היערכות ביטחונית של העירייה

25/11/2014 ג' כסלו תשע"ה

בעקבות המצב הביטחוני מקיימת העירייה הערכות מצב תכופות ופועלת בתיאום עם משטרת מודיעין במטרה להגביר את הביטחון בעיר בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

בשבועות האחרונים הגבירה העירייה את פעילות כוחות הביטחון בעיר הכוללת סיירת אבטחת גני ילדים חדשה המורכבת מתשעה ניידות המאוישות ע"י מאבטחים צעירים, יוצאי צבא ששירתו ביחידות קרביות. מאבטחים אלה למעשה החליפו את השומרים בגנים, שברובם היו אנשים מבוגרים שהכשרתם הצבאית כבר לא הייתה רלוונטית.

המערך החל לפעול בחודש יוני האחרון במהלך שנת הלימודים הקודמת כפיילוט במתחמי הגנים שבשכונות הנביאים והמגינים ובתום תקופת ניסיון של חודשיים, נבחן המערך על ידי ראש חטיבת האבטחה במשטרת ישראל, תנ"צ לוי אמיתי, שאישר אותה לפעילות בכל העיר. יש לציין כי בגנים הנמצאים בקצה העיר ובגנים הסמוכים לאתרי בנייה עדיין מוצבים שומרים.

השבוע הוחלט בעירייה, כי בנוסף לסיירת האבטחה הקיימת, יפעלו בעיר 13 ניידות נוספות שעיקר ייעודן שמירה על הביטחון והסדר. מדובר בארבע ניידות ביטחון שוטף ושש ניידות נוספות של מחלקת הביטחון. נוסף להן התווספו גם ארבע ניידות ומפקחי מחלקת הפיקוח העירוני שהונחו אף הם להגביר את נושא שמירת השקט והסדר העירוני.

ניידות אבטחת גני ילדיםניידות אבטחת גני ילדים

כוח האבטחה והפיקוח הונחה להגביר את הנוכחות בצירי התנועה המרכזיים בעיר, בכל הכניסות לעיר, ובמרכזים מסחריים. דגש מיוחד ניתן למוסדות חינוך הנמצאים ליד אתרי בנייה.

פעילות העירייה בנושא אבטחת מוסדות החינוך מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות והיא נמשכת גם לאחר שעת הלימודים בגנים ובשעות הערב. במהלך יום העבודה מבצעים הסיירים סריקות בתוך הגן ובסביבתו, מבצעים בדיקות אקראיות לעוברים ושבים ועוד מספר פעולות שמטרתן למנוע מקרי פח"ע.

העירייה מסייעת למשטרת מודיעין באיתור ומניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לעיר. בביצוע ביקורות פתע בתוך אתרי הבנייה, ביצוע מחסומי פתע בכניסות העיר בשעות הבוקר המוקדמות ועוד. העירייה העבירה לכל חברות הבנייה והקבלנים העובדים בעיר מכתב אזהרה לקראת פעילות אכיפה מוגברת באתרי בנייה לאיתור לינת עובדים- דבר המהווה עבירה על החוק.

בעירייה ביקשו בנוסף להזכיר כי חל איסור חמור על השארת שערי הגנים פתוחים. הורה שייתפס מותיר את שער הגן פתוח על ידי השארת עצם שמונע את סגירת השער תוגש נגדו תלונה במשטרת מודיעין.

בבעירייה ביקשו לציין כי מחלקת הביטחון של העירייה זמינה בכל עת ולכל פנייה בטלפון 08-9726190 או במוקד העירוני 106

לנהלי אבטחה בגני הילדים לחץ כאן



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד