סיור פרויקטים

16/01/2017 י"ח טבת תשע"ז

עם תחילת שנת 2017 נערך כמו תמיד סיור לחברי המועצה ולעיתונאים, במהלכו הציג ראש העיר, חיים ביבס, את הפרויקטים המרכזיים שנבנו בעיר במהלך שנת 2016 ואת אלה שייבנו בשנת 2017.

בסיור השתתפו ממלא מקומו שלמה פסי, סגניו מויש לוי ואילן בן סעדון, חברי המועצה הילה בן אליעזר, אלעד שמעונוביץ, שמעון גואטה, מיכאל חרל"פ, ג'וני קליין, דן ליכטמן, גבי אדרי, אייל הנדלר ומירב פלג, המשנה למנכ"ל העירייה , מיכל ענבר-פרפרי, מנכ"ל החברה הכלכלית, משה אשכנזי, מנכ"ל מנהלת אופק, רון ברזני, והעיתונאים של מקומוני העיר.

ראש העיר, חיים ביבס: "תקציב עיריית מודיעין מכבים רעות, בסך של 550 מיליון שקלים, אושר בחודש נובמבר יחד עם תקציב פיתוח העיר לשלוש השנים הקרובות בסך של כ-2.3 מיליארד שקלים. בזכות תקציבים אלה, אנחנו יכולים להמשיך בתכנית העבודה הרב שנתית שלנו לקידום היעדים ותוכניות העבודה של העירייה.

"תקציב הפיתוח מאפשר לנו להמשיך בבניין העיר, כאשר הפרויקטים המרכזיים העומדים על הפרק הם פיתוח והקמת מרכז העיר החדש, השלמת שכונת הציפורים והקמת השכונות נופים ומורשת. בנוסף, במסגרת ההסכמים מול משרד הבינוי והשיכון, הגדלנו את התקציב המיועד לשדרוג התשתיות של השכונות הוותיקות ומרכזי המסחר והתעסוקה של העיר. בחודשים הקרובים, יתחיל לפעול מסוף התחבורה העירוני, ובעצם הפעלתו תתחיל מהפכה אמיתית שתשדרג את מערך התחבורה העירוני. אנו נמשיך בהקמת מוסדות חינוך בשכונות הכרמים והציפורים, ונחזק את מעמדה של מודיעין מכבים רעות כאחת הערים היפות והמתקדמות ביותר בישראל."

סיור פרויקטים 2017. צילום: חורחה נובומינסקיסיור פרויקטים 2017. צילום: חורחה נובומינסקי

מרכז העיר (מע"ר)

תוכנית מרכז העיר של מודיעין מכבים רעות נמצאת היום בסיום השלב השני של עבודות ההקמה והנחת התשתיות, כאשר באתר כבר החלו העבודות של היזמים הזוכים במכרזים השונים. כידוע, השדרה המרכזית החדשה, שתשלב מסחר ומגורים, תתחיל באזור כיכר העירייה ותגיע עד לרחוב פיקוס. רוחב השדרה יהיה 46 מטרים בין הבניינים, כאשר הרחבה תכלול מדרכות רחבות, מרחב מסחרי, חנייה לאורך השדרה, כביש נסיעה ושדרה מרכזית ברוחב של 19 מטרים, הכוללת גינון, שבילים, ספסלים, מזרקות מים שונות, מתקני משחק, קיוסקים ושביל אופניים.

לאורך השדרה ייבנו כ-470 יחידות דיור בבניינים בני 5 קומות. הקומה הראשונה תהיה קומה מסחרית הכוללת חנויות, מסעדות, פאבים ובתי קפה, בדומה למרכזי ערים גדולות. מעליהן ייבנו 4 קומות מגורים על פי תמהיל: 60% מיחידות דיור יהיו בנות 3-2 חדרים והיתר 5-4 חדרים. ניתן דגש על בניית כמות גדולה של דירות קטנות. בקצה התחתון של השדרה תבנה רחבת המע"ר, כיכר המשלבת שטחים פתוחים או מבנה מסחרי מקורה, שיהיה מיועד להקמת שוק עירוני, ובנייני מגורים ומבנה עירוני. לאורך צידה השני של השדרה, ייבנו מבנים של שתי קומות המיועדות למסחר ומשרדים, ומעליהן שלוש קומות נוספות למגורים, הפונות להמשך רחוב דם המכבים ורחוב ערער. במרכז הרחבה יהיה שטח ציבורי פתוח עבור הולכי רגל ויתאפשר בו פיתוח סביבתי וחיבור בין השדרה המרכזית לבין קניון עזריאלי.

בליבו של המע"ר תקים החכ"ל את המבנה הרב תכליתי, אשר אמור להיות אחת מגולות הכותרת של המע"ר, כשישמש בית נוסף לאירועי התרבות של העיר. המבנה עצמו יכלול אולם שיכיל כ-400 מושבים מודולריים ובמה שתאפשר לקיים במבנה מופעים והרצאות, או לחילופין להפוך את האולם לאולם כנסים שיכיל כ-800 איש בעמידה. במבנה תהיה גלריה עליונה המשקיפה על הנעשה באולם ואף היא תאפשר מקומות ישיבה ופעילות נוספת, על פי הצורך.
המבנה, שגודלו יהיה 2,445 מ"ר, יכלול לובי גדול, שגם בו ניתן יהיה לקיים התכנסויות, מרפסת ישיבה חיצונית ומסעדה עבור באי המבנה ועוברי אורח בשדרה. הכניסה למתחם תהיה מכיוון השדרה המרכזית ובנוסף מתוכנן חניון תת קרקעי המיועד לכ-400 חניות.

נדבך נוסף שמתוכנן במבנה זה הוא מרכז למוסיקה, שיכלול חמש כיתות לימוד ולובי. מרכז המוסיקה יאפשר לעירייה לתת, באמצעות מינהל החינוך ועמותת סחלבים, מענה לבני הנוער שוחרי המוסיקה ולקיים במקום לימודי מוסיקה שונים בשעות הלימודים ואחר הצהריים דוגמת בתי הספר למוסיקה "רימון" ואחרים.

תוכנית השדרה המרכזית ורחבת המע"ר יצרו רצף אורבני עירוני עבור הולכי רגל, כולל מעברים תת קרקעיים, מדרכות, שבילי אופניים ופיתוח סביבי המחברים בין כל האלמנטים של מרכז העיר: כיכר התחבורה, תחנת האוטובוסים המרכזית, גשר נופי וכניסה לפארק ענבה, תחנת הרכבת "מודיעין מרכז", קניון עזריאלי, רחבת המע"ר, השדרה המרכזית, מבני ציבור ובניין העירייה העתידי.

הדמיית המבנה הרב תכליתי. ליואי דבוריינסקי אדריכליםהדמיית המבנה הרב תכליתי. ליואי דבוריינסקי אדריכלים

מרכז פיס קהילתי ומבנה האגף לשירותים חברתיים

בימים אלה נמצאים בשלבי אכלוס שני מבנים קהילתיים בעמק האלה:
המבנה לשירותים חברתיים הכולל חדרי הנהלה ומנהלה, משרדי ראשי צוותים, חדרי רכזים, חדרי טיפול וחדרי עובדים סוציאליים. במבנה זה יש גם חדרי ישיבות לוועדות שונות ואזורי המתנה למבקרים. הקומה השנייה תהיה מיועדת עבור מחלקת השפ"ח – שירות פסיכולוגי חינוכי. קומה זו כוללת חדרי קבלה וטיפול של עובדות השירות הפסיכולוגי, שעד כה עבדו במתחם השפ"ח שברעות. שטח הקומות יהיה 720 מ"ר, כל אחת. בימים אלה החל אכלוס המבנה, כאשר העובדים עצמם יוכלו לקבל קהל לקראת סוף החודש.

מבנה מרכז הפיס הקהילתי, שנמצא גם הוא לקראת אכלוס, ישמש שלושה מרכזים: מרכז לצעירים, מרכז לגמלאים ובית "יד לבנים". בית "יד לבנים" יכלול משרדים, ספרייה ופינת הנצחה, כיתת פעילות וספריית מורשת ועיון. מרכז הגמלאים יכלול חדרי ישיבות ופעילות. בקומה השנייה ימוקם מרכז הצעירים, שיכלול כיתות, משרדים ומרפסת פתוחה, הפונה אל פנים השטח ואל הפארק.

בימים אלה נמצאים בתכנון הקמה של פארק שעשועים, המיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וגינה קהילתית.

שכונת הכרמים

שכונת הכרמים נמצאת בשלבי סיום הקמתה, כאשר ישנם עוד מספר פרויקטים הנמצאים בשלבי תכנון. בין הפרויקטים, נמצא מבנה לתנועות נוער בשכונה, שעל פי התכנון יחולק לשניים, כך שיפעלו בו שתי תנועות נוער. לכל אחת מהתנועות יבנו חדרי פעילות, אולם מרכזי, מכולות, שירותים ומטבח. מיקומו של המבנה העתידי הוא ברחוב ניסן, לצד הטיילת, דבר שיאפשר לחניכי התנועות שיאכלסו את המבנה להעביר גם שם את פעולותיהן. בנוסף, לצד מבנה זה יוקם פארק כלבים, לטובת תושבי הכרמים וכלביהם.

לאחרונה הסתיימה סלילת הכביש המחבר בין רחוב אייר לרחוב ניסן. פתיחת כביש זה נעשתה כחלק מהשלמות הפיתוח שמבצעת העירייה בשכונת הכרמים. סלילת הכביש נעשתה במטרה לאפשר גישה נוחה יותר בין חלקי השכונה באמצעות רחוב אייר, מרחוב ניסן לרחוב חשוון. כך, מקל הכביש על המעברים בתוך השכונה בין עמק האלה לכיוון מתחם בתי הספר "הכרמים", עירוני ד' ו"פסיפס" לחינוך מיוחד.

בנוסף, על מנת להקל על התושבים ובכדי למנוע את נסיעת המשאיות בתוך השכונה, העירייה סללה, זה מכבר, ציר זמני למשאיות בלבד בשכונת הכרמים. ציר היקפי זה נבנה כהמשך של רחוב ניסן, ומגיע עד לכיכר השחפים שברחוב אדר. ציר זה מצמצם את הפגיעה בתשתיות הכבישים ומפחית בצורה ניכרת את זיהום הסביבה.

לצד הכביש ישנה טיילת מוארת באורך של כקילומטר, שכוללת מתקני משחק וכושר בטבע וקטעי גינון ושביל אופניים.

בתחום החינוך, בשבוע שעבר נחנך בטקס רשמי בית הספר לחינוך מיוחד "פסיפס" שנפתח בספטמבר האחרון. בית הספר ממוקם ברחוב עמק חרוד בין בית הספר העל יסודי אורט עירוני ד' לבית הספר היסודי כרמים, והוא מיועד לילדים בעלי צרכים מיוחדים בגילאי 21-6. בשלב הראשון משמש בית הספר שתי אוכלוסיות: ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית וילדים על הרצף האוטיסטי, כאשר למעשה בית הספר יספק לראשונה בעיר מענה מיוחד ומרוכז עבור אוכלוסיות אלה. בסמוך למבנה "פסיפס" יוקם בעתיד גם בית לחיים.

במקביל לכך, העירייה נמצאת בשלבי תכנון של הקמת מבנה קבע לבית הספר "שיבולים", שנפתח השנה בשכונת הכרמים ומתארח בבית הספר יזמ"ה. המבנה החדש של בית הספר יהיה בין הרחובות הלוח העברי וניסן, והוא צפוי להיות מוכן לקראת שנת הלימודים תשע"ט.

לצד עבודות אלה בשכונת הכרמים, בימים אלה מבוצעות גם העבודות להשלמת חלקו השלישי והאחרון של תיכון עירוני ה' שבשכונת אבני חן, וכן הקמת בית ספר ושבעה מבני גנים בשכונת הציפורים. ראש העיר ציין כי בשנה האחרונה הושלמה הקמתם של ארבעה אולמות ספורט חדשים באולפנת אורות מודיעין, בבית הספר הדמוקרטי, בבית הספר "אריאל" ובבית הספר "אבני חן".

כביש 3 העירוני

כחלק מתכנון והקמת שכונת נופים, נמצא משרד הבינוי והשיכון לקראת הוצאת מכרז לביצוע חלקו השני של כביש 3 הפנימי. כביש מספר 3, דרך יהודה המכבי, נותן מענה תחבורתי לתושבי השכונות המערביות של העיר. כביש זה ייסלל במקביל לכביש הקיים ויכלול גם מסלולי אופניים.

הפארק הטכנולוגי

הפארק הטכנולוגי נמצא על שטח של 4700 דונם, מהם כ-2500 דונם של שטחים ירוקים. 1250 דונם, שהם כשליש משטחו של הפארק, מיועדים למשרדים ותעשייה, והיתר נחלק למסחר, דרכים ומעברים, מבנה ציבור ייחודי, מרכז תחבורה ועוד.

פיתוח הפארק נחשב לאחד מהנושאים המרכזיים בסדר העדיפויות של העיר בשמונה השנים האחרונות. עד כה שווקו מגרשים בגודל של כ-770 אלף מ"ר, נתון המהווה למעשה כ-85% מכלל שטחי הפארק. רוב המגרשים שווקו במהלך השנים אחרונות.

בפארק פועלים 141 עסקים שונים בתחומי ההייטק, טכנולוגיה, משרדים ועוד. בין השאר פועלים בפארק הטכנולוגי כ-50 משרדים, 22 עסקים של מסחר, 20 מרכזים לוגיסטיים, 16 מפעלי הייטק (כולל חממה טכנולוגית), 9 מפעלים ביו-טכנולוגיים או טכנולוגיים או מעבדות ושלושה מחסנים. כמו כן, הוצגו תכניות עתידיות בפארק בהן הרחבת כביש 119 – שדרות הרכס, הרחבת בית העלמין ועוד.

פארק מים וספורט

כזכור, מועצת העיר אישרה פה אחד, הקמת פארק מים וספורט, שכילול מרכז ספורט ובריכה חצי אולימפית, בריכת גלים המדמה חוף ים גלים, בריכת פעוטות ומתקן אטרקציות מים לילדים. פארק זה הוא למעשה שדרוג ושינוי התכנית המקורית להקמת פארק חוף ים.

הדמיה פארק המים והספורטהדמיה פארק המים והספורט

תחנת הרכבת "פאתי מודיעין"

בשבועות האחרונים החלה רכבת ישראל בהיערכות לקראת תחילת העבודות לביצוע קשת מודיעין. קשת מודיעין היא מסילת הברזל המחברת את הרכבות היוצאות מהעיר אל המסילה לכיוון ירושלים, ומאפשרת לקו הרכבת לעצור בתחנת "פאתי מודיעין" ולהמשיך ישירות לירושלים, בזמן נסיעה משוער של 17 דקות בלבד. עבודות ביצוע קשת מודיעין כוללת עבודות גישור, קירות תומכים ועבודות השלמה על מנהרה, וכמו כן תכנון וביצוע גשר באורך של כ-650 מטרים, עבודות תשתית ושיקום נופי וחיבור למסילת הקו המהיר.

העבודות כוללות גם הקמת מגרש חנייה נוסף למשתמשי תחנת רכבת "פאתי מודיעין", המיועד לכ-800 כל רכב, כשבמקביל יוקם גשר באורך של כ-160 מטרים שיעבור מעל נתיבי כביש 431 ונתיבי הרכבת, והא יאפשר גישה של הולכי רגל למרכז עינב וממנו. בנוסף, רציף הצד הקיים יהפוך לרציף אי ואליו יתווסף רציף צד נוסף.

שבילי אופניים

העירייה קידמה, תכננה וביצעה רשת שבילי אופניים עירונית שמרכזה הוא כיכר התחבורה הראשית של העיר. עד כה נסללו כ-40 קילומטרים של מסלולי אופנים בעמק החולה משדרות יאיר פרג ועד לכיכר התחבורה, בעמק זבולון מכיכר התחבורה ועד לרחוב פז ומכיכר התחבורה לכיוון צומת שילת ולכיוון כביש 3 הבין עירוני (לכיוון מחלף לטרון). כמו כן, נסללו מסלולי אופניים לאורך כביש 431 עד לתחנת הרכבת "פאתי מודיעין" ומרכז עינב.

בימים אלה החלו העבודות להכשרת מסלולי אופניים לאורך שדרות יאיר פרג, כשבמקביל יבוצעו עבודות להקמת שביל אופניים לאורך עמק האלה, משדרות החשמונאים עד למגרש הכדורגל בפארק הטכנולוגי.

מרכז עינב

המרכז משתרע על פני שטח של כ-1,000 דונם, ומיועד לאזורי מסחר, משרדים, תעשייה קלה, מוסכים ומגרשים רב תכליתיים. במרכז 163 עסקים שונים, מרביתם בתחום המסחר. 97% משטחי הפארק שווקו במהלך השנים האחרונות, וכעת נמצאים במרכז 66 מבנים קיימים, 19 בתהליכי בנייה ו-10 בתהליכי תכנון.

תחנת משטרת מודיעין

תחנת המשטרה החדשה, שנמצאת בתהליכים מתקדמים של בנייה, נבנית על ידי אגף הבינוי של משטרת ישראל, בעלות של 40 מיליון שקלים. מבנה התחנה כולל שטח בנוי של 5000 מ"ר במגרש שגודלו 3.7 דונם. הבניין יכלול שתי קומות, קומת כניסה וקומה ראשונה, בנות 1500 מ"ר כל אחת. מתחתיהן ייבנה מרתף, הכולל חדרי אחסון ו-43 מקומות חנייה תת קרקעיים בשטח של 2000 מ"ר. קומת הקרקע תכלול את כל השירותים שמיועדים לתושבים, בהם יומנאי התחנה, קבלת קהל, הגשת תלונה וכל נתוני השירותים השונים. הקומה הראשונה תכלול את כל משרדי התחנה ובהם פיקוד, מודיעין, חקירות ועוד. מדובר בבניין חדיש ומתקדם, שבנוסף יכלול גם חדר אוכל ומטבח, בית כנסת וחדר כושר.

כיכר התחבורה

העבודות בכיכר התחבורה הראשית של העיר הסתיימו, וכעת עיקר העבודות נעשות במסוף התחבורה העירוני. מסוף התחבורה העירוני נבנה בתוך כיכר התחבורה, והוא יפעל בשתי קומות, כך שהקומה העליונה מיועדת עבור התחבורה העירונית והקומה התחתונה מיועדת לתחבורה הבין עירונית. בקומה התחתונה הותקנו רציפי האוטובוסים, כאשר הכניסה והיציאה של האוטובוסים מהמתחם היא מהכיכר, באופן מתואם עם מערכת הרמזורים.

עלות הקמת המסוף נאמדת בכ-27 מיליון שקלים. שטח המסוף עצמו הוא כ-3,000 מ"ר, והוא כולל אולם נוסעים בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח מעבר מקורה בין תחנת האוטובוסים לרכבת בגודל של כ-1100 מ"ר, שטח המיועד לחברה המתפעלת בגודל של כ-140 מ"ר ושטח מסחרי בגודל של כ-720 מ"ר. שטח נוסף במתחם, בגודל של כ-1,600 מ"ר, מיועד בחלקו עבור הקמת מעין חממה טכנולוגית ובחלקו האחר עבור מועדון נוער או פעילות אחרת המותאמת לבני הנוער של העיר.

לצד העבודות להפעלת המסוף, מתוכננת גם הפעלה של מודל תחבורה ציבורית חדש בעיר, שכולל שינוי דפוסי הפעילות הקיימים, בהתאם לנעשה במרבית הערים בארץ. הקווים הנוכחיים, שהם קווים עגולים וארוכים, יבוטלו או יקוצרו ובמקומם יהיו קווים לינאריים, שיובילו מנקודות שונות בעיר לכיוון מרכז העיר ולנקודות מרכזיות בעיר כגון המע"ר, העירייה, היכל התרבות, הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב. בנוסף, יהיו קווים שיקשרו בין השכונות. שינוי זה ייצור קווים קצרים ושימושיים יותר.

קווי התחבורה הבינעירוניים, רובם ככולם, יצאו מהמסוף העירוני ליעדיהם. דבר זה יביא לקיצור ניכר של משך הנסיעה. לצד שינוי זה, העירייה תוסיף להפעיל במהלך הבקרים קווים בינעירוניים גם משכונות העיר, בדומה לנעשה היום ומתוך מטרה להקל על תושבי שכונות הקצה. גורם נוסף שיושם עליו דגש בעת תכנון המודל החדש הוא נושא הסנכרון בין התחבורה העירונית לתחבורה הבינעירונית, הכוללת את מערך האוטובוסים ואת מערך הרכבות. את המהלך מוביל משרד התחבורה.

שכונת הציפורים

השכונה החדשה, שכבר לובשת צורה, נבנית בשטח של 370 דונם. גבולה הצפוני הוא פארק ענבה וגבולה הדרומי הוא כביש 431. בימים אלה, העירייה נמצאת בתהליכי הקמה של בית ספר יסודי ושבעה גני ילדים בשכונה. מבנים אלה יצטרפו להקמת שני מרכזי מסחר שכונתיים, מרפאה, טיפת חלב ושטח המיועד לתחום התרבות או הנוער והחינוך הבלתי פורמאלי.

בצד הצפוני של השכונה, בחיבור עם פארק ענבה, נשלמות העבודות להקמת טיילת, בדומה לטיילת שנבנתה מתחת לרחוב שני בשכונת אבני חן.

בשבוע הקרוב יוצב גשר שיקשר בין שכונת הציפורים לשכונת נופים. הגשר יאפשר מעבר של כלי רכב בין השכונות ויכלול גם מדרכות משני צדי הכביש, למעבר הולכי רגל, תאורה ומעקות.

שכונת הציפוריםשכונת הציפורים

שכונת נופים

שכונת נופים ממוקמת מצפון לכביש 431, ונמצאת בימים אלה בהקמה. שטח השכונה יהיה כ- 954 דונם והיא כוללת 1845 יחידות דיור ומרכזים מסחריים. מלבד מתחמי המגורים, ייבנו בשכונה 18 מבני ציבור ובהם בתי ספר יסודיים (ממלכתי וממ"ד), בית ספר על יסודי וגני ילדים. כמו כן, מתוכננים בשכונה בית כנסת, מרפאה, טיפת חלב ומועדוני נוער. לצד הכבישים ייבנו שבילי אופניים.

השכונה תתחבר לכביש 431 במחלף חדש, שיוקם מול היציאה המזרחית של מרכז עינב, ובעתיד ייבנה גשר נוסף שיחבר את נופים לשכונת מורשת.

שכונת מורשת

השכונה תמוקם בחלקה המערבי של העיר, ממערב לשכונת אבני חן, מעבר לכביש 3 העירוני, וצפונית לשכונת נופים, הנמצאת בימים אלה בהקמה.

שטח השכונה יהיה כ-1,686 דונם, ועל פי התכנון, זו תהיה שכונה גדולה ובה כ-4,200 יחידות דיור, כאשר 3,614 יחידות יהיו יחידות דיור בבנייה רוויה. 70% ממספר זה - 2,529, מיועד לדיור בר השגה במנעד של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כאשר לפחות 20% מהן, כ-505 יחידות דיור, מיועדות לתושבי העיר. כמו כן, במהלך חודש ינואר ישווקו עוד 330 יחידות דיור צמודות קרקע דו קומתיות וכן 300 יחידות דיור המיועדות לדיור מוגן.

השכונה תכלול חמישה מבני בתי ספר וכ-25 גני ילדים. לצד הכבישים ייבנו שבילי אופניים. עלות הקמת השכונה מוערכת בכ-600 מלש"ח.

שכונת גבעת שר

שכונת גבעת שר, שבעבר כונתה מתחםL , ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר, החל מצומת שדרות החשמונאים וכביש 431 לכיוון דרום, מול שכונת השבטים במזרח ומול שכונות הציפורים ונופים בצפון. שכונת גבעת שר תהיה שכונה גדולה ויוקמו בה 6,000 יחידות דיור. השכונה, שנמצאת עדיין בשלבי תכנון מתקדמים, תכלול בתי ספר יסודיים, בתי ספר על יסודיים ועשרות גני ילדים.

פארק ענבה

העבודות לשדרוג המתקנים בפארק מתוכננות להסתיים בסביבות חודש מאי, וגן ההרפתקאות הענק יפתח לשימוש התושבים. הגן יכלול מתקני משחק, שיחליפו את המתקן הקיים, ומזרקת ג'טים שתותקן במרכז המתחם ותפעל בימי הקיץ. מתחם המשחקים יוגדל, והוא יקיף את הרחבה העגולה. לכל אורך המתחם יוצבו מתקנים שונים, כאשר המתקן המרכזי יהיה מתקן משולב בגודל שלא קיים כמוהו בעיר, והוא יהיה מתקן טיפוס והליכה מכבלים במסלול היקפי בגובה. המתקן יהיה בנוי מפירמידות, כבלים וגשרים סגורים.

בנוסף, במקום יותקנו מתקן בצורת ספינת הרפתקאות ומתקני אומגה. כמו כן, יהיה גם מתחם מיוחד לילדי העיר הקטנטנים. כל מתחם המשחקים ירובד במשטחי דשא סינתטי וכן יותקנו סככות הצללה, שיעניקו למבלים במקום צל.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד