פרויקט 'קשת מודיעין'

17/03/2017 י"ט אדר תשע"ז

ביום שלישי השבוע נערך טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט 'קשת מודיעין', הכולל מסילת רכבת המחברת את מודיעין מכבים רעות אל הקו המהיר לירושלים. הטקס נערך באתר העבודות ונכחו בו שר התחבורה ישראל כ"ץ, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ומכובדים נוספים.

רכבת ישראל מבצעת את פרויקט מסילת "קשת מודיעין", ומקימה תשתית חיבור מסילתי באורך של כ – 2.5 ק"מ בין תחנות הרכבת במודיעין מכבים רעות לקו המהיר לירושלים. הפרויקט, בתקציב כולל של כ- 330 מיליון שקלים צפוי להסתיים ברבעון האחרון של שנת 2019.

חיבור העיר מודיעין מכבים רעות לקו המהיר לירושלים, צפוי לשפר משמעותית את השירות הניתן לתושבי העיר, כאשר תדירות רכבות הנוסעים בקו מודיעין-ירושלים האומה צפוי להיות 2 רכבות לכל כיוון בשעות שיא בזמן נסיעה של כ-17 דקות בין תחנת פאתי מודיעין לתחנת האומה.

בתמונה מימין לשמאל: חיים ביבס, ישראל כ"ץ, שחר איילון

טקס הנחת אבן הפינה קו רכבת מודיעין ירושליםטקס הנחת אבן הפינה קו רכבת מודיעין ירושלים


במסגרת הפרויקט תבוצענה עבודות הכוללות שדרוג והרחבת תחנת הרכבת "פאתי מודיעין", גשר הולכי רגל וחניון חדש בסמיכות לכביש 431 (מדרום לתחנת פאתי מודיעין) . כמו כן תבוצענה עבודות תשתית להקמת גשרי רכבת, הקמת קירות תומכים, הנחת מבנה תחתון למסילה, הקמת מערכות נדרשות במעבר תת קרקעי, עבודות שיקום נופי ועוד.

במסגרת העבודות להקמת הקו, יצאה עד כה רכבת ישראל למכרז ביצוע בהם זכו שני קבלנים: במכרז הראשון לביצוע תשתיות הפרויקט, זכתה חברת "מנרב הנדסה ובניין בע"מ" בעלות כספית של כ-77.3 מיליון שקלים . במכרז השני לביצוע תשתיות הפרויקט, זכתה חברת "עינב החץ (1965) בע"מ" בעלות של כ-77.7 מיליון שקלים .

לדברי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ: "מדובר על פרויקט שתוכנן ונדון זה מכבר ולא קוּדם. כשנכנסתי לתפקידי לפני כשמונה שנים, הנענו מחדש את הפרויקט. בנוסף, הנחיתי להוציא לפועל את הקמת המסילה שתחבר בין ראשון לציון ובין הקו המהיר לירושלים. מדובר על מיזם שיש בו חשיבות רבה ביום יום בחשיבות של חיבור מודיעין מכבים רעות לירושלים ולאזור גוש דן".

במהלך הטקס ציין ראש עיריית מודיעין מכבים רעות חיים ביבס כי: "קו הרכבת, שיחבר את מודיעין מכבים רעות לירושלים, הינה בשורה של ממש לתושבי העיר, ישפר משמעותית את איכות החיים והשירות לתושבים ויגדיל משמעותית את הפוטנציאל הגלום בה ויהפוך את העיר לעוגן מרכזי עבור חברות עסקיות שבחרו, בוחרות ויבחרו להתמקם בפארק הטכנולוגי. אני רוצה להודות לשר התחבורה, למנכ"ל רכבת ישראל ולכל העוסקים במלאכה על העבודה שלהם להנגשת התחבורה הציבורית בכל המדינה".

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "פרויקט קשת מודיעין, היוצר חיבור מסילתי בין מודיעין מכבים רעות ובין קו הרכבת המהירה לירושלים יאפשר נגישות רכבתית אמיתית, בין מודיעין מכבים רעות וירושלים. אנו גאים לקדם את הפרויקט, ויותר מכך להעניק שרות לתושבי האזור. אני נחוש לעשות כל שנדרש כדי שלקוחות הרכבת ימשיכו ליהנות מהדרך".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד