הנגשת בית העלמין למבקרים

11/10/2018 ב' חשון תשע"ט


בימים אלה החלה החברה הכלכלית בעבודות פריצת הדרכים להנחת תשתיות החשמל בבית העלמין בעיר, וכן לשדרוג כביש הגישה המעגלי ליציאה וכניסה מבית העלמין. עבודות אלו צפויות להמשך כשנה, והן יכללו עבודות חשמול ותאורה ברחבת ההספדים בבית העלמין.

כאמור, שדרוג כביש הגישה אליו וכן סלילת כביש גישה נוסף לבית העלמין שישמש את מבקרי בית העלמין המעוניינים להגיע לחלקו החדש של בית העלמין הנמצא בימים אלה בביצוע.

אורכו של הכביש המתחיל בכיכר בשדרות הרכס ומסתיים ברחבת ההספדים הינו כ-1.5 ק"מ, העבודות שיבוצעו במקום יהיו עבודות תשתית הכוללות התקנת עמודי תאורה.

עבודות אלה נעשו, כמו תמיד, בתיאום עם הארגונים הירוקים ובהם הקרן הקיימת לישראל כאשר בין השאר סוכם על עבודות שיקום נופי ושתילת עשרות עצים, עם תום העבודות אשר בסופן הנגישות לבית העלמין ההולך ומתפתח, תהיה טובה יותר.

עבודות לשדרוג כביש הגישה לבית העלמיןעבודות לשדרוג כביש הגישה לבית העלמין

עבודות אלה מתווספות לעבודות נוספות להנגשת בית העלמין עבור המבקרים. בימים אלו, העירייה באמצעות החכ"ל מתקינה שלטי הכוונה, בבית העלמין. על גבי השלטים מוצגת מפה מסודרת וברורה של בית העלמין וכן מותקנים שלטים על פי מיפוי של חלקות הקברים.

בד בבד עם תהליך זה העירייה החלה בפרויקט להקמת מערכת ממוחשבת באתר העירייה. עם השלמת הפרויקט יוכלו התושבים לקבל, באמצעות אתר העירייה, מידע היכן קבורים יקיריהם בבית העלמין. מהחכ"ל נמסר כי הפרויקט הדיגיטלי צפוי לשפר משמעותית את השירות לתושבים ומבקרים וכי תהליך זה צפוי לקחת מספר חודשים.

בית העלמין העירוני ממוקם בחלקו הצפון מזרחי של הפארק הטכנולוגי ומשתרע על פני למעלה מ-30 דונם ובו מבנה לוויות הכולל בית טהרה ורחבת הספדים. הקברים בבית העלמין הינם קבורת שדה (קבר שנכרה באדמה), קבורת שדה כפולה וקבורת סנהדרין (קבר שנכרה בקיר). ביצועו של שלב א' הסתיים וכולל 3,100 קברים על פני שטח של 8.5 דונם. כעת, נמצאת החכ"ל בתכנון מתקדם של תת חלקה בשלב ב' הכוללת כ-3,000 יחידות קבורה באזור המערבי של בית העלמין.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד