הלך לעולמו משה שכטר

09/08/2020 י"ט אב תש"פ

ביום חמישי שעבר לפנות בוקר הלך לעולמו משה שכטר, ראש העיר הראשון של מודיעין והוא בן 81. משה שכטר השאיר אחריו אישה שושנה, שלושה ילדים ונכדים. הלווייתו התקיימה ביום חמישי, 22.1.15, אחר הצהריים בבית העלמין במודיעין.

בשנת 1994 נבחר משה שכטר, שהיה אז סגן ראש העיר גבעתיים, לממונה על הקמת העיר מודיעין. בתפקיד זה הוא כיהן כראש המועצה הממונה עד לבחירות הראשונות למועצת העיר. בשנת 1998 נבחר שכטר לראש העיר הראשון של מודיעין. בתפקיד זה כיהן עד לשנת 2003.

משה שכטר ז"ל היה ממייסדי ומקימי העיר מודיעין. הוא קיבל לידיו את המשימה לבנות עיר חדשה במדינת ישראל. לזכותו של משה שכטר עומדים פעלים רבים ואין ספק שחזונו קרם עור וגידים והוא זה שהניח את היסודות לעיר המשגשגת שאנו חיים בה היום.

טקס ההלוויה החל בבניין עיריית מודיעין מכבים רעות בהשתתפות אלמנתו, שושנה, בני משפחתו של שכטר, ראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, ראש העיר גבעתיים רן קניוק, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו ותושבים רבים.

בטקס אמר ביבס כי סיפור חייו של משה הוא תמצית סיפורה של המדינה. ממכונות ההשמדה הנאצית וכאב השואה, דרך העלייה לישראל, הגיוס לצה"ל והעשייה הציבורית בתחילה בגבעתיים ואז בהקמת עיר ואם במדינת ישראל עבור הדורות הבאים.

"היום הזה הוא יום עצוב בקורות חייה של העיר מודיעין מכבים רעות. אנחנו נפרדים ממך בכאב וגעגוע, בעיר שכה אהבת, בבניין שבו עמלת ופעלת רבות, עם האנשים שליוו אותך ואוהבים אותך מאוד. איבדנו איש יקר עם זכויות רבות בהקמתה של העיר. אך זהו גם יום של סגירת מעגל, בו אנו עוצרים לרגע ומעריכים את מה שהתחלת, את מה שיש לנו היום. "

"משה אתה יכול להסתכל מלמעלה בגאווה גדולה וסיפוק גדול, חרף כל הקשיים, על העבודה הקשה שלך ומה שהשארת אחריך לדורות הבאים. לילדים, לנכדים שלך ולכל תושבי העיר."

משה שכטר נולד ב-4 בפברואר 1934. כילד, שרד שכטר את השואה, את מחנות העבודה וצעדות המוות שם איבד רבים מבני משפחתו. לאחר המלחמה, כאשר היה נער בן 16 הוא עלה לארץ ישראל בספינת מעפילים והחל לבנות את חייו מחדש במדינה שזה עתה קמה. הוא התגייס לצה"ל והתיישב בעיר גבעתיים.

לאחר שחרורו פנה לעשייה הציבורית כאשר מונה לתפקיד מזכיר ההסתדרות בעירו. בשנת 1978 נבחר לתפקיד סגן ראש עיריית גבעתיים אותו מילא במשך 15 שנים עד להגעתו לתפקיד ראש המועצה הממונה של העיר החדשה מודיעין. שכטר השתתף בטקס הנחת אבן הפינה להקמת העיר ב-14.12.1993, במעמד ראש הממשלה המנוח יצחק רבין.

ב-1994, יחד עם צוות מצומצם, החל בהקמת העיר החל מהקמת בתי הספר הראשונים , חנוכת בניין העירייה, הפיכתה של מודיעין מיישוב ומועצה מקומית לעיר ואם בישראל. בשנת 1998 התמודד שכטר בבחירות הראשונות לראשות העיר וזכה בהן.

בחינוך שם משה שכטר את נושא החינוך בראש סדר העדיפויות. דאג כי הקהילה המתפתחת בעיר תהיה קהילה פלורליסטית ופתוחה, ערכית ומעורבת הקולטת ומקבלת את התושבים החדשים בעיר מה שיצר מרקם ייחודי של הון אנושי איכותי ובלתי רגיל בהשוואה מידה לערים אחרות בישראל.

משה שכטר אחראי על הקמת העיר ועל לא מעט פרויקטים בעיר. הוא היה אחראי על התכנון הראשוני של העיר, תכניות הפיתוח שלה, קישורה לרשת הכבישים והרכבות הארצית, הנחת היסודות לאזורי התעסוקה והמלאכה של העיר.

יהי זכרו ברוך

לזכרו של משה שכטר ז''ל: ראש המועצה המקומית משה שכטר עם שר השיכון בן אליעזר (קיץ 1995)לזכרו של משה שכטר ז''ל: ראש המועצה המקומית משה שכטר עם שר השיכון בן אליעזר (קיץ 1995)
לזכרו של משה שכטר ז''ל: לזכרו של משה שכטר ז''ל:
לזכרו של משה שכטר ז''ל: לזכרו של משה שכטר ז''ל:
לזכרו של משה שכטר ז''ל: משה שכטר בראש העדלאידע – צילום: גידי אבינערילזכרו של משה שכטר ז''ל: משה שכטר בראש העדלאידע – צילום: גידי אבינערי
לזכרו של משה שכטר ז''ל: חנוכת אמבולנס הראשון תרומת יהודי אמריקה (11.5.1997)לזכרו של משה שכטר ז''ל: חנוכת אמבולנס הראשון תרומת יהודי אמריקה (11.5.1997)
לזכרו של משה שכטר ז''ל: לזכרו של משה שכטר ז''ל:
לזכרו של משה שכטר ז''ל: לזכרו של משה שכטר ז''ל:
לזכרו של משה שכטר ז''ל: טקס חנוכת פארק ענבה (מרץ 2010)לזכרו של משה שכטר ז''ל: טקס חנוכת פארק ענבה (מרץ 2010)
לזכרו של משה שכטר ז''ל: טקס חנוכת פארק ענבה (מרץ 2010)לזכרו של משה שכטר ז''ל: טקס חנוכת פארק ענבה (מרץ 2010)
לזכרו של משה שכטר ז''ל: הנחת אבן פינה לישפרו סנטר (כיום מרכז עינב). נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערי לזכרו של משה שכטר ז''ל: הנחת אבן פינה לישפרו סנטר (כיום מרכז עינב). נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערי
לזכרו של משה שכטר ז''ל: מודיעין מארחת חגיגת קומיקס ארצית. נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערילזכרו של משה שכטר ז''ל: מודיעין מארחת חגיגת קומיקס ארצית. נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערי
לזכרו של משה שכטר ז''ל: פתיחת סניף קופת חולים מאוחדת בשכונת השימשוני. נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערילזכרו של משה שכטר ז''ל: פתיחת סניף קופת חולים מאוחדת בשכונת השימשוני. נובמבר 2003. צילום: גידי אבינערי


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד