פרס ניהול כספי תקין

26/02/2015 ז' אדר תשע"ה

ראש העיר, חיים ביבס, קיבל בשבוע שעבר את פרס ניהול כספי תקין מטעם משרד הפנים לשנת 2013/4. ראש העיר וגזבר העירייה, רם סידיס, קיבלו את הפרס מידי שר הפנים, גלעד ארדן בטקס שהתקיים בבנייני האומה בירושלים.

פרס על ניהול כספי תקין ניתן לרשויות מקומיות בהתאם לתנאים קבועים בהם מתן הנחות ארנונה ע"פ הקבוע בחוק ובתקנות, מחיקת חובות באישור מועצת הרשות, אישור הדו"ח המבוקר כולל קבלת חוות דעת של רו"ח, מסירת עבודות באמצעות מכרז פומבי או זוטא, הענקת תמיכות בהתבסס על הפעלת קריטריונים, אי קיום ליקויים מהותיים בתחום שכר וכ"א, סגירת ספרים במועד הקבוע בחוק ומנהל תקין של הרשות בתחום התאגידים המקומיים.

בנוסף על העירייה לעמוד במדדי היעילות לרבות עמידה באיזון תקציבי או עד אחוז גרעון שוטף אחד (1%) מסך הכנסות הרשות לפי דו"ח מבוקר ולפי דו"ח רבעוני – כאשר על פי נתוני העירייה השנה הסתיימה ללא גרעון.

צילום באדיבות משרד הפניםצילום באדיבות משרד הפנים

מדד נוסף הוא אחוז גרעון מצטבר. כאשר אחוז הגרעון המצטבר של העירייה נאמד ב6.5% מכלל תקציב ההכנסות, נתון זה קטן בכמעט 50% לעומת האחוז הנדרש במדדי הפרס - 12.5%. מדד נוסף שנבדק הוא בנושא הנהלה וכלליות. אחוז תקציב העירייה המופנה למינהל כללי נאמד ב-7.3% בלבד מכלל תקציב הכנסות העירייה כאשר הקריטריון לפרס ניהול כספי תקין נאמד ב-20%.

שיעור הוצאות השכר בעירייה מהווה רק 10.4% מסך תקציב העירייה. נתון נמוך מאוד בהשוואה למדד הפרס העומד על לא יותר מ-30% מתקציב ההכנסות. גם בנושא שיעור הגבייה נמצאת העירייה הרבה מעבר לדרישות הפרס כאשר שיעור הגבייה נאמד ב-96% לעומת קריטריון של 60%.

ראש העיר, חיים ביבס: "עיריית מודיעין מכבים רעות היא סמל ודוגמה להתנהלות תקציבית מקצועית והזכייה בפרס ניהול תקין היא עוד חותמת רשמית המאשרת זאת. תודה מיוחדת מגיעה לעובדי העירייה בכלל ולעובדי הגזברות בראשות גזבר העירייה בפרט על עבודה קשה בתחום הכספי וההתנהלות התקציבית השוטפת של העירייה. העירייה פועלת בצורה מקצועית ובשקיפות מלאה ונמשיך לעבוד כך בכל המישורים המקצועיים על מנת לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד