שכונת חדשה נולדה בעיר

30/05/2016 כ"ב אייר תשע"ו

ביום ראשון השבוע חתמו ראש העיר חיים ביבס ומנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, על אישור הקמת שכונת מורשת, שבעבר כונתה מתחם P. השכונה תמוקם ממערב לשכונת אבני חן, מעבר לכביש 3 העירוני וצפונית לשכונת נופים הנמצאת בימים אלה בהקמה. שטח השכונה יהיה כ-1,686 דונם והיא ממוקמת בחלקה המערבי של העיר.

על פי התכנון שכונת "מורשת" תהיה שכונה גדולה ובה כ-4,000 יחידות דיור כאשר 70% ממספר היחידות בשכונה זו, 2,800 יח"ד, מיועד לדיור בר השגה במנעד של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כאשר לפחות 20% מהן, כ-560 יח"ד, מיועדות לתושבי העיר. שכונת מורשת תיבנה ממערב לשכונת אבני חן למרגלות גבעת הברפיליה. השכונה, שעדיין נמצאת בשלבי תכנון, תכלול חמישה מבני בתי ספר וכ-25 גני ילדים.

תוכנית הקמת שכונת מורשת היא, כידוע, חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין מכבים רעות.
לפי ההסכם לפיתוח העיר השכונות העתידיות של העיר והשטחים העתידיים יפותחו ע"י העירייה באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח העיר, כאשר למעשה שכונת מורשת היא השכונה השלישית שיוצאת לפועל אחרי שכונת נופים ופיתוח מרכז העיר והשדרה המרכזית, כאשר השכונה הרביעית בתור היא שכונת גבעת שר.

בתמונה מימין לשמאל: משה אשכנזי, חיים ביבס, עדיאל שמרון, רם סידס ומיכל ענבר פרפרי

שכונת חדשה נולדה בעיר

הסכם הגג קובע כי תקציב הפרויקט יתנהל כתקציב פיתוח, במשק כספי סגור, לטובת פיתוח העיר בלבד והוא אינו תלוי בתקציב המדינה או באישורה. רשות מקרקעי ישראל תעביר לעירייה על פי שלבי הביצוע, את התקציב לטובת פיתוח השכונה, הנאמד במאות מיליוני שקלים, ויכלול את תקציב המיועד לפיתוח פארק חוף הים, פארק התיתורה ופארק ענבה. במסגרת ההסכם, העירייה תקבל על עצמה את תכנון וביצוע מוסדות הציבור בהתאם ללוחות הזמנים, כך שבניית מוסדות הציבור המהותיים לאכלוס: בתי ספר וגני ילדים, תסתיים במקביל לאכלוס השכונה.

בעבר שמו של המתחם היה מתחם P. ועדת השמות העירונית החליטה לקרוא לשכונה בשם "מורשת", כאשר שמות הרחובות יהיו על שמות אירועים, מנהיגים או אישים, שהותירו את חותמם על מדינת ישראל בתחומים שונים.

בעוד מספר חודשים ייצא לדרך המכרז לביצוע עבודות בשטח לפריצת דרכים והנחת תשתיות של השכונה.

מפת הבנייה בעיר נכון להיום כוללת בנוסף השלמת בניית יחידות הדיור בשכונות הקיימות בעיר, כרמים ומוריה, 991 יח"ד בשכונת הציפורים, תוכנית המע"ר של העיר הכוללת כ-1440 יחידות דיור, 1850 יח"ד של שכונת נופים, כאשר כעת הצטרפה שכונת מורשת עם 4,000 יח"ד ובעתיד תצטרף גם שכונת גבעת שר עם 6000 יחידות דיור.

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "אישור שכונת מורשת לדרך זו עוד בשורה שתאפשר מחירי דירות זולים יותר עבור זוגות צעירים ובכללן דירות עבור תושבי העיר הצעירים שיוכלו להתגורר בסמוך להוריהם. הקמת יחידות הדיור תתבצענה בד בבד עם הקמת מבני ציבור ולא יהיה יותר מצב בו תושבים ייכנסו לבתים חדשים וימתינו להשלמת הרחוב או בניית גן ילדים סמוך. בצורה כזו תסב העירייה כספים ומשאבים נוספים לפרויקטים לפיתוח עיר לטובת כלל התושבים."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד