אלוף פיקוד העורף ביקר בעיר

03/08/2009 י"ג אב תשס"ט

ראש העיר חיים ביבס ואלוף פיקוד העורף

ראש העיר חיים ביבס ואלוף פיקוד העורף

אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, שהגיע ביום ראשון השבוע לביקור בעיר, ציין כי מצבה של מודיעין מכבים רעות הוא טוב מאוד ביחס לערים אחרות. את הדברים אמר האלוף גולן בפגישה עם ראש העיר חיים ביבס.

בפגישה שהתקיימה באולם הישיבות בעירייה השתתפו גם סגן ראש העיר, חנן ברנשטיין, מחזיק תיק הביטחון בעירייה, חבר המועצה, יצחקי חן, מנכ"ל העירייה, מהנדס העירייה, מנהל אגף השרות, מפקד מחוז מרכז בפיקוד העורף אל"מ אנואר סעב, הממונה על היקל"ר בפיקוד העורף אל"מ אלדד זייד ומפקד נפת שפלה בפיקוד העורף אל"מ ערן רום.

בתחילת הפגישה קיבלו האורחים סקירה על העיר מפי ראש העיר חיים ביבס ולאחריו הסביר יעקב כהן על מוכנות העיר לקראת מקרי חירום והרחיב בעיקר על מיקלוט מערכת החינוך, ועל כך שבתקופה האחרונה נערכו הכשרות לפעילות בשעת חירום לעובדי העירייה ועל פעילות מרכז ההפעלה בעת חירום.

בנוסף דנו הנוכחים בתרחיש של רעידת אדמה. מהנדס העיר ציין כי מצבה של מודיעין טוב בהשוואה לערים אחרות בארץ בשל העובדה שמדובר בעיר צעירה בה הבנייה היא בנייה מודרנית.

בין הנושאים שהעלה לדיון ראש העיר, חיים ביבס, היה נושא התקנת מסנני אוויר לשעת חירום בגנים הפועלים בבתים פרטיים. גנים שקיבלו אישור לשימוש חורג על ידי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

לאחר שנים רבות של טיפול בסוגיה וניסיונות למצוא פתרון בין העירייה לגנים הפרטיים סוכם על קיומו של המודל הפועל כיום ברמת גן. מודל על פיו אותם גנים לא יחויבו להתקין מסננים אך מאידך, בשעת חירום לא יפתחו והילדים יישארו בביתם.

חבר המועצה יצחקי חן העלה בדיון את נושא השב"חים (שוהים בלתי חוקיים) בעיר ואת הפעלת סיורי האבטחה.

בנוסף בעירייה ציינו בהערכה רבה את אל"מ במיל' איתן אברהם שמתוקף תפקידו כיקל"ר (יחידת קישור לרשויות) הוא מסייע לראש העיר בעת חירום.

האלוף גולן ציין בפגישה כי מצבה של העיר מודיעין מכבים רעות, ביחס ליתר הערים בהן ביקר, הוא טוב מאוד וכן שיבח את שיתוף הפעולה של העירייה מול הפיקוד העורף.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד