אירועי יום האישה 2015

05/03/2015 י"ד אדר תשע"ה

באנר חודש האישה הבינלאומי

יום האישה הבינלאומי יצוין ברחבי העולם בתאריך 8.3.15 ובמודיעין מכבים רעות מציינים את היום במגוון אירועים שיתקיימו במהלך החודש הקרוב בניצוחן של יועצת ראש העיר למעמד האישה, ד"ר אורנה מגר ושל חברת המועצה מחזיקת תיק קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, הילה שי וזאן.

האירועים נפתחו השבוע במעגלי שיח של תנועת הערבות בו השתתפו נשים מכל המגזרים. למעגלי השיח הגיעו נשים במטרה לדון ולהקשיב מלב אל לב בנושאים המלווים אותן בחיי היום יום. מעגלי השיח היוו למעשה יריית פתיחה למגוון רחב של אירועים שיתקיימו לאורך החודש הקרוב:
 

  • ביום שני 9.3.15 בשעה 20:00 יתקיים במרכז הרב תחומי פאנל אדריכלות בנושא "עיצוב נשי – יש דבר כזה?" בהנחיית גלית     גאון. הכניסה ללא תשלום.

  • ביום חמישי 12.3 בשעה 20:30 במסגרת סדרת מפגשי קתדרה יתקיים מפגש שיעסוק בנושא של "מגדר ומדיה" - הצצה נדירה     אל מאחורי הקלעים של עולם החדשות בישראל ועל מקומן של הנשים בו בראי השוויון המגדרי והיהדות מנקודת מבטה של     העיתונאית שרה ב"ק מגישת תוכניות טלוויזיה ורדיו, כתבת בעיתון סופשבוע, לשעבר כתבת החינוך של חדשות ערוץ 2. עלות כניסה:     20 ₪.

        באותו יום בשעה 20:00 תתקיים בבית האמנים העירוני פתיחה החגיגית של תערוכת "אמא אדמה" לרגל יום האישה. לפתיחה     תגיע האמנית אילנה יהב עם המופע "פנטזיה בין חול למכחול" . הכניסה לאירוע חופשית.

  • ביום ראשון 15.3 בשעה 20:00 יוקרן במרכז הרב תחומי סרט התעודה "מעשה באישה וחלוק" שעוסק בסוגריות של גיור, טבילה     נשית ועוד. לאחר ההקרנה יתקיים שיח עם הבמאית נורית יעקובס-ינון. הכניסה חופשית.

  • אחד מאירועי השיא הוא אירוע השקה של "קבוצת נשים פורצות דרך", שיתקיים ביום שני 16.3.15 ובו יריד חשיפה של בעלות     עסקים ונשים יוצרות מהעיר, תצוגת אופנה ומופע של הזמר רותם כהן.

  • ביום שני 23.3.15 בשעה 20:30 יוקרן באולם עינן הסרט "מחכה לו" ולאחריו שיח עם היוצרת מיכל קסטן-קידר, תושבת העיר,     אלמנתו של סא"ל דולב קידר ז"ל שנפל בחודש יולי האחרון במבצע "צוק איתן". מיכל קסטן-קידר תיעדה בשנת 2009 את חייה לצד     בעלה הקצין סא"ל דולב קידר. הסרט עוסק בנשים של אנשי צבא קבע המגדלות כמעט לבד את המשפחות. עלות כרטיס: 30 ₪.     רכישת כרטיסים מראש בקופת היכל התרבות.

  • "לנצח את הסיכוי" – מפגש עם אורית גורן הנגרית שמספרת את סיפור חייה. על החיים כילדה בקיבוץ והבחירה במקצוע הנגרות     תוך כדי מאבק על צדק וזכויות נשים. המפגש יתקיים ביום שלישי 24.3.15 בשעה 9:30 במרכז הרב תחומי. עלות: 25 ₪.

  • את אירועי יום האישה הבינלאומי ינעל פורום נשים ועסקים – מודל ששת השלבים לפרזנטציה אפקטיבית. הרצאה חווייתית עם     אופיר צומן, מומחה הדרכה ופרזנטציה. האירוע יתקיים ביום שני 30.3.15 בשעה 20:00 במרכז הרב תחומי. עלות: 25 ₪.

    ד"ר אורנה מגר, יועצת ראש העיר למעמד האישה ומנהלת המרכז הרב תחומי: "כמדי שנה אנחנו מקיימים בעיר מגוון רחב של אירועים שנועדו לקדם את הנושא של שוויון מגדרי לכל אוכלוסיות העיר בנושאים שונים. אירועים אלה מתקיימים בשיתופי פעולה עם כל העוסקים בנושא זה לרבות ארגוני הנשים בעיר והקבוצות השונות הפועלות לקידום מעמד האישה. אירועים אלה מתקיימים במסגרת הפעילות השנתית השוטפת של מרכז לקידום מעמד האישה שפועל במרכז הרב תחומי, שמקדם למידה של נשים במגוון תחומי פעילות הכוללים עצמאות כלכלית, תעסוקה ופיתוח קרירה, עידוד יזמות עסקית ועוד".

    חברת המועצה מחזיקת תיק קידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, הילה שי וזאן: "אירועי יום האישה הם רק חלק קטן ממגוון האירועים והפעילויות המתוכננות לאורך השנה ע"י המרכז הרב תחומי, היכל התרבות והוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי. הוועדה לקידום מעמד האישה חרתה על דגלה בקדנציה הנוכחית לא רק להיות גוף המתווה מדיניות אלה גוף יוזם ופועל למען נשות העיר וציבור התושבים בכלל. אני שמחה ומודה לחברות הוועדה על פועלן הרב וקוראת לכל התושבים לקחת חלק באירועים הקרובים שיתקיימו בחודש זה."

    לחצו כאן לכל הפרטים על אירועי יום האישה הבינלאומי במרכז הרב תחומי



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד