מנגישים את העיר

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

במודיעין מכבים רעות רואים בנושא הנגישות כנושא בעל חשיבות גבוהה ובמהלך השנים האחרונות בוצעו, במסגרת תוכנית האב הרב שנתית לשיפור נגישות העיר, פעולות רבות עבור בעלי המוגבלויות. בין היתר נעשו במהלך השנים האחרונות פעולות של הנגשת המרחב העירוני, ובהן הנגשת מעברי חצייה ותחנות אוטובוסים, הנגשת בתי ספר לרבות התקנת מעליות והתקנת כיתות אקוסטיות.

כזכור, תוכנית האב נבנתה על ידי העירייה שביצעה סקר נגישות בעיר. הסקר כלל בדיקה מקיפה של צמתים בעיר, תחנות אוטובוס, מבני ציבור, צירי תנועה מרכזיים ושטחים ציבוריים בעמקים על פי תקנות חוק השוויון לאנשים עם מוגבלויות.

כמו כן בעיר פועלים גופים שונים בהם קהילה נגישה ופורום קהילה נגישה שמטרתם להעלות את המודעות הציבורית לנושא זה ולפעול להנגשת העיר בתחום הפיזי אך גם בתחום החברתי והתעסוקתי.

בימים האחרונים ביצעו עובדי מחלקת אחזקת תשתיות בעירייה עבודות לשיפור התשתיות והנגשת העיר. משימות רבות נעשו ותעשנה בתחום ההנגשה, על מנת להתאים את המדרכות והצמתים בעיר לתושבים בעלי מוגבלויות תנועה, ללקויי ראייה ולהורים עם עגלות ילדים. במסגרת פעילות זו, הותקנו אבני גישוש ושבילים מובילים ב-13 מדרכות.

מנגישים מעברי חצייה ברחבי העירמנגישים מעברי חצייה ברחבי העיר

כמו כן, כ-40 צמתים ברחבי העיר הותאמו גם כן, כך שיהיו נגישים יותר, בשכונות: נביאים, מגינים, מוריה, משואה ומכבים. בנוסף, בחלק מהשכונות הוותיקות של העיר, שורשי העצים שגדלו עם השנים גרמו להתרוממות אבני השפה שבסביבתם. במחלקת אחזקת תשתיות טיפלו בכ-200 מוקדים בהם קרה הדבר על ידי פירוק האבנים התוחמות, גדיעת השורשים המפריעים והתקנת אבני השפה מחדש.

בעירייה הדגישו כי עבודות להנגשת כלל תשתיות העיר עדיין נעשות כאשר תושבים מוזמנים לעדכן במוקד העירוני, 106, על מקומות נוספים בהם יש צורך בהנגשת התשתיות.

בנוסף, בשבוע האחרון ביצע אגף אחזקת תשתיות עבודות בכביש בשדרות החשמונאים בקטע הדרך בין צומת חשמונאים, שדרות מנחם בגין, לכיוון המפגש של שדרות החשמונאים עם כביש 3 הבין עירוני. עבודות אלה בוצעו עקב שקיעות והתפוררות של האספלט בנקודות שונות בכביש.

עבודות להנגשת כלל תשתיות העיר עדיין נעשות כאשר תושבים מוזמנים לעדכן במוקד העירוני, 106 או 08-9726020, על מקומות נוספים בהם יש צורך בהנגשת התשתיות.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד