הצלחה לפסטיבל הבינלאומי לקרקס

17/07/2016 י"א תמוז תשע"ו

אירועי הפסטיבל הבינ"ל לקרקס הפכו לשם דבר בישראל כאשר במהלך שלושת ימי הפסטיבל הגיעו יותר מ-100 אלף מבקרים לפסטיבל הקרקס השלישי של מודיעין מכבים רעות, אירוע התרבות הגדול ביותר בתולדות העיר. בפסטיבל השתתפו כ-270 אמנים מהארץ ומחו"ל בעשרות הופעות שנפרסו על גבי שלושת ימי הפסטיבל וסיפקו חוויה מרהיבה לכל המשפחה המשלבת מופעי קרקס, מופעי אקרובאטיקה, קטעי ג'אגלינג ופנטומימה שהדהימו את הצופים.

במסגרת הפסטיבל נערכו מופעי קרקס רבים פתוחים לקהל ללא תשלום ובהם המופע Clepsydra בהשתתפות אמנים מאיטליה שערכו מופע אקרובטיקה מרהיב בין שמיים וארץ על גבי מנוף, המופע Urban Zancos שבוצע על ידי אמנים מספרד שהראו למבקרים מה ניתן לעשות באמצעות קביים כאשר שלושת האמנים קפצו בחבל והשתוללו להנאת הקהל, אלפי צופים מילאו את האמפי של תיכון עירוני ב' בכל אחת משש ההופעות "גניפיקו" של קרקס Y, מופע וירטואוזי שהציג לצופים מסע של אבולוציה גם של האדם ותקופות שונות בתרבויות האדם והסתיים במסיבות משותפות של האומנים והקהל, מופע הטרפז העברי המעופף ומופעים של הכוחות המקומיים של מודיעין מכבים רעות: המרכז להתעמלות ואקרובטיקה מודיעין מכבים רעות בהנהלת ענבל מאיו ונבחרת האקרובטיקה התחרותית של סנונית בהנהלת רותי זוהר.

כמות האנשים שהגיעו לפסטיבל מציגים באופן חד משמעי כי פסטיבל הקרקס הוא הבית הרשמי ובימת הפרזנטציה הגדולה והרחבה ביותר לאומני ויוצרי הקרקס הפועלים בישראל, כאשר על פי הערכת העירייה יותר ממחצית מהמבקרים בפסטיבל הגיעו מחוץ לעיר בזכות חשיפה תקשורתית רחבה עם מספר נותני חסויות לאירוע. ובהם העיתון ישראל היום ו"רמי לוי, שיווק השקמה" שפרסם גם הוא את הפסטיבל ומכר בסניפיו השונים כרטיסים מוזלים למופעי הקרקס שבתשלום, מפעל הפיס נתנו חסות כמו גם מינהלת התרבות של משרד התרבות. בנוסף ערוץ 2 באמצעות התכנית "שש עם עודד בן עמי" שידרו תמונות מהפסטיבל וגלי צה"ל שידרו מאחד המופעים.

לטובת האורחים עמד מערך שאטלים נרחב ממתחם החנייה שהוכשר בשדה החמניות שליד מכבים על כביש יאיר פרג אל מתחם הפסטיבל. בעירייה מציינים כי מידי יום חנו בחניון הזמני מאות כלי רכב ואלפי מבקרים השתמשו בקווי השאטל לפסטיבל.

בנוסף, במסגרת הפסטיבל התקיימו גם מופעים מרתקים ברכישת כרטיסים מראש בשעות הבוקר והצהריים באותם ימים: קברט קרקס Kibali, קרקס "אקשן - ריאקשן", כיפה אדומה והמופע "לעוף בדמיון" אלפי צופים שרכשו את הכרטיסים שנמכרו במחירים מיוחדים לתושבי העיר, נהנו ממופעים מקצועיים שכללו מופעי אקרובאטיקה שגרמו לא פעם לצופים להחסיר פעימה.

ביום הראשון של הפסטיבל נערך אירוע פתיחה חגיגי בהשתתפות אמני הפסטיבל, צוות ההפקה, נציגי משרד התרבות ונותני החסויות לפסטיבל. באירוע הודה ראש העיר חיים ביבס לצוותי העירייה השונים שעבדו קשה על הפקת הפסטיבל ובראשו אגף התרבות אירועים ומנהל האגף אלון שמידט וכמובן למפיק האמנותי של הפסטיבל ג'קי בכר.

חיים ביבס: "פסטיבל הקרקס נערך זו השנה השלישית בלבד כבר הפך לשם דבר בארץ וההוכחה לכך היא אלפי המבקרים שהגיעו ונהנו מאירוע נהדר לכל המשפחה, וזאת למרות תחרות לא פשוטה אבל העובדה כי הצבנו מופעים איכותיים ללא תשלום הביאה לכך שמידי יום הגיעו למתחם הקרקס עשרות אלפי משתתפים. למודיעין מכבים רעות מגיע פסטיבל אומנותי ואיכותי משלה ויצרנו כאן משהו חדש ומרגש יחד עם שיתופי הפעולה והגופים המסחריים והציבוריים שנרתמו לאירוע וסייעו בהבאת קהל רב. הצלחת הפסטיבל, וההופעות החדשניות והייחודיות שהתקיימו בפסטיבל מציבים לנו אתגר אמנותי והפקתי בשנה הבאה ואנחנו נעשה כל מאמץ כדי להמשיך ולהגדיל את הפסטיבל.”

תמונות נוספות מפסטיבל הקרקס בעמוד הפייסבוק שלנו: עיריית מודיעין מכבים רעות

תמונות: תמונה 1 מתוך 12תמונות: תמונה 1 מתוך 12
תמונות: תמונה 2 מתוך 12תמונות: תמונה 2 מתוך 12
תמונות: תמונה 3 מתוך 12תמונות: תמונה 3 מתוך 12
תמונות: תמונה 4 מתוך 12תמונות: תמונה 4 מתוך 12
תמונות: תמונה 5 מתוך 12תמונות: תמונה 5 מתוך 12
תמונות: תמונה 6 מתוך 12תמונות: תמונה 6 מתוך 12
תמונות: תמונה 7 מתוך 12תמונות: תמונה 7 מתוך 12
תמונות: תמונה 8 מתוך 12תמונות: תמונה 8 מתוך 12
תמונות: תמונה 9 מתוך 12תמונות: תמונה 9 מתוך 12
תמונות: תמונה 10 מתוך 12תמונות: תמונה 10 מתוך 12
תמונות: תמונה 11 מתוך 12תמונות: תמונה 11 מתוך 12
תמונות: תמונה 12 מתוך 12תמונות: תמונה 12 מתוך 12


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד