חודש הקריאה בעיר

07/06/2018 כ"ד סיון תשע"ח

שבוע הספר הפך בשנים האחרונות ל"חודש הקריאה" וזו הזדמנות ליהנות מחודש שלם גדוש בפעילויות לכל הגילאים ולאוהבי הספרים. החודש, ביוזמת רשת הספריות ומשרד התרבות והספורט, יתפרש לכל אורך חודש יוני בספריות השונות בעיר. ולפני סקירת האירועים, קצת נתונים על הרגלי הקריאה של התושבים בשנה החולפת.

כ-15,000 בתי אב מנויים בספרייה ונתון מרשים לא פחות, מלמד על העובדה כי בוצעו 220,000 השאלות ספרים בשנת 2017. ברשימת הספרים המושאלים ביותר בקרב המבוגרים עולה כי התושבים אוהבים לקרוא את ספריהם של דוד גרוסמן, קריסטין הרמל, ויקטוריה היסלופ ושרית יש לוי.

באופן אולי קצת מפתיע, הדור הצעיר עודנו חובב את ספריהן של הסופרות הישראליות הקלאסיות גלילה רון-פדר ודבורה עומר וספריהן הינם בראש רשימת הספרים המבוקשים.

הספר האהוב ביותר על המבוגרים בשנה החולפת הוא "החיים אחריך" של ג'וגו' מויס ועל הילדים והנוער, "יומנו של חנון" וכמובן אי אפשר בלי הארי פוטר.

שעת סיפור בספריה. תמונה להמחשהשעת סיפור בספריה. תמונה להמחשה

במהלך חודש הקריאה, מרבית הפעילויות יהיו במחירים סמלי של 15 שקלים וחלק ללא עלות. ילדים בגילאי 5-3 יוכלו ליהנות משעות סיפור מומחזות, ב-11.6.18 "הכיסים של ענתי" עם עינת חרוש בספרית כרמים והסיפור הקלאסי "אליעזר והגזר" עם תיאטרון תות בספריה ברעות שבסמטת הדרים ב-27.6.18.

הילדים הגדולים יותר בגילאי 10-6 יוכלו ליהנות מהצגה של תיאטרון הבאר עם מיכל רובין שתציג את "גוזמאית בצרות" ב-12.6.18 בספריה הציבורית ע"ש שכטר. ב-18.6.18 שעת סיפור "המסיבריא שלי" עם אשרה יצחקי, על החשיבות שבאכילת אוכל בריא ומזין, שם גם יחגגו הילדים יום הולדת שנה לספריית כרמים.

עמותת סחלבים מקיימת את "קרנבל הספרים" הפנינג קהילתי לכל המשפחה בתאריך 11.6.18 החל מהשעה 17:00 באמפי עמק האלה. הכניסה חופשית. באירוע יוכלו המשתתפים ליהנות משלוש הפעלות של "שעות סיפור תיאטרון", סדנאות יצירה ברוח חודש הקריאה וממתחמי משחק המשלבים משחקי קופסה ובנייה חופשית בלגו. כמו כן יערך שוק קח-תן של ספרים במסגרתו יכולים המשתתפים להגיע עם ספרי ילדים וספרי קריאה מהבית ולהחליף ביניהם, בשיטת ספר תמורת ספר.

בגזרת המבוגרים מגוון רחב של פעילויות, החל ממפגשים עם סופרים בהם, מישקה בן דוד שידבר על האופן שבו הוא מעבד אלמנטים מהמציאות לתוך ספריו. מישקה חיבר עד כה 15 ספרים ומאז תקופת המוסד בו שירת, הוא חיבר חמישה רומני ריגול שהפכו לרבי מכר. האירוע יתקיים ב-11.6.18, בספריה הציבורית ע"ש משה שכטר ועלות הכרטיס 25 שקלים.

ב-20.6.18 יתקיים מופע הומוריסטי "לצחוק מחוץ לקופסא" עם עמוס אלנבוגן, מנחה סדנאות, קריקטוריסט ועיתונאי בעל טור במגזין "לאשה". האירוע יתקיים בספריית כרמים.

אירוע נוסף שמביא לחזית הבמה את היוצרים המקומיים יתקיים ב-6.6.18 - יריד ספרים של יוצרים מקומיים עצמאיים. היריד יתקיים בקניון עזריאלי בין בתי הקולנוע לאולם עינן.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים – לחצו כאן לאירועי חודש הקריאה ברשת הספריות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד