כנס מורשת מודיעין ה-13

27/12/2016 כ"ז כסלו תשע"ז

בחג החנוכה הקרוב יערך, כמו בכל שנה, כנס מורשת מודיעין וסביבותיה ה-13 ע"ש פרופסור יאיר פרג ז"ל. במהלך הכנס המחקרי ייחשפו חידושים ומידע על ההיסטוריה והמורשת של העיר וסביבתה. הכנס יתקיים ביום חמישי 29.12 באולם עינן שבקניון עזריאלי ויכלול שלושה מושבים אותם יעבירו חוקרים בתחומי הדעת השונים, הקשורים לעיר ולמורשתה.

המושב הראשון, אותו יוביל פרופסור עמוס קלונר מאוניברסיטת בר-אילן, יעסוק בחידושים בארכיאולוגיה של מודיעין ובתקופה ההלניסטית. בין הנושאים שיידונו יהיו פרויקט חפירות שימור גבעת התיתורה, חורבת אשון, חווה חקלאית מהתקופה החשמונאית, והמערכות החקלאיות שסביבתה, ושמרנות ומסורת לצד יצירתיות וחדשנות בממצא הנרות מהתקופה ההלניסטית במרשה.

את המושב השני יוביל פרופסור בנימין זאב קדר מהאוניברסיטה העברית, והוא יעסוק במורשת הקרב ובהתיישבות החדשה במודיעין וסביבתה. חברי המושב יספרו על מלחמת העולם הראשונה באזור, על המנורה שכבתה בצל האורנים ועל פיתוח עיר חכמה וחדשנית, ולוחמים ותיקים מחטיבת גבעתי ישתפו בעדויות ובזיכרונות מהלחימה באזור בשנת תש"ח.

המושב שלישי יעסוק ביהודה המקבי: אישיותו והיותו מצביא, לוחם ואיש אמונה. את מושב זה יוביל פרופסור חיים גניזי מאוניברסיטת בר-אילן. בין הנושאים שיידונו יהיו מקום הקרב הראשון של יהודה המקבי, דמותו בעיני בעל ספר מקבים השני והאמונה היהודית בנקודות משבר ולחימה בשנים הראשונות למרד המקבים בסלווקים. לבסוף תתקיים הרצאתו של פרופסור בצלאל בר-כוכבא מאוניברסיטת תל-אביב, שיספר על 50 שנות המחקר של מלחמות יהודה המקבי.

את כנס מורשת מודיעין וסביבותיה ה-13 יסגור בשעה 17:00 טקס פתוח לקהל הרחב של הדלקת נר שישי של חנוכה.

הדלקת נרות בכנס מורשת מודיעיןהדלקת נרות בכנס מורשת מודיעין

ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש במרכז הרב תחומי, בטלפון: 08-6210274 או 08-6226768.

חבר המועצה ומחזיק תיק תיירות, מורשת ושימור אתרים, שמעון גואטה: "כנס מורשת מודיעין וסביבותיה נהפך בשנים האחרונות למסורת בחג החנוכה להנצחת מורשת החשמונאים. כמחזיק התיק, אני רואה חשיבות רבה בחיבור שבין פיתוח מודיעין החדשה לבין ההיסטוריה והמורשת של מודיעין הקדומה. אני מזמין את כולם להשתתף בכנס, ולקבל תמונה רחבה ומעמיקה לתולדות מודיעין מן העת העתיקה ועד ימנו דרך סיפורי גבורה, מורשת קרב, אתרי מורשת ועוד."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד