מודיעין אקסטרים

09/01/2011 ד' שבט תשע"א

בני הנוער של מודיעין מכבים רעות יתכננו ויסייעו בהקמתו של פארק אקסטרים שיהיה אחד הגדולים והמובילים בארץ. בשבועות האחרונים החלה החברה הכלכלית בתכנון פארק אקסטרים בשכונת מוריה בעיר. מדובר בפארק ענק בגודל של שלושה דונם בעלות הקמה של כחמישה מיליון שקלים.

לצורך תכנון הפארק נשכרו שירותיה של חברה אמריקאית, המובילה בתחום, אשר בנתה למעלה מ-100 פארקים בסגנון זה ברחבי העולם. בהליך התכנון תשתתף גם חברת אדריכלים ישראלית בשם V5 המתמחה בהקמת מתקני ספורט.

בעיר פועלת קהילה רחבה של "סקייטרים" (גולשים על סקייטבורד ורולר-בליידס) ו-"בייקרים" (רוכבים על אופני BMX מיוחדים) המונה מאות בני נוער וצעירים.

מנכ"ל החברה הכלכלית, דורון ברק יזם את שיתוף בני הנוער בהליך התכנון ובשבועות האחרונים נפגשו נציגיהם עם אנשי החברה הכלכלית, המתכננים וראש העיר חיים ביבס על מנת לקדם את הקמתו של הפארק.

בקרב הקהילה הופץ שאלון אינטרנטי אותו ממלאים בני הנוער ובאמצעותו בוחרים את האלמנטים מהם יורכב פארק האקסטרים כמו לדוגמה רמפות שונות, מקפצות, קערות גלישה, מסלולים מיוחדים ועוד.

חשוב לציין כי כל המתקנים יהיו קבועים ועשויים מבטון שיישמרו לאורך זמן ברמה גבוהה.
בני הנוער יכולים גם לבחור את אופיו של הפארק בסגנונות שונים של אקסטרים וע"פ רמת הפעלולים והקושי של המשתמשים בו.

בסך הכול, בני הנוער מסייעים בקביעת האופי, המתקנים והצרכים השונים לרבות הצעות לבחירת השם של הפארק. בין השאר הם כבר ביקשו תאורה במקום על מנת להשתמש בפארק גם בשעות הערב, נגישות של תחבורה ציבורית ומוזיקה שתלווה אותם בשעות הפעילות.

בשבועות הקרובים ירכזו וינתחו נציגי הנוער את תוצאות הסקר האינטרנטי ויגישו את המלצותיהם למתכננים.

הליך התכנון צפוי להימשך כשלושה חודשים ולאחר מכן יחלו העבודות בשטח. הפארק עצמו צפוי להיפתח למשתמשים לקראת ראש השנה, בחודש ספטמבר 2011.

ביום שני השבוע התקיים מפגש התנעה של בני הנוער עם אנשי החברה הכלכלית. 200 סקייטרים ו-בייקרים הגיעו למגרש הכדורגל בתיכון עירוני א' בעיר ונהנו מהפנינג של אקסטרים שכלל רמפות, ספסלים ואלמנטים נוספים בהם השתמשו בני הנוער. במפגש השתתף גם ראש העיר חיים ביבס שבירך את בני הנוער וקרא להם להיות חלק מתהליך הקמתו של הפארק.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד