חנוכת הספרייה הציבורית בכרמים

22/06/2017 כ"ח סיון תשע"ז

בשבוע שעבר נחנכה בשכונת הכרמים הספרייה הציבורית החדשה, השלישית במספר בעיר. כידוע, בנוסף לספריית הכרמים יש בעיר את הספרייה הציבורית ע"ש משה שכטר, שממוקמת ליד היכל התרבות, ומשלבת את תיכון עירוני ב', ואת הספרייה הציבורית ברעות שמשלבת את תיכון מכבים רעות מו"ר. למעשה, הספרייה החדשה בכרמים היא הספרייה ה-35 במספר בעיר, כיוון שבנוסף לשתי הספריות הציבוריות שמשלבות בתי ספר, יש בעיר גם 26 ספריות בבתי הספר היסודיים ו-5 ספריות נוספות בבתי הספר העל יסודיים.

בטקס החנוכה של הספרייה בכרמים, שמשולבת עם ספריית בית ספר אורט עירוני ד', נכחו ראש העיר, חיים ביבס, ממלא מקומו, שלמה פסי, סגני ראש העיר, מויש לוי ואילן יאיר בן סעדון, נבחרי ציבור, מנכ"ל רשת אורט, צבי פלג, הממונה על הספריות הציבוריות במשרד התרבות והספורט, בועז דהן, אנשי חינוך, ספרניות ותלמידים.

לאחר גזירת הסרט וקביעת המזוזה, אותה הכין תלמיד מכיתה ח' בבית הספר במסגרת שיעור תרבות ישראל, החל שלב הברכות. ראשון המברכים היה ראש העיר, חיים ביבס, שאמר כי "בעידן שבו הכל דיגיטלי וזמין, לספר יש משמעות עוד יותר גדולה. הספר הוא מה שהחזיק את עם ישראל, עם הספר, לאורך כל הדורות, והוא זה אשר מאפשר לנו לקחת הפסקה מחיי היומיום."

הספרייה הציבורית בשכונת הכרמיםהספרייה הציבורית בשכונת הכרמים

בהמשך הטקס נשאו דברים מנכ"ל רשת אורט, צבי פלג, הממונה על הספריות הציבוריות במשרד התרבות והספורט, בועז דהן, וכן מנהלת רשת הספריות בעיר, אוה רוכמן, שאמרה כי מתחילת הדרך הספריות הציבוריות בעיר משולבות עם ספריות בתי הספר, והדבר עובד בשיתוף פעולה יפה.

רוכמן ציינה גם כי נכון להיום יש 12 אלף בתי אב שמנויים לספריות הציבוריות, כמות גבוהה במיוחד, וכי בשנת 2016 נרשמו בעיר 200 אלף השאלות (נתון אותו ניתן להשוות לתל אביב, בה חיים כמעט חצי מילון תושבים, ובשנה זו נרשמו בה כ-400 אלף השאלות). בדבריה אמרה רוכמן כי החיבור של ספריית הכרמים לבית ספר למדעים וטכנולוגיה יהיה אתגר מעניין, ושהיא בטוחה שגם כאן השילוב יצליח ויצור משהו חדש ואחר.

לאורך טקס החנוכה שולבו קטעי מוזיקה של תלמידי אורט עירוני ד' משכבות ט' ו-י', ובסיומו הוזמנו המשתתפים להסתובב בספרייה, להתרשם ממנה וכמובן להתחיל לעיין בספרים, שאותם גם יוכלו לשאול ולקרוא בבית.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד