במלוא תפארתה

08/08/2018 כ"ז אב תשע"ח

ביום רביעי 1.8.18, נערך הפנינג חגיגי שבישר על סיומו של פרויקט השימור והטיפוח שבוצע על גבעת התיתורה. מאות תושבים ובהם משפחות עם ילדים עלו על הגבעה, המהווה נכס ארכיאולוגי והיסטורי חשוב בעיר ונהנו מפעילויות רבות שנערכו על ידי העירייה בשיתוף רשות העתיקות והחברה להגנת הטבע. הגופים הירוקים הם גם השותפים המעורבים יחד עם העירייה, בתכנית שימורה של הגבעה יחד עם קק"ל.

לראשונה, משפחות עם עגלות תינוקות וכן אנשים עם מוגבלויות פיזיות, יכלו ליהנות כמו כל המבקרים מיופייה של הגבעה והשביל המונגש הסובב אותה.

בנוסף, על הגבעה ניתן היה להתרשם בהפנינג מהעמדות הקוליות והשלטים המפוזרים ברחבי הגבעה ומלמדים על חשיבותו של האתר.

הפנינג בגבעת התיתורההפנינג בגבעת התיתורה

כמו כן, נחנך "הגן הארכאולוגי" הייחודי ובו פריטים ארכיאולוגיים רבים שנמצאו על הגבעה ובסביבתה וכן, פריטי השחזור המעניינים המשקפים את תקופת היישוב החקלאי הפורה שהיה באזור.

בחנוכת הפרויקט על הגבעה השתתפו מאות תושבים ובהם ראש העיר, חיים ביבס, סגן רה"ע אילן בן סעדון, חברי המועצה שמעון גואטה, המשמש כמחזיק תיק מורשת, אלעד שמעונוביץ', מירב פלג, מנכ" העירייה, יורם כרמון, מנכ"לית החכ"ל מיכל ענבר פרפרי, נציגי רשות העתיקות, החברה להגנת הטבע, נציגי העירייה והחכ"ל וכן חברי ועדת תיירות ומורשת.

מעבר לסיור על הגבעה, היה ההפנינג גדוש בפעילויות לילדים, בהן, חפירות ארכיאולוגיות בהדרכת רשות העתיקות, סדנאות יצירה מהנות, משחק "חפש את המטמון" אינטראקטיבי בהדרכת החברה להגנת הטבע ופעילות מלאת אקשן המדמה את מרחב הבריחה האקולוגי של חיות הבר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד