הנחיות התגוננות בעת אזעקה

20/08/2014 כ"ד אב תשע"ד

פיקוד העורף הודיע כי בשל ההסלמה בדרום יש שינוי במדיניות ההתגוננות במרחב של 40 עד 80 קילומטרים מאזור רצועת עזה, שזה הטווח שבו העיר נמצאת. על פי הנחיות אלה חל איסור על התקהלות מעל 1,000 איש באזור פתוח.

על פי מפת ההגנה של פיקוד העורף העיר מודיעין מכבים רעות נמצאת באזור "שפלה 181". לפיכך, לתושבי העיר יש זמן התרעה של 90 שניות להגיע למרחב מוגן בהישמע אזעקת צבע אדום. העדיפות הראשונה היא להיכנס לממ"ד הביתי, מרחב מוגן דירתי, ולשהות בו עשר דקות לאחר השמע האזעקה. במידה ויש תושבים הנמצאים מחוץ לבית בעת האזעקה מומלץ להגיע למרחבים מוגנים הנמצאים במרכזים המסחריים או להיכנס לבניינים ולעלות בחדר המדרגות לקומה השנייה ולהמתין שם. בנוסף, בכל שאלה בתחומי ההתגוננות האזרחית ניתן לפנות למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 104.

באזורנו יש גל שקט בתדר 93 FM הגל פועל מכניסת השבת ועד צאתה.

אנו שבים ומזכירים לכם כי יש להישמע להוראות פיקוד העורף ובהישמע אזעקה יש להיכנס למרחב המוגן למשך עשר דקות. מידע אודות היערכות העיר לחירום והנחיות פיקוד העורף ועדכונים נוספים ניתן לקבל באתר העירייה, בדף הפייסבוק של עיריית מודיעין מכבים רעות ובמוקד העירוני 106.
בנוסף, פיקוד העורף עדכן על הפעלת המערכת הניסיונית, "מסר אישי". ערכת המאפשרת הפצת התרעות חירום באמצעות הרשתות הסלולאריות בארץ כאמצעי התרעה משלים למערך הצופרים הקיים. מערכת "מסר אישי" תופעל במודיעין מכבים רעות וגם באזורים הבאים: נגב, באר שבע, יהודה, אשדוד, בית שמש, ירושלים, שפלה, דן, שרון, עמק חפר. בפיקוד העורף הדגישו כי השירות ניתן ללא תשלום וללא הרשמה.

פיקוד העורף ציין כי ההודעה על ההתרעה בסלולר מגיעה רק למכשירים אשר תומכים בכך, כאשר למעשה המערכת תומכת, נכון לעכשיו, בדגמים שונים של מכשירי אנדרואיד.

ההתרעה בסלולר מגיעה רק למי ששוהה באותו אזור בזמן האזעקה. ללא קשר למקום מגוריו (למשל תושב אשדוד הנמצא בתל אביב לא יקבל הודעה על ירי לאשדוד).

חשוב לזכור כי מדובר במערכת ניסיונית וייתכנו מקרים בהם ישלחו הודעות באזורים בהם לא הופעלה האזעקה או להיפך, לא יישלחו מסרונים לטלפונים הנמצאים באזור בו הופעלה אזעקה.
פרטים נוספים על מערכת "מסר אישי" ניתן לקבל באתר פיקוד העורף - http://bit.ly/1hBD6a1

במבנה


  • יש להיכנס לממ''ד, ממ''ק, מקלט או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן העומד לרשותנו ולסגור דלתות וחלונות.

        דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ''ד, ממ''ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות.

        דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו קומה אחת.

  • אזרחים נדרשים לא להימצא ברחבת כניסת בניינים, מכוון שקיים סיכון לרסיסים והדף כתוצאה מנפילת טילים בסמוך לבניינים.

  • אם לא ניתנה הנחייה אחרת – לאחר 10 דקות ניתן לצאת מהמיגון.
        חשוב להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה.
        יש להמשיך ולהאזין להנחיות באמצעי התקשורת.

  • בעת שהייה בקרוואן - במידה וזמן ההתרעה אינו מאפשר לבצע ''הכי מוגן שיש'' יש לשכב במרכז הכיתה / קרוואן ולהגן על הראש     באמצעות הידיים, להתרחק מפתחים וחלונות.

מחוץ למבנה


  • בשטח בנוי - יש להיכנס למבנה ולפעול על על- פי ההנחיות לשוהים במבנה.

  • בשטח פתוח - יש לשכב ולהגן על הראש בידיים.

הנוסעים ברכב


  • יעצרו בצד הדרך, יצאו מהרכב ויכנסו למבנה או למחסה קרוב.

        במידה ולא ניתן להגיע למבנה או מחסה בפרק הזמן הנתון, יש לצאת מהרכב, לשכב על הרצפה ולהגן על הראש בעזרת הידיים.

        במידה ולא ניתן לבצע את שתי ההנחיות הקודמות יש לעצור ולהמתין ברכב 10 דקות.

הנוסעים בתחבורה ציבורית


  • בהשמע אזעקה בעת נסיעה באוטובוס, על הנהג לעצור את האוטובוס, לפתוח את דלתות האוטובוס ועל הנוסעים להתכופף מתחת לקו     חלונות ולהגן על ראשם.

  • בהישמע אזעקה בעת נסיעה ברכבת, על הנהג להאט את הרכבת ל-30 קמ''ש במשך 10 דקות, יש להימצא מתחת לקו חלונות.


מפת אזורי התרעה


כידוע, העיר מודיעין נבנתה לאחר החלת התקן לבניית ממ"דים בבתי התושבים ולכן היא נחשבת לאחת הערים הממוגנות ביותר בישראל. חלק מהבתים במכבים ורעות נבנו גם כן עם ממ''ד פרטי, אך רובם מסתמכים על מקלטים ציבוריים הנמצאים ברובע.

ביום שלישי עברו סיירי מחלקת הביטחון של העירייה בכל המקלטים הציבוריים שבאחריותה ובמקביל עדכנה העירייה את המפעילים המחזיקים בציוד במקלטים כי עליהם להיערך לפינוי מהיר של המקלטים. בהתאם להוראות פיקוד העורף כל המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים. יש לציין כי המקלטים מתוחזקים בצורה טובה זמינים ומוכנים לכל מקרה.

בנוגע למקלטים המצויים במרכזים הציבוריים, בהתאם להוראות פיקוד העורף יצרה מחלקת הביטחון קשר עם מוסדות הציבור בעיר, הקניון והמרכזים המסחריים במטרה לעדכן אותם להכין את המקלטים שבאחריותם, ולהיערך לקראת פינוי מהיר שלהם בעת הצורך.

נציין כי מודיעין מכבים רעות היא אחת הערים הממוגנות והמוכנות ביותר בארץ לשעת חירום. אגף השירות ומחלקת הביטחון עוסקים כל השנה במוכנות לאירוע חירום מכל סוג. העירייה נמצאת בקשר רציף עם כל הגופים הרלוונטיים בעיר, לרבות מוסדות חינוך, מוסדות ציבור ומקומות ציבוריים בעיר המרכזים אליהם כמות גדולה של אנשים.

כחלק מתהליכי ההכנה מקיימת העירייה בשנים האחרונות סדרת תרגילים, הערכות בשטח, רכישת ציוד, שדרוג מוקד עירוני לשעת חירום ועוד. כאשר מתרחש שינוי ברמת האיום או במצב הביטחוני בארץ, מתקיים הליך של מעבר לחירום ומוכנות גבוהה יותר על פי תכנית מסודרת. העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם פיקוד העורף על מנת להיות מוכנה לכל תרחיש אפשרי.


לחצו כאן – עדכונים אתר פיקוד העורף


עדכונים שוטפים גם בפייסבוק: עיריית מודיעין מכבים רעות


פיקוד העורף העלה סרטוני הסברה ובהם הנחיות התגוננות בעת אזעקה במספר שפות.

אתם מוזמנים לצפות בסרטונים בערוץ הרשמי של פיקוד העורף ביוטיוב

https://www.youtube.com/channel/UCaohhNZVh3zq42wxumOZq1A

סרטון הסברה בשפה העברית:

וידאו
X


חזור לראש העמוד