רכבת לילה מת"א למודיעין

27/01/2011 כ"ב שבט תשע"א

מנכ"ל רכבת ישראל חקי הראל וסגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה חנן ברנשטיין נפגשו השבוע לפגישת עבודה יחד עם סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל הבקרה של רכבת ישראל.

במרכזה של הפגישה עמדו שלושה נושאים מרכזיים הקשורים בהפעלת הרכבת בעיר. הנושא הראשון שעלה הוא חיבור תחנת מודיעין לקו ירושלים ת"א. כידוע בימים אלו נבנית המסילה של הקו המהיר בין ירושלים, נתב"ג ות"א בעלות של כ-7 מיליארד שקלים. על מנת שהרכבת תעבור גם בתחנות מודיעין יש לבנות קשת שתחבר את רשת המסילות. אי בניית הקשת, שעלות הקמתה מוערכת בכ-100 מיליון שקל, משמעותה שתושבי מודיעין יצטרכו לנסוע לנתב"ג ושם לעלות על הרכבת לכיוון ירושלים.

המנכ"ל הראל תומך בהקמת הקשת המיוחדת וביקש כי העירייה והנהלת הרכבת יפעלו מול משרדי הממשלה הרלוונטיים על מנת שנושא זה יאושר מבחינה תקציבית.
נושא נוסף שעלה בפגישה הוא הגברת קווי הרכבת בשעות הלילה. בחודשים האחרונים פנה ברנשטיין מספר פעמים לרכבת בבקשה להוסיף רכבות נוספות מת"א למודיעין בשעות הלילה. עד לאחרונה הרכבת האחרונה מת"א הגיעה לעיר מעט לאחר השעה 22:00. בתקופה האחרונה נוספו שתי רכבות חדשות בימים א'-ה': האחת היוצאת מת"א בשעה 22:40 והשנייה יוצאת מת"א בשעה 23:54.

ברנשטיין הודה לאנשי הרכבת על השינוי וביקש בפגישה להוסיף קו נוסף במוצאי שבת שייצא מת"א בשעה 23:30. המנכ"ל הראל הבטיח לבדוק את הנושא ולהחזיר תשובה בהקדם.

נושא שלישי שעלה בפגישה הוא הוספת מתקן אכסון לאופניים בקרונות הרכבת. ברנשטיין העלה את הצורך של תושבי העיר הנוסעים לת"א, לנסוע יחד עם האופניים שלהם על מנת שיוכלו לעשות בהם שימוש גם בת"א עצמה. הראל סיפר כי בקרוב יחל פיילוט של קרונות חדשים בת"א בהם יש מתקנים מיוחדים לאכסון אופניים בזמן הנסיעה.

הראל ציין כי במהלך השנה צפויים להגיע קרונות חדשים לרכבת ישראל שייתנו מענה גם לנושא האופניים ואם הפיילוט בת"א יצליח תינתן עדיפות לקן ת"א-מודיעין.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, חנן ברנשטיין: "הרכבת הפכה לכלי תחבורתי חשוב עבור תושבי העיר ואלפים נוסעים בה מידי יום מהעיר לאזור גוש דן. אני מאמין כי הוספת הקווים בשעות הלילה וחיבור עתידי עם הקשת לכיוון ירושלים יביאו לעלייה נוספת של מספר הנוסעים מהעיר. גם האופניים הוא נושא חשוב והועלה ע"י תושבים רבים. אני מקווה שהרכבת תיתן מענה לנושא במקביל להשלמת הקמת שבילי האופניים שאנו עושים היום בצירים המרכזיים בעיר ובהם עמק החולה, עמק זבולון, שדרות החשמונאים וכביש 431. הנוסעים יוכלו לרכב מביתם עד לתחנת הרכבת במרכז העיר, לעלות עם האופניים לרכבת בצורה מסודרת, ולעשות בהם שימוש נוסף בתוך ת"א".

תחנת מודיעין מרכזתחנת מודיעין מרכז


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד