תרגיל העורף הלאומי

28/05/2015 י' סיון תשע"ה

תרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 15" יתקיים ביום שלישי 2.6.15 בכל רחבי הארץ ויכלול בתוכו גם את העיר מודיעין מכבים רעות. התרגיל המתקיים אחת לשנה, מתרגל את הערכות העורף, פיקוד העורף, הרשויות המקומיות ושירותי החירום השונים של מדינת ישראל לקראת מצב חירום ונפילת טילים בשטחה.

התרגיל יתקיים לאורך השבוע ויגיע לשיאו ביום שלישי 2.6.15 במהלכו יישמעו שתי אזעקות עולות ויורדות למשך דקה: האחת בשעה 11:05 בבוקר והשנייה בשעה 19:05 בערב.

מטרת השמעת האזעקות היא ניסוי צופרים בכל המדינה ותרגול כניסה למרחבים מוגנים: בבוקר במקום העבודה ובמוסדות החינוך ובערב במרחב הביתי של כל אחד מאזרחי המדינה. תושבי העיר שלא ישמעו את האזעקה מתבקשים לדווח על כך באופן מיידי למוקד 106 של העירייה.

במקביל להשמעת האזעקות יפעיל פיקוד העורף את מערכת מסר אישי, מערכת התרעה של שליחת מסרונים (SMS) לטלפונים סלולאריים המיידעים על השמעת האזעקה כאמצעי התרעה משלים למערך הצופרים הקיים. ההודעה על ההתרעה בסלולאר תגיע רק למכשירים אשר תומכים בכך ותגיע רק למי ששוהה באותו אזור בזמן האזעקה. יתכנו מקרים בהם ישלחו הודעות באזורים בהם לא הופעלה האזעקה זאת עקב זליגה של אנטנות סלולאריות בין האזורים השונים.

במהלך הפעלת הצופרים בבוקר יתקיים תרגיל ירידה למקלטים בכל מוסדות החינוך בעיר וכן ייפתחו המקלטים הציבוריים והמרחבים המוגנים במכבים ורעות כאשר תושבים המעוניינים לתרגל כניסה למרחבים המוגנים מוזמנים לעשות זאת בשעת האזעקה.

העירייה תתרגל יחד עם כוחות החירום והביטחון תרחישים של נפילת טילים ברחבי העיר וכן אירועים שונים בשטח. במהלך התרגיל יתורגל מטה החירום העירוני ויחידת החילוץ והצלה תבצעה תרגיל חילוץ מהריסות באתר האימונים.

תרגיל העורף


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד