חוגגים את חנוכה עם העולים

21/12/2014 כ"ט כסלו תשע"ה

ערב חג החנוכה נערך במרכז הקליטה שבמכבים מסיבת חנוכה מיוחדת לעולים החדשים הלומדים באולפן. בטקס השתתפו כ-90 עולים שהגיעו למודיעין מכבים רעות, חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן, מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, צוות המחלקה ורב העיר אליהו אלחרר.

האורחים בירכו את העולים החדשים אשר עלו לארץ בקיץ האחרון וחיברו אותם להיסטוריה והמורשת של העיר במיוחד בזמן של חג חנוכה. הרב אלחרר סיפר לעולים על החג והדליק נרות חנוכה עם העולים.

לאחר מכן בטקס מרגש נבחרו שמונה עולים חדשים, אחד מכל ארץ, להדליק נר חנוכה לתפארת מדינת ישראל בדומה לטקס הדלקת משואה עם רגשות ואיחולים עמוקים למדינה שעליה חלמו. בחגיגה העולים החדשים טעמו מעט מאווירת החג כולל כמובן גם את המסורת של אכילת סופגניות.

חנוכה במרכז הקליטה של מודיעין מכבים רעותחנוכה במרכז הקליטה של מודיעין מכבים רעות

בנוסף, באותו יום הגיעו למרכז הקליטה כ-80 ילדי עולים ותיקים והוריהם בכדי לחגוג לקראת חג החנוכה עם מחלקת הקליטה. העולים שעלו לעיר לפני מספר חודשים התרגשו מאוד לחגוג את החג שכל כך קשור למקום הזה בו בחרו לחיות.

הילדים וההורים נעו בין חמש תחנות שהוצבו במרכז לעולה. בתחנות למדו העולים על תעשיית השמנים, על הפתילות שהכינו מבגדי כהונה למנורה בבית המקדש, התנסו בהפקת שמן מזיתים, ראו סרט על המסיק, וצפו בהופעה מעניינת וייחודית על ילד שחזר אחורה בזמן לתקופת המכבים. הפעילויות התקופתיות שיקפו לילדים רבות על ימי החשמונאים. העולים שנהנו מאוד מהפעילות חתמו את החגיגה עם סופגניות מתוקות.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד