מוזיאון מורשת החשמונאים

14/06/2018 א' תמוז תשע"ח

מועצת העיר אישרה בישיבת המועצה האחרונה את התקציב להקמת מוזיאון המתעד את "מורשת החשמונאים", שנאמד בכ-12.3 מיליון שקלים.

המוזיאון, שייבנה בחלקו הצפוני שלמרכז העיר החדש, ישתרע על פני כ-660 מ"ר ויציג את סיפורה של העיר מודיעין מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמתה של העיר מודיעין המודרנית: "ארץ החשמונאים", שכולה גדושת היסטוריה ורווית ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורו של העם היהודי בתקופה זו.

בישיבת המועצה אשר בה הוצגה בפני חברי המועצה התכנית אמר ראש העיר כי מדובר בצעד נוסף ומשמעותי מאוד בחיזוק התיירות והבילוי בעיר וגם בארץ, בשל התקופה ההיסטורית החשובה אותה הוא מציג, אשר טרם נראתה במקומות אחרים וצפויה למשוך מבקרים רבים מהארץ ומחו"ל.

מוזיאון מורשת העתידי. הדמיה קומפיוגרפיקמוזיאון מורשת העתידי. הדמיה קומפיוגרפיק

מיקומו של המוזיאון שיהיה במע"ר, משתלב גם הוא עם התכנית העירונית לחיזוק תרבות הבילוי והפנאי בעיר לצד חנויות, בתי קפה, מועדון מוסיקה ועסקים, שיהוו יחדיו מוקד מרכזי והלב הפועם של העיר.
מנכ"לית החכ"ל, מיכל ענבר פרפרי, שהציגה בפני הנוכחית את תכנית המוזיאון הוסיפה כי בחשיבה האסטרטגית בתכנון המוזיאון, הוחלט לערוך שני מכרזים שונים. אחד מהם, שייצא בעוד מספר שבועות, יעסוק בבינוי הפיזי של המוזיאון והשני, שהסתיים זה מכבר, יתמקד בתוכן והפנים של המוזיאון. בכך יתאפשר שכל אחד מהמכרזים ייעשה במקצועיות ובהתמקדות טוטאלית של כל חברה בפן הייחודי לה ובתוכן מתקדם וחוויתי שטרם נראה בעיר.

חברת קומפיוגרפיק היא החברה שנבחרה במכרז, שנערך לאחרונה לתכנון התוכן של המוזיאון, על ידי ועדת היגוי מקצועית בחרה בה. לחברת קומפיוגרפיק ניסיון רב של הקמה ותוכן בלפחות שני מוזיאונים בשנים האחרונות והיא תהיה אחראית על עיצוב הפנים, ציוד, ריהוט ותוכן של המוזיאון. החברה צפויה להתחיל בעבודות מיד בתום שלב הבינוי, שהוא צפוי להסתיים בעוד כשנה וחצי.

בישיבה הוצג בפני חברי המועצה החזון לבניית התוכן של המוזיאון, כאשר מטרת העל היא להעניק חוויה רב חושית ואינטראקטיבית עבור ילדים, משפחות ובתי ספר. כך, שהמבקר במוזיאון יהיה שותף פעיל לסיפור החשמונאים, יתרגש, ייהנה וישתעשע בין התחנות השונות שילוו אותו, תוך פתירת כתבי חידה, תעלומות מסתוריות ותצוגות מרהיבות של ממצאים ארכיאולוגיים, שנמצאו על גבעת התיתורה וברחבי העיר. זאת, תוך משחק מתמיד במבנה הפיזי של המוזיאון, העשוי שורת קורות בטון שכל אחת מהן מייצגת נדבך בזמן, מהעת העתיקה ועד היום.

לבסוף, הסיור צפוי להסתיים בחלל קולנוע עתידני גדוש אפקטים ואינטראקטיבי שיוציא את המבקרים להרפתקה במנהרת הזמן עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית. בהחלט יש למה לצפות.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד