ברכת ראש העיר לשנה החדשה

19/09/2017 כ"ח אלול תשע"ז

תושבים יקרים,

אנו נמצאים בשעותיה האחרונות של שנת תשע"ז ולקראת תחילתה של השנה החדשה הבאה עלינו לטובה ולקראת יום הכיפורים.

ימים אלה הם זמן מצוין לקיים מעין סיכום ביניים וחשבון נפש מחד, אך גם להתכונן לבאות לתקוות לשנה החדשה - שנת תשע"ח.

שנת תשע"ז התאפיינה בהתפתחות ובצמיחה של העיר זאת לצד הישגים משמעותיים ובראשם ההישגים בתחום החינוך.

השנה זכינו בפרס החינוך הרשותי, אשר משקף  תוצר של השקעה בלתי פוסקת שלנו במערכת החינוך בעיר ובחינוך עתידם של הילדים שלנו, כאשר יותר מ- 50% מתקציבי העירייה למערכת החינוך בעיר. השקעה זו באה לידי ביטוי בהמשך העלייה באחוזי הזכאות לבגרות, כאשר בתשע השנים האחרונות צמח אחוז התלמידים הזכאים לתעודת בגרות מ- 72% ל- 92%.

במקביל אנחנו ממשיכים לחזק ולקדם את הטיפול באוכלוסיות מיוחדות החל מצמצום נשירת תלמידים ממערכת החינוך העירונית לאחוז אפסי וכלה בהטמעת תכניות לשילוב תלמידים מהחינוך המיוחד בבתי הספר הרגילים, כאשר שיעור התלמידים בעיר עומד על 7.6% מכלל התלמידים, נתון הגדול כמעט פי 2 מהממוצע הארצי.

הנתונים מעידים כי במערכת החינוך בעיר, המונה כ- 28,000 תלמידים, אנחנו לא מוותרים על אף תלמיד ומצליחים לשפר את ההישגים הן במדדים הכמותיים והן במדדים האיכותיים.

לצד התחום הפדגוגי אנחנו ממשיכים בתנופה הבנייה של מוסדות חינוך חדשים לצד שדרוג מוסדות החינוך הוותיקים. השנה השלמנו את הפיתוח הסביבתי בבתי הספר ובגנים, בהשקעה של מיליוני שקלים והעבודה עודנה נמשכת במלוא המרץ.

שנת תשע"ז הייתה שנה מוצלחת לעיר היפה שלנו ההולכת וגדלה. שכונת הציפורים כבר מתאכלסת בדיירים חדשים והעבודות בשכונת נופים נמצאת בשלבים מתקדמים, זאת לצד הפעלת מסוף התחבורה העירוני.

במקביל ברחבי העיר הוקמו ושודרגו פארקים ומוסדות ציבוריים ובראשם פארק ענבה. לאחרונה הסתיימו העבודות בפארק והוא כעת פארק הרפתקאות מודרני עם מזרקת מים נהדרת בטבורו ומתקני משחק חדישים.

בשכונת הכרמים  חנכנו את בית האגף לשירותים חברתיים, מרכז הגמלאים, המרכז לצעירים ואת בית יד לבנים המהווים אבן שואבת לכלל האוכלוסייה בעיר.

בד בבד אנחנו ממשיכים לקדם את העיר ובימים אלה אנחנו נמצאים בשיאן של העבודות להקמת מרכז העסקים של העיר (המע"ר) אשר קורם עור וגידים לנגד עיננו ובעוד כשנה נהנה ממרכז עירוני מודרני, שוקק חיים הכולל שטחי מגורים, מסחר ומשרדים, שישדרג עוד יותר את העיר שלנו וייתן מענה לתחומי המסחר, התעסוקה, הבילוי והפנאי של התושבים.

בליבו של המע"ר נשלמות העבודות להקמת המבנה הרב תכליתי. מבנה זה ישמש כמרכז תרבות ומוזיקה ויאפשר  לבני הנוער שוחרי המוסיקה ללמוד לימודי מוסיקה שונים בשעות הלימודים ובשעות אחר הצהריים, דוגמת בתי הספר למוסיקה "רימון" ואחרים. לצד זאת, התחלנו בתכנון להקמת מוזיאון מורשת החשמונאים מאז ועד היום  וייתן עוד מענה לתרבות הפנאי בעיר.

לצד העבודות במרכז העיר אנחנו ממשיכים בפיתוח הפארק טכנולוגי ומרכז עינב. כ- 150 עסקים פועלים כיום בפארק הטכנולוגי בתחומים שונים כגון הייטק, טכנולוגיה, מעבדות סייבר, מרכזים לוגיסטיים, חברות ביו-טכנולוגיות ועוד כאשר חברת ההייטק הגדולה "פלקס" בדרך לכאן עם יותר מ- 1,000 עובדים.

לצד עבודות הפיתוח באזור הפארק הטכנולוגי, אנחנו נמצאים לקראת תחילת העבודות להקמת פארק מים חדש, שייתן מענה צונן בחודשי הקיץ לצד בריכה מקורה שתפעל לאורך כל השנה.

במרכז עינב השלמנו את שיווק המגרשים וכיום יש באזור 56 מבנים קיימים, 17 בתהליכי בנייה ו- 10 בתהליכי תכנון. מודיעין מכבים רעות הופכת להיות עיר מרכזית עבור תושבי מרחב השפלה המגיעים אלינו לבילוי ולקניות, תהליך שיגבר עם השלמת העבודות להקמת "קשת מודיעין", שתחבר את מסילת הרכבת של ירושלים עם העיר שלנו, לצד הגדלת מגרשי החנייה של תחנת "פאתי מודיעין".
בפתחה של השנה החדשה ניצבת עבודה רבה לפנינו, שנה בה נמשיך לפעול לבנייה וחיזוק של העיר.

ברצוני לאחל לכולנו כי השנה החדשה שבאה עלינו לטובה תהיה שנת צמיחה ושגשוג, שנה טובה של בשורות טובות, של קידום וגדילה, אושר בריאות והצלחה בכל תחומי החיים.

שלכם,

חיים ביבס
ראש העיר
מודיעין מכבים רעות

ראש השנה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד