ברכת ראש העיר לראש השנה

29/09/2022 ד' תשרי תשפ"ג

תושבות ותושבי מודיעין מכבים רעות,

ערב ראש השנה תשפ"ג - אנחנו ממשיכים להתפתח, להיות בתנופה ולהוביל בתחומים רבים ותוך כדי תנועה לעבור לעבודה בשיטות חדשניות ויעילות יותר.

אי אפשר שלא להבחין כיצד שינתה העיר את פניה בשנים האחרונות. גם בשנה האחרונה התפתחנו וגדלנו לעיר ובה יותר מ-100 אלף תושבים, ולמרות שאנחנו עיר גדולה התחושה היא שאנחנו עדיין ישוב קטן.

לאחרונה פורסם "מידרג העיריות" לשנת 2022 (של אתר "מדרג") לפיו עיריית מודיעין מכבים רעות ניצבת, שוב, בראש הטבלה בתחומים רבים: ניקיון העיר, חינוך, הנגשת מידע לתושבים, תכנון ובניה ועוד.

למרות גודל העיר אנחנו ממשיכים לתת יחס אישי לכל אחד ובדגש על תחום אחד שעליו אנחנו לא מוותרים - חינוך הילדים שלנו! רק בשבוע שעבר פורסמה התמונה החינוכית לפיה אנו ממשיכים לשמור על אחוזי זכאות לבגרות גבוהים כמו גם אחוז הזכאים לתעודת בגרות בהצטיינות.

נמשיך גם השנה להשקיע מחצית מתקציב העירייה במערכת החינוך העירונית.

להשקעה שלנו במערכת החינוך ושל ההורים בבית יש תוצאות!! כבר יותר מעשור שהעיר מדורגת במקום הראשון בגיוס לצה"ל ובשיעור הקצונה בבנים ובבנות!

גם השנה בכוונתנו להמשיך לקדם, וביתר שאת, את תחום החדשנות וקידום העיר החכמה. בתקופת הקורונה הקמנו מרכז חדשנות דיגיטלי לתפארת מהמובילים בישראל ובעולם, ובשנה האחרונה המשכנו את התהליך ולא בכדי במהלך השנה האחרונה זכינו לארח פה בעיר משלחות מהארץ ומחו"ל שרואות בנו מודל לעיר מתקדמת, ובאות ללמוד מאתנו, כיצד לנהל עיר תוך שימוש במסד נתונים שיביא לחיסכון במשאבים ולשפר את השירות לתושב.

אני יודע שאנחנו עוד לא מיצינו את כל היכולות של המערכת העירונית שהקמנו, ואנחנו פועלים להרחבת היכולות הטכנולוגיות. במהלך השנה הקרובה נטמיע מערכות בינה מלאכותית ונשלב מערכות שליטה ובקרה, כשהמטרות העיקריות הן ייעול השירות לתושבים וחיסכון במשאבים אותם ניתן להשקיע בתחומים אחרים - חינוך, תרבות, פנאי ועוד.

עם ההתפתחות הטכנולוגית אנחנו ממשיכים לחתור לשיפור מתמיד של השירות לתושבים – תהליך השירות המקוון שהחל בתקופת הקורונה נושא פרי. נהלי העבודה החדשים מאפשרים לתושבים לבצע כמעט כל פעולה אפשרית מכל מקום.

גם המוקד העירוני שודרג והפך להיות "מוקד רואה" משוכלל, המחובר לאמצעים טכנולוגיים ומאפשר לנו לדעת על תקלות ממש בזמן אמת ולטפל בהן בצורה מהירה, יעילה וחכמה.

במהלך שנת 2023 נתקין מצלמות אבטחה ברחבי העיר ונכניס כלי טכנולוגי נוסף והוא הרחפנים, שיתנו תמונת מצב מהשטח "LIVE" באשר לאירועים ביטחוניים, הסדרי תנועה, אירועי תרבות ועוד.

כעיר מובילה בתחום החדשנות הדיגיטלית התחלנו בהליך פריסת סיבים אופטיים אל מוסדות החינוך והציבור, לצד תכנית רב שנתית לייעול אנרגטי.

שנת תשפ"ב הייתה עמוסה בעשייה, בהתייעלות ובפיתוח - השדרה במרכז העיר תוססת ונפתחים בה עוד ועוד עסקים, פארק המים מהווה פתרון צונן ומרענן למשפחות בעיר, הספייס-מוד משמש בית לעסקים ולסטודנטים, מוזיאון מורשת הפך מוקד תיירותי וה- GRAY מביא לכאן את טובי האמנים מדי שבוע.

עכשיו אנחנו עם הפנים לתכנון וביצוע פרויקטים משמעותיים נוספים - אני רוצה לשתף אתכם בחלק מהם:

בראש ובראשונה נמשיך לקדם פתיחת עסקים חדשים ונסייע לעסקים הקיימים בשדרה ובכל המרכזים המסחריים.

אנו בעיצומו של תהליך לתכנון חניון תת קרקעי נוסף בשדרה ומעליו ייבנה מרכז ירידים פתוח עם מסעדות ובתי קפה. זאת, לצד העבודות המתבצעות להקמת מתחם עסקים נוסף שיכיל בתי קולנוע ומרכז רפואי חדשני.

בד בבד, אנו מתכננים הקמת רובע לסטודנטים צעירים. הרובע יכלול סוגים שונים של דירות קטנות להשכרה במחירים שפויים ומוגדרים מראש. במסגרת הפרויקט ייבנה גם קמפוס חדשני ללימודים גבוהים. במקביל אנו בוחנים שותפויות עם אוניברסיטאות ברחבי העולם.

נפעל להרחבת השימושים עבור עסקים וסטודנטים בספייס-מוד - ובקרוב נפתח את ה"ספייס-בר", הפאב של המתחם, שיעניק ליושבים במקום עוד פינה לניקוי ראש במהלך הלימודים והעבודה.

נאיץ את קצב בניית הבריכה הנוספת בפארק המים והספורט ואת בניית קירות הטיפוס האולימפיים - ואין לי ספק שהמקום יהיה אטרקציה ארצית.

במקביל אנחנו נמצאים בעיצומן של העבודות להקמת בריכה טיפולית במתחם של הבריכה העירונית, שתאפשר לתושבי העיר לקבל טיפולים הידרותרפיים פה בעיר.

גם היכל התרבות עובר בימים אלה מתיחת פנים עם הקמת מבואה חדשה להיכל. העבודות להקמת מבנה הקונסרבטוריון העירוני בשכונת מורשת כבר בעיצומן.

בקרוב נפתח את הפארק הארכיאולוגי בגבעת א-שון בשכונת מורשת, שיצטרף למוזיאון מורשת החשמונאים וזאת כחלק מתוכנית לשימור האתרים ההיסטוריים בעיר ולהגברת התיירות לכאן. אגב, בקרוב נפתח את חנות המזכרות במוזיאון מורשת החשמונאים.

נמשיך לשדרג את פארק ענבה ונפעל לטפח את הוואדי והנחל במרכזו.

בשנה הקרובה נמשיך בפיתוח השכונות החדשות - שכונת נופים ושכונת מורשת, טיפול בתשתיות, בניית מוסדות החינוך והציבור וכמובן הגברת הניקיון והאכיפה בשכונות אלה.

נמשיך לשדרג אתרים ותשתיות בשכונות ובאזורים שונים בעיר: נשדרג את מתחם פארק המנגלים במרכז עינב, נרענן ונחדש פארקי משחקים, נבצע מתיחת פנים לפארק הפאמטראק בשכונת מוריה ועוד.

בקרוב נצא לתכנון להקמת כ-260 יחידות דיור חדשות בשכונת הכרמים אשר יהיו מיועדות לזוגות צעירים כאשר בכוונתי לדרוש כי חלק גדול מהן יהיו מיועדות לבני מקום - תושבי העיר.

לפני כחודש אושרה תכנית המתאר לשלב השני של העיר. התכנית החדשה כוללת כ-40 אלף יחידות דיור חדשות, כאשר חלק משמעותי מהן מיועדות לבנות ולבני העיר וזה דבר שאני עמדתי עליו כי אנחנו רוצים אתכם ואת הילדים שלכם כאן איתנו.

בנוסף, כוללת התוכנית הקמת מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ורובע עסקים חדש.

מיד עם אישור התוכנית נפגשתי עם מנכ"ל רכבת ישראל וסיכמנו על הארכת קו הרכבת כשלוחה תת קרקעית שתמשיך מתחנת מודיעין מרכז לרובע העסקים החדש.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים וקובעת, כי הגבעות הדרומיות יהיו גן לאומי.

בנוסף לכל זאת, אנו מתכננים הקמת אצטדיון עירוני לאומי במרכז עינב עם אלפי מקומות ישיבה.

עבודה רבה לפנינו בשנת תשפ"ג וכולי תקווה שזו תהיה שנה פורייה ומוצלחת.

אני רוצה לאחל לכל תושבות ותושבי העיר, בשמי ובשם חברי מועצה העיר, עובדי העירייה והחברות הבנות שנה טובה וחג שמח.

תמונה 1-1 (002)


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד