עדכון עבודות קירוי הבריכה העירונית

23/03/2017 כ"ה אדר תשע"ז

עבודות קירוי הבריכה העירונית נמצאות בעיצומן, כאשר לפי התכנון, מרכז הספורט העירוני יפתח את שעריו לשימוש המתרחצים במהלך חודש אפריל 2017.

כזכור, לפני מספר חודשים עדכן ראש העיר, חיים ביבס, כי הוחלט על התאמת הבריכה לשימוש לאורך כל ימות השנה. פרויקט קירוי הבריכה וחימום המים, לצורך הפעלתה גם בימי החורף, הופקד בידי מינהלת אופק, אשר סיימה בימים אלה את העבודות להתאמת מערכות הצנרת, בשילוב מערכות חימום במערכות הסינון, הטיהור והולכת המים. עלות הפרויקט כולו נאמדת בכ-4.5 מיליון שקלים, ובשבוע שחלף הונחו קורות התמך, עליהן יותקן גג הבריכה.

כידוע, הקירוי המתוכנן יותקן על כל שטח הבריכה הראשית והבריכה הלימודית, שטח כולל של כ-900 מ"ר. גגות הקירוי מתוכננים בשני מקטעים: מעל הבריכה הלימודית יותקן קירוי קבוע, אשר יאפשר לרוחצים לצאת מהמלתחות אל שטח מקורה ומחומם, ומעל שטח הבריכה הראשית יותקן קירוי קמור המחולק לארבע חלקים, שני חלקים קבועים ושני חלקים ניידים. החלקים הניידים יישלטו על ידי מערכות חשמליות ומנועים, אשר יאפשרו את פתיחת הגג בימי הקיץ וסגירתו בימי החורף.

הדמיית קירוי הבריכה. באדיבות גלפז אדריכלות והנדסההדמיית קירוי הבריכה. באדיבות גלפז אדריכלות והנדסה

הקירוי עצמו יהיה מהחומר פוליקרבונט, חומר פלסטי עמיד אשר יאפשר מחד כניסת אור שמש, אך מאידך ימנע חימום יתר וייצור הצללה על שטח הבריכה. דפנות מבנה הקירוי יותקנו מאלומיניום, כאשר חלקן התחתון יהווה את גדר הבטיחות המחויבת וחלקן העליון יפתח ויאפשר אוורור. בנוסף למערכות חימום המים, במבנה הקירוי כולו יותקנו מערכות תאורה, חימום ואוורור על מנת לאפשר את השימוש בבריכה גם בימי החורף.

מיום פתיחתה, בקיץ 2010, משמשת הבריכה העירונית מוקד לפנאי, נופש וספורט עבור תושבי העיר. כידוע, מינהלת אופק, האחראית על המתחם, מפעילה את מרכז הספורט הכולל את חדר הכושר ואת חדרי החוגים, הפעילים כל ימות השנה ומספקים שירותים לכל שכבות הגיל. המקום מספק כניסות חד פעמיות לחדר הכושר, חוגי ספורט והתעמלות מגוונים, אירועים עירוניים, הפעלות לילדים ולנוער וחוגי שחייה, בהם שיעורי השחייה לתלמידי בתי הספר היסודיים. במתחם הבריכה פועלת בריכת שחייה חצי אולימפית ובריכת ילדים רדודה, וכן ישנם שטחי דשא וגינון מוצללים.

ראש העיר, חיים ביבס: "לקראת הקיץ הקרב ובא אנחנו מתכננים לתושבים פתרונות מרעננים לשבירת החום. העבודות להשלמת קירוי הבריכה העירונית נמצאות בעיצומן ועם סיום העבודות יהיו תלמידי בתי הספר שלנו הראשונים ליהנות משיעורי שחייה מטעם בית הספר בבקרים, כאשר במשך יתר שעות היום יוכלו כל תושבי העיר לשחות בבריכה המקורה במשך כל ימות השנה."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד