הקמת מערך השיטור העירוני

30/05/2016 כ"ב אייר תשע"ו

בימים אלה נמשכת היערכות העירייה לקראת גיוס מפקחים ועובדים שיעבדו במסגרת מערך השיטור העירוני, מערך האכיפה העירוני הכולל כוחות שיטור ופיקוח עירוני שמטרתו העיקרית היא לאכוף את חוקי העזר העירוניים, לרבות עבירות בתחומי איכות החיים, אלימות, תיאום פעולות חירום מול גורמי הביטחון בעיר, טיפול בפניות ותלונות התושבים ועוד.

מחלקה זו תאפשר לחזק את הביטחון האישי והאזרחי בתוך העיר, כאשר מטרת המערך, שיכלול 14 מפקחים ו-14 שוטרים, ארבע ניידות ושני אופנועים, היא לאפשר נוכחות מוגברת של כוחות הביטחון ברחובות העיר, מניעה וטיפול בנושאים של ונדליזם, טיפול בעבירות רישוי ובנייה, טיפול בתחום עבירות תנועה (לרבות עבירות חנייה) וסיוע באבטחת אירועים עירוניים.

המחלקה תהיה במסגרת פעילות אגף השרות, שבניהולו של יעקב כהן, ואת המחלקה ינהל סגן מנהל האגף ומנהל מחלקת הביטחון, שמוליק כהן.

עובד שייקלט לעבודה במערך השיטור העירוני יעבור קורסים והשתלמויות המחויבים על ידי המשרד לביטחון פנים ובהם קורס פקחים עירוניים וקורס פקחים מסייעים, הכשרה לנשיאת נשק ועוד, כאשר קליטתו מותנית באישור המשטרה ובאישור המשרד לביטחון פנים.

לחצו כאן לתיאור התפקיד ודרישות המשרה והורדת טופס מועמד/ת

האפשרות להקמת מערך השיטור העירוני התאפשרה לאחר אישור תקציב המדינה לשנת 2016 ולאחר שהעירייה שינתה את אופן גביית אגרת השמירה, בהתאם להנחיית משרד הפנים.

ניידות אבטחת גני ילדיםניידות אבטחת גני ילדים

כזכור, עד כה נגבתה אגרת שמירה אחידה בקרב כל תושבי מודיעין בסך של כ-205 שקלים לשנה (כ-16.85 שקלים לחודש), כאשר תושבי מכבים רעות שילמו נוסף על סכום זה תוספת נוספת ובסה"כ 662 שקלים בשנה (כ-55.16 שקלים לחודש). כידוע, ההבדל בתשלום הוא ההחלטה של תושבי מכבים רעות להגדיל את מערך האבטחה בתוך הרובע, הכולל הוספת מאבטחים וניידת המיועדים לפעול אך ורק במכבים ורעות.

על פי הנחיית משרד הפנים, העירייה אישרה בישיבת המועצה שנערכה בתחילת חודש מאי מעבר לשיטת גבייה של המס המבוססת על פי גודל הנכס. לצורך קביעת תעריף חיוב, קבע משרד הפנים תעריף מקסימום, שעמד על 2.61 שקלים למטר במודיעין ו-3.96 שקלים למטר במכבים רעות.

בפועל, העירייה החליטה שלא לגבות על פי המקסימום וקבעה כי התעריפים יהיו 1.86 שקלים למטר במודיעין ו-3.75 שקלים במכבים רעות, כאשר הפער בין מודיעין למכבים רעות יאפשר את צרכי האבטחה הייחודיים של מכבים רעות הכוללים, כאמור, מערך מצלמות, ניידת ומאבטחים המוערכים בעלות של כ-900 אלף שקלים בשנה.

האגרה הרגילה תממן כאמור את עלות הקמת מערך האבטחה העירוני, תממן הוספת 14 פקחים מסייעים נוספים (נוסף על מערך האבטחה), תממן את עלויות האבטחה בחוגים, באירועים עירוניים ואת עלויות הפעלת המוקד העירוני.

שינוי שיטת הגבייה ייצא לפועל מיד עם קבלת אישור משרד הפנים לחוק העזר, כאשר הקמת מערך השיטור העירוני צפוי לצאת לדרך בחודשים הקרובים.

חבר המועצה ומחזיק תיק הביטחון, דן ליכטמן: "הרציונל שמאחורי הקמת כוח שיטור עירוני קובע כי העיר מודיעין מכבים רעות, כמו ערים רבות אחרות בארץ, מצויה במצב תמידי של מציאות ביטחונית משתנה, המושפעת תדיר מאירועים ברחבי הארץ. המשטרה, עקב מחסור בכוח אדם וריבוי משימות, מתקשה לעיתים לתת מענה לצרכים ביטחוניים ועבירות איכות חיים בעיר. איכות החיים של אזרחי עירנו נמצאת תמיד בראש סדר העדיפויות ובמרכז העשייה הביטחונית, על כן הקמת כוח חדש ומוגבר שעתיד לדאוג יום ולילה לאכיפה מוגברת בנושאי ביטחון עבירות רכוש, רעש, הפרעות סדר וכו' יבטיח לתושבים איכות חיים, תחושת מוגנות ומרחב ציבורי נעים ובטוח מאי פעם."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד