הסדרי חנייה במרכז העיר

20/11/2019 כ"ב חשון תש"פ

החל מתאריך 11.2.18 תחל העירייה באכיפת הסדרי החנייה החדשים במרכז העיר בחניון של פארק ענבה והחניון הסמוך למסעדת "קפית". בשלב הראשון העירייה תחלק התראות עבור רכבים שלא יישאו תו חנייה ובחודש מרץ 2018 תחל אכיפת החנייה וחלוקת קנסות.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הודיעה העירייה כי החנייה בחניונים העירוניים במרכז העיר, הסמוכים לפארק ענבה, חניון פארק ענבה והחניון בקצה שדרות עמק זבולון מול מתחם המסעדות "קפית" ו"ענבה" יהיו ללא תשלום לתושבי העיר בלבד (למבקרים תהיה החנייה בתשלום). יתר החניונים יישארו פתוחים ללא תשלום, לכלל הציבור.

צפו במפת החניונים בהם נדרש תו חנייה

הסדרי חניה חדשים במרכז העירהסדרי חניה חדשים במרכז העיר

במהלך החודשים האחרונים הנפיקה העירייה כ-11,500 תווי חנייה, כאשר גם בימים אלה מתקבלות פניות נוספות של תושבים המבקשים תווי חנייה.

לאחר אישור תווי החנייה נשלח לתושב מייל תשובה ובו הדרכים בהם יכולים התושבים לאסוף או לקבל את תו החנייה. נציין כי יש כמה מאות תושבים שטרם הגיבו למייל זה ולכן הוחלט כי בימים הקרובים יישלחו תווי החנייה לתושבים אלה באמצעות דואר ישראל ישירות לבתיהם, כפי שכתבו בבקשה לקבלת התו.

כאמור, ההסדר החדש יאפשר לתושבים ליהנות מחנייה מסודרת ללא תשלום בחניונים העירוניים, זאת בהדבקת תו חנייה על שמשת הרכב.

קבלת תו החנייה מתאפשרת רק באמצעות הגשת בקשה לאתר העירייה או לאפליקציה העירונית , בהם יש למלא טופס מקוון. לבקשה יש לצרף צילום ספח תעודת זהות ללא התמונה (ספח בלבד), צילום של רישיון רכב וצילום של אישור קצין רכב על רכב שבחזקת התושב (מיועד עבור בעלי רכב ליסינג).

נציין כי בדומה לתווי החנייה הניתנים לתושבים בערים אחרות, את תו החנייה, יש להדביק על השמשה הקדמית של כלי הרכב, מומלץ בצד ימין למעלה.

במקביל לתהליך זה הציבה העירייה בחניונים האמורים תמרורי הנחייה המפרטים את הסדרי החנייה החדשים.
בדומה לתהליך הנעשה בכל הארץ, את התשלום עבור החנייה בחניונים ניתן יהיה לבצע באופן מקוון באמצעות האפליקציות "פנגו" ו"סלופארק" או באמצעות המכשיר "איזיפארק".

החנייה בתשלום, עבור מי שאינו תושב העיר, תהיה בתעריף של 2.81 שקלים עבור כל שעת חנייה כאשר החנייה בתשלום תבוצע על פי הנחיות השילוט שיוצבו בכל חניון. דוח החנייה שיוטל על בעל רכב ללא תו חנייה ולא שילם על החנייה יהיה בסך 100 שקלים.

נדגיש כי בכל חניון יש לשים לב לשלטים והתמרורים החדשים בכניסות לחניונים העירוניים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד