הקמת יחידת מתנדבים לשעות חירום

10/02/2013 ל' שבט תשע"ג

כחלק מההיערכות העירונית לחירום מפרסם השבוע אגף השרות והביטחון של עיריית מודיעין מכבים-רעות קול קורא לגיוס מתנדבים מקצועיים ומתנדבים חופשיים. מדובר במתנדבים הממלאים תפקידים מיוחדים במסגרת עבודתם הפרטית ומעוניינים לסייע ולהיות חלק מההיערכות העירונית בשעת חירום.

קול קורא זה נעשה בעקבות שינוי משמעותי בתפיסה והיערכות המדינה למצבי משבר. שינוי זה שהחל להתגבש אחרי מלחמת לבנון השנייה ומבצע "עופרת יצוקה" ובא לידי ביטוי גם במהלך מבצע "עמוד ענן" קובע כי על הישובים להתחיל בתהליך של התארגנות והיערכות למתן מענה לצרכיהם במשברי משבר וחירום שונים על בסיס משאבים מתוך הקהילה.

גישה זו יוצאת מנקודת הנחה כי ייתכן מצב שבו בשעת חירום, של נפילת טילים או רעידת אדמה באזורים נרחבים בארץ, כוחות צה"ל, פיקוד העורף, וכוחות ההצלה לא יוכלו לתת מענה מהיר ומלא למספר רב של זירות פעולה. במקרים כאלה העירייה נדרשת לתפקד באופן עצמאי ולספק שירות ומענה לתושבי העיר ללא כל סיוע או תמיכה של גורמי חירום והצלה מקצועיים.

הקמת יחידת מתנדבים לשעות חירוםהקמת יחידת מתנדבים לשעות חירום

על מנת להיערך למקרה מסוג זה החל מנהל מחלקת ביטחון ושירותי חירום בעירייה, שמוליק כהן בהקמת יחידת מתנדבים מקצועית לחילוץ והצלה בשעת חירום עליה נמנים תושבי העיר. היחידה תהווה למעשה גוף זמין לתגובה מידית בזמן אירוע חירום לביצוע פעולות הצלה ראשונות של כיבוי אש, חילוץ לכודים, הגשת עזרה ראשונה ופינוי ברחבי העיר עד להגעת כוחות הסיוע. בין יתר בעלי התפקידים הנדרשים מחפשת העירייה עובדים סוציאליים ופסיכולוגים, מהנדסים והנדסאים מהתחומים השונים:

קונסטרוקטורים, מהנדסי בניין, מהנדסי מים וביוב, חשמלאים מוסמכים, מהנדסי כבישים, ומהנדסי מיזוג אוויר. רופאים, אחיות ופרמדיקים, מתנדבים דוברי שפות שונות, מסגרים, רתכים, נהגים מקצועיים ומתנדבים עם רכב למשימות ייעודיות על פי הצורך. תושבים המעוניינים להירתם מתבקשים ליצור עם מנהל מחלקת הביטחון, שמוליק כהן: shmulik@modiin.muni.il.

מנהל מחלקת הביטחון בעירייה, שמוליק כהן: "על פי ניסיון העבר 91% מהלכודים ברעידות אדמה מחולצים בשעות הראשונות לאחר האירוע. שעות אלה הן שעות קריטיות בהן פיקוד העורף עדיין לא מגייס את אנשיו ולכן פעילות היחידה העירונית חשובה ביותר. הקמת מאגר המתנדבים והכשרתם לחירום הוא חלק מתהליך ההערכות השוטף של העירייה למצב חירום ולכן התחלנו בהליך לבניית קבוצה איכותית של תושבים מתנדבים שיידעו לספק לתושבי העיר סיוע מהיר וראשוני בעיר במקרים של אסונות כתוצאה מפגיעת טיל או רעידת אדמה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד