קהילה נגישה

02/08/2015 י"ז אב תשע"ה

ביום שלישי שעבר התכנסו בחדר הישיבות, שבבניין העירייה, בוגרי קורס פעילי קהילה נגישה לציין את סיום קורס ההכשרה שהחל בחודש פברואר השנה.

במפגש, שכלל סיכום הקורס וחלוקת תעודות, נכחו ראש העיר, חיים ביבס, חבר מועצה מחזיק תיק המתנדבים, בוריס פרלמן, משנה למנכ"ל העירייה ויו"ר ועדת ההנגשה, מיכל ענבר פרפרי, מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיר, יעקב אלמוג, מנכ"ל עמותת סחלבים, סמי עטר, סגנית ראש מינהל החינוך, מירי חוגרי, יו"ר ארגוני המתנדבים, מיגל הרף, יו"ר פעילי קהילה נגישה בעיר, מירב שבירו ומשתתפי הקורס.

תוכנית קהילה נגישה היא תוכנית ארצית הפועלת בשיתוף הג'וינט, משרד הרווחה, החברה למתנסים, עמותת סחלבים והאגף לשירותים חברתיים בעיר, להשגת שוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלויות באמצעות הגברת הנגישות ושילוב בקהילה.

התוכנית שהחלה בעיר בשנת 2008, שואפת להטמעת נושא הנגישות ויצירת מציאות של שוויון, נגישות, התחשבות וקבלה בכל תחומי החיים. יו"ר התוכנית מירב שבירו ופעיליה הם ברובם אנשים עם מוגבלויות מתחומים שונים המכירים באופן אישי את הצרכים של בעלי המוגבלויות.

את הקורס שכלל הכרות עם החזון של קהילה נגישה, גישות ועמדות של אנשים בעלי מוגבלויות, עקרונות ההסברה, חוקים וזכויות, תפקידי הפעיל הקהילתי ובחירת ועדות פעולה, סיימו 14 פעילים, רובם אנשים עם מוגבלויות לאחר שנפגשו במסגרת הקורס אחת לשבועיים במשך כחצי שנה. הפעילים שסיימו את הקורס יצטרפו לפעילי קהילה נגישה נוספים ויחלו לפעול בהתנדבות בעיר להגברת הנגישות ושילוב של בעלי מוגבלויות בקהילה.

פעילי קהילה נגישה בטקס סיום הקורספעילי קהילה נגישה בטקס סיום הקורס

במסגרת תוכנית קהילה נגישה מתקיים שיתוף פעולה פורה עם גורמים רבים בעירייה לרבות אגפי ההנדסה והתרבות. במסגרת השת"פ מונגשים מקומות ואירועים בעיר, וקיימת מעורבות וחשיבה כבר בשלב התכנון על צרכים ייחודיים של כל אוכלוסיית העיר.

במסגרת התוכנית הארצית מודיעין מכבים רעות נחשבת לעיר מובילה מבחינת הנכונות ושיתוף הפעולה של העירייה עם פעילי התוכנית וביצוע שינויים ניכרים בשטח. בין השאר קיום ישיבות הכנה מקדימות לאירועים ואתרים עירוניים שמטרתן היה תכנון מוקדם של האירועים כך שהם יונגשו לאנשים עם צרכים מיוחדים כך שיוכלו להשתלב בפעילויות השונות כגון צעדת מודיעין, עדלאידע, יום העצמאות, אירועי הקיץ ואירועים נוספים.

כמו כן, גודרו גני משחקים לטובת ילדים בעלי צרכים מיוחדים ולאוכלוסייה בכלל, התבצעה פעילות במסגרת עסקים קטנים בעיר להצגת החוק בנושא נגישות השירות והסברה על חשיבותו. התקיים יום עיון בנושא לנותני שירותים בעירייה ומתוכננים בעיר אתרים תיירותיים שיהוו דוגמא ומופת להנגשה.

פעילי הקהילה הנגישה יתרכזו בשנה הקרובה בשלושה נושאים מרכזיים: המשך תכנון ומעורבות נושאי ההנגשה הפיזיים והשירותים בעיר, הסברה במוסדות החינוך העירוניים ופיתוח כל נושא המידע בתחום. הגישה הבסיסית של התוכנית והעירייה היא שילוב מלא של אנשים עם צרכים מיוחדים בקהילה מתוך ההבנה שכולנו קהילה אחת גדולה המורכבת מתושבים שלכל אחד צרכים מיוחדים משלו.

ראש העיר, חיים ביבס: "אני מאמין שעם רצון טוב ואנשים טובים אפשר להשיג הכל, יש לנו פה במודיעין מכבים רעות את האנשים הטובים ביותר שיש במדינת ישראל ויש לנו רצון גדול להמשיך לעזור ולתמוך בכל מה שצריך ובשיתוף פעולה מלא להמשיך להנגיש כמה שיותר בשביל שכלל הציבור יוכל ליהנות מכל הדברים שיש לנו כאן במודיעין מכבים רעות."

יו"ר פעילי קהילה נגישה, מירב שבירו: "תוכנית קהילה נגישה פועלת בעיר מזה מספר שנים ואנו זוכים לשיתוף פעולה מלא מצד הנהלת העיר. אני רוצה להודות במיוחד למשנה למנכ"ל העירייה מיכל ענבר פרפרי, ולממונה על פניות הציבור, דינה קרמונה המקדמות את הנושא ללא לאות. אנו יוצאים לדרך חדשה עם תוספת משמעותית של פעילים איכותיים ומחויבים ואני מאמינה שכולנו נגיע רחוק."

לעמוד הבית של קהילה נגישה במודיעין מכבים רעות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד