הוזלה במחיר קייטנות הגנים

26/06/2016 כ' סיון תשע"ו

ראש העיר, חיים ביבס, המשמש גם כיו"ר מרכז השלטון המקומי יצא בקריאה להתאים את מחירי הקייטנות לכלל הילדים וכן בקריאה נוספת למשרד החינוך, להמשיך את תכנית "בית הספר של החופש הגדול" מגילאי גן ועד לבוגרי כיתות ה'.

ביבס אף הוסיף כי 'נאה דורש נאה מקיים' וציין כי יוזיל את עלות קייטנת הגנים נוסף על ההוזלה בקייטנות לילדי כיתות ג'-ד', אותה הוביל לפני מספר שבועות, כאשר הקטין את מחירי הקייטנה החברתית, המיועדת לתלמידי כיתות ג'-ד', מ-1,002 שקלים ל-852 שקלים בלבד.

התשלום לבית הספר של החופש הגדול לכיתות א' ו-ב', נקבע על פי המעמד הסוציו-אקונומי של הרשות, כאשר במודיעין מכבים רעות ההורה משלם 450 שקלים, והיתרה, בסך 402 שקלים, מסובסדת על ידי המדינה.

השבוע הודיע ביבס כי מחירי עלות קייטנת הגנים יושוו למחירי עלות "בית הספר של החופש הגדול". על פי חישוב זה עלות יום פעילות הקייטנות תהיה 56.8 שקלים. מחיר זה יותאם למספר ימי הפעלת הקייטנה בפועל (18 או 21 יום), כך שעלות קייטנת הגן ל-18 יום תהיה 1022 שקלים ו-1193 שקלים עבור 21 ימים.

עוד נמסר כי עמותת סחלבים תזכה בהתאם תושבים שכבר נרשמו לקייטנות הגנים. כמו כן נאמר כי פעילות הגנים לא תיפגע כתוצאה משינוי המחיר, לרבות התוספת של חצי שעה, עליה סוכם כבר בשנה שעברה מול הנהגת ההורים העירונית.

בית הספר של החופש הגדול. תמונת המחשהבית הספר של החופש הגדול. תמונת המחשה

את ההחלטה על עדכון המחירים הוביל ראש העיר, חיים ביבס, במטרה להקל על עלויות הקייטנות המושתות על הורי התלמידים ולתת חלופה זולה לקייטנות השונות בגילאים אלה.

כזכור, לפני שלוש שנים יזם משרד החינוך את התכנית "בית הספר של החופש הגדול", בתיאום עם מרכז השלטון המקומי, שמטרתה ליצור מסגרת חינוכית במחיר מוזל לשלושת השבועות הראשונים של חודש יולי. תכנית זו היתה אמורה להכיל את כל הילדים מגילאי גן החובה ועד לילדים בכיתות ה'.

צעד זה נעשה במקביל לתהליך אותו מוביל ביבס כיו"ר מרכז השלטון המקומי, להחלת תכנית בית הספר של החופש הגדול גם לשכבות נוספות.

בעירייה ציינו כי קייטנות "בתי הספר של החופש הגדול" והקייטנות החברתיות יפעלו בכל בית ספר בעיר אליו יירשמו לפחות שישים תלמידים ובכל גן אליו יירשמו 25 ילדים.

ראש העיר, חיים ביבס: "אנחנו מחויבים לתת לילדינו קייטנות איכותיות ובמחיר שפוי. התחלנו במהלך בכך שהתאמנו את מחירי הקייטנות למחירי תכנית "בית הספר של החופש הגדול", ולמעשה ממשיכים את התהליך שהחל משרד החינוך לפני שלוש שנים בעת כהונת השר הקודם ומכניסים את ילדי הגנים ואת תלמידי כיתות ג'-ד' לתכנית זו וכעת אנחנו ממתינים שגם משרד החינוך יצטרף לעשייה וישלים למעשה את התכנית שהוא החל בה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד