עדכון היערכות ביטחונית

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

בשל ההחמרה במצב הביטחוני, ובדגש על הפיגוע שהתרחש ביום שני השבוע בכביש 443 בו נהרג חייל צה"ל, טוראי זיו מזרחי, הודיע ראש העיר, חיים ביבס, בהמשך לדיונים שנעשו בעירייה בקרב כל גורמי האבטחה, הביטחון והפיקוח בעיר, ובתיאום עם משטרת מודיעין, כי העירייה תוסיף לתגבר את מנגנוני האבטחה בעיר במטרה להגביר את הביטחון בעיר בכלל ובמוסדות החינוך בפרט.

בין השאר הוחלט על חידוש פעילות המחסומים בשעות הבוקר בכניסות העיר בשיתוף עם משטרת מודיעין. כוח האבטחה והפיקוח הונחה להגביר את הנוכחות בצירי התנועה המרכזיים בעיר, כאשר בשעות הבוקר יופעלו מחסומים כניסות העיר, בשיתוף עם משטרת מודיעין. כמו כן, מחלקת ביטחון תסייע למשטרת מודיעין באיתור ומניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לעיר, בביצוע ביקורות פתע בתוך אתרי הבנייה, ביצוע מחסומי פתע בכניסות העיר ועוד.

בשלב זה יפעלו בעיר 25 ניידות ביטחון לרבות סיירת הביטחון הכוללת 10 ניידות שיתוגברו בניידות נוספות אשר יפעלו ברחבי העיר בדגש על פעילות בולטות ומניעה בסמוך למוסדות חינוך. מדובר ב-4 ניידות ביטחון שוטף ו- 8 ניידות נוספות של מחלקת הביטחון. נוסף להן הוחלט כי מחלקת הפיקוח העירוני, תוכפף עד להודעה חדשה למחלקת הביטחון ואף הם יסייעו בשמירת השקט והסדר העירוני בדגש על הנעשה באתרי הבניה. בסך הכל יפעלו בעיר במהלך התקופה הקרובה 25 ניידות.

כידוע מזה מספר שבועות הודיעה העירייה כי לא תאפשר כניסת גורמים זרים למוסדות החינוך ללא אישור קב"ט העירייה וללא תיאום מראש של ההורים עם צוות בית הספר או הגננת. כמו כן העירייה תמשיך לתגבר את האבטחה במוסדות חינוך הנמצאים סמוך לאתרי בנייה.

מחסום שדרות יאיר פרגמחסום שדרות יאיר פרג

כזכור, פעילות העירייה בנושא אבטחת מוסדות החינוך מתחילה בשעות הבוקר המוקדמות והיא נמשכת גם לאחר שעת הלימודים בגנים ובשעות הערב.

בנושא הגנים הסיירים יגבירו את הביקורות והסריקות המקיפות בתוך גני הילדים לפני תחילת יום הלימודים, במהלכו ובסיומו. כמו כן מבצעים הסיירים בדיקות אקראיות לעוברים ושבים ועוד מספר פעולות שמטרתן למנוע מקרי פח"ע.

בעירייה ביקשו לציין כי מחלקת הביטחון של העירייה זמינה בכל עת ולכל פנייה בטלפון 08-9726190 או במוקד העירוני 106, מוקד ביטחון 08-9726217.

ראש העיר, חיים ביבס: "בשבועות האחרונים אנו חווים עלייה משמעותית באירועי הפח"ע בכל הארץ. במסגרת זו אנחנו עושים את מירב המאמצים להגביר את האבטחה ברחבי העיר על מנת לשמור על ביטחון התושבים אנחנו, יחד עם המשטרה, נחדש את פעילות המחסומים בכניסות לעיר וכן נגביר את הסיורים באתרי בנייה. אני מבקש מכולם לגלות ערנות ולדווח למוקד העירוני או המשטרה על כל פעילות חשודה, אך מנגד לנהוג באחריות ושיקול דעת כדי שנעבור כולנו בשלום ובבטחה את הימים הלא פשוטים שעוברים על כולנו.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון דן ליכטמן: "לצערי, המצב הביטחוני החמור עדיין לא הגיע לרגיעה, האיומים והסיכונים עדיין לא השתנו. אנחנו, באמצעות מחלקת הביטחון של העירייה ומשטרת מודיעין נערכים להתמודד עם אותם איומים באמצעות תגבור הנוכחות והפעילות של המאבטחים והשומרים והגברת הכוננות והערנות של כלל עובדי העירייה לרבות מוקד הביטחון. אני מבקש מהציבור לשמור על ערנות ובמידה והם רואים פעילות חשודה לעדכן באופן מידי את משטרת מודיעין ואת המוקד העירוני."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד