היערכות ביטחונית של העירייה

11/10/2015 כ"ח תשרי תשע"ו

בשל המצב הביטחוני ובהמשך להיערכות העירייה, קיים היום ראש העיר, חיים ביבס דיון נוסף בשיתוף עם כל גורמי האבטחה, הביטחון והפיקוח בעיר, ובתיאום עם משטרת מודיעין, על מנת לתגבר את מנגנוני האבטחה בעיר במטרה להגביר את הביטחון בעיר בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

הוחלט להציב מחסומים בשעות הבוקר בכל הכניסות לעיר. כוח האבטחה והפיקוח הונחה להגביר את הנוכחות בצירי התנועה המרכזיים בעיר, כאשר בשעות הבוקר יופעלו מחסומים בכל כניסות העיר, בשיתוף עם משטרת מודיעין. כמו כן, מחלקת ביטחון תסייע למשטרת מודיעין באיתור ומניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לעיר, בביצוע ביקורות פתע בתוך אתרי הבנייה, ביצוע מחסומי פתע בכניסות העיר ועוד. העירייה גם העבירה לכל חברות הבנייה והקבלנים העובדים בעיר מכתב אזהרה לקראת פעילות אכיפה מוגברת באתרי בנייה לאיתור לינת עובדים- דבר המהווה עבירה על החוק.

הוחלט כי בעיר יפעלו 25 ניידות ביטחון הכוללת את סיירת הביטחון הקיימת וכוללת 10 ניידות שיתוגברו בניידות נוספות אשר יפעלו ברחבי העיר בדגש על פעילות בולטות ומניעה בסמוך למוסדות חינוך. מדובר ב-4 ניידות ביטחון שוטף ו- 8 ניידות נוספות של מחלקת הביטחון. נוסף להן הוחלט כי מחלקת הפיקוח העירוני, תוכפף עד להודעה חדשה למחלקת הביטחון ואף הם יסייעו בשמירת השקט והסדר העירוני בדגש על הנעשה באתרי הבניה. בסך הכל יפעלו בעיר במהלך התקופה הקרובה 25 ניידות.

ניידות אבטחת גני ילדים ניידות אבטחת גני ילדים

בנוגע לנעשה במוסדות החינוך העירוניים ובסמוך להם:
הוחלט כי העירייה לא תאפשר כניסה לגורמים זרים למוסדות החינוך ללא אישור קב"ט העירייה וללא תיאום מראש של ההורים עם צוות בית הספר או הגננת.
כמו כן הוחלט שהעירייה תגביר אבטחה במוסדות חינוך הנמצאים סמוך לאתרי בנייה בפרט.
פעילות העירייה בנושא אבטחת מוסדות החינוך מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות והיא נמשכת גם לאחר שעת הלימודים בגנים ובשעות הערב.

הסיירים יגבירו את הביקורות והסריקות המקיפות בתוך גני הילדים ובבתי הספר, לפני תחילת יום הלימודים, במהלכו ובסיומו.
כמו כן יבצעו הסיירים בדיקות אקראיות לעוברים ושבים ועוד מספר פעולות שמטרתן למנוע מקרי פח"ע.


בנוסף, העירייה מפעילה מוקד ביטחון בבניין העירייה עבור כל גני הילדים ובו מוצב מוקדן שכל תפקידו לטפל בפניות המגיעות מגני הילדים. המוקדן זמין לכל גננת בכל זמן הפעילות בעזרת לחצן המצוקה המקשר את כל הגנים ישירות אליו. בעת שליחת אות מצוקה מתקבל מענה מידי על ידי המוקדן ונפתח קו טלפון ורמקול באמצעותו תוכל הגננת או הסייעת לשוחח עם המוקדן גם ללא הרמת השפופרת. כאשר במקביל המוקדנית שולחת ניידת אבטחה לגן.


מחלקת הביטחון של העירייה זמינה בכל עת ולכל פנייה בטלפון 08-9726190 או במוקד העירוני 106, מוקד ביטחון 08-9726217.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון דן ליכטמן: "הימים האחרונים מהווים ימים לא קלים עבור כלל אזרחי המדינה , האיומים והסיכונים אינם נחלת הערים האחרות,ולכן העירייה פועלת בכל יכולתה בשיתוף פעולה עם משטרת מודיעין על מנת להמשיך ולדאוג לביטחון תושביה.הפעילות האינטנסיבית של כל גורמי הביטחון והעירייה חייבים בשיתוף פעולה מצד הציבור ,אני מבקש מהציבור לשמור על ערנות ובמידה והם רואים פעילות חשודה לעדכן באופן מידי את משטרת מודיעין ואת המוקד העירוני."

לנהלי אבטחה בגני הילדים לחצו כאן



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד