מבצע אכיפה בשכונת מורשת

18/08/2022 כ"א אב תשפ"ב

בשבוע שעבר, 8.8.22, התקיים מבצע משולב בשכונת מורשת החדשה, בהובלת השיטור העירוני, הפיקוח על הבנייה ומחלקת איכות הסביבה בשיתוף עם גורמים ממשלתיים (ביטוח לאומי, משרד איכות הסביבה, משרד העבודה והרווחה).

מטרת המבצע הייתה לבצע אכיפה מוגברת וביקורות פתע באתרי הבנייה בשכונה, בדגש על איתור ליקויי בטיחות בעבודה ועל מנת לוודא שלפועלי הבניין ישנם אישורי כניסה לישראל כחוק.

המבצע התקיים לאחר תדריך וחלוקה לצוותים בהתאם לסיורי שטח מקדימים בהם מיפו את אתרי הבנייה.

במסגרת המבצע נרשמו שלושה דוחות עירוניים – שניים מהם על מגרסות שגרמו לאבק ודו"ח נוסף על הנחת חומרי בניין בשטח ציבורי.

בנוסף, נרשמו שמונה דוחות על מהירות בכביש בסמוך לשכונה ובוצעו תשע הורדות מהכביש לרכבים בהם נמצאו ליקויי בטיחות חמורים. כמו כן, ניתנו צווי הפסקת עבודה ע"י משרד העבודה והרווחה לעגורנים שבהם נמצאו ליקויי בטיחות ונרשמו התראות בנושא סדר וניקיון. במהלך המבצע נבדקו גם אישורי כניסה לישראל של עשרות פועלי בניין ולא נמצאו חריגים.

את המבצע ליוו הרחפנים החדשים של אגף הביטחון בעירייה, שסייעו לקבלת תמונה מלאה בשטח ותיעוד הנעשה באתרי הבנייה.

ראש העיר, חיים ביבס: "לצד קידום וסיוע ליזמים הבונים את שכונת מורשת, אנחנו לא מתפשרים על איכות העבודה ובטיחותם של העובדים והדיירים. הנחיתי את גורמי האכיפה בעירייה כי מידי יום, יבצעו בשכונה עובדי הפיקוח העירוני, השיטור העירוני, מחלקת איכות הסביבה והפיקוח על הבנייה, תחת הובלתו של אגף הביטחון, ביקורות וסיורים, כדי לוודא שכל היזמים עובדים כנדרש ומי שלא יפעל כנדרש, יבין שפה בעיר עובדים על פי הנהלים".

מבצע אכיפה בשכונת מורשתמבצע אכיפה בשכונת מורשת


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד