היערכות לאכיפת חוק האופניים

18/10/2018 ט' חשון תשע"ט

אגף הביטחון ושירותי חירום של עיריית מודיעין מכבים רעות, בתיאום ושיתוף עם משטרת מודיעין תבצע בחודש אוקטובר, בהתאם להנחיית ראש העיר, חיים ביבס, התראות לרוכבי האופניים החשמליים, לקראת החלת מדיניות האכיפה העירונית בנושא אופניים חשמליים.

החל מחודש נובמבר, יינתנו קנסות, כאשר רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 אשר אסורה על פי חוק, תיאכף על ידי משטרת מודיעין בלבד. לעומת זאת, יתר העבירות אשר יבוצעו על ידי בני נוער מעל גיל 16 בזמן רכיבה על אופניים חשמליים יאכפו על ידי השיטור העירוני.

על פי מדיניות האכיפה, מדובר על העבירות הבאות: שימוש בטלפון בעת הרכיבה, רכיבה במעבר חציה והרכבת אוזניות בעת הרכיבה ורכיבה על גבי מדרכה. לגבי עבירה של רכיבה על המדרכה, מציינים בעירייה כי העבירה תיאכף רק במקומות בהם קיימים שבילי אופניים.

הקנס בגין רכיבה על אופניים חשמליים ע"י רוכב שטרם מלאו לו 16 שנים הינו 1,000 שקלים. הקנס בגין שימוש בטלפון סלולארי בעת רכיבה על אופניים חשמליים הינו 1,000 שקלים. הקנס בגין רכיבה על מדרכה ולא על גבי שביל אופניים, הינו 500 שקלים. קנס בגין חציית מעברי חצייה ברכיבה הינו 250 שקלים. הקנס בגין שימוש באוזניות בזמן הרכיבה הינו 250 שקלים.

שביל אופניים ביאיר פרגשביל אופניים ביאיר פרג

במהלך חודש אוקטובר, שוטרי ומפקחי מחלקת השיטור העירוני שיתפסו רוכבי אופניים חשמליים, המבצעים עבירה, ימסרו לרוכבים מכתב התראה ולאחריו יקבל הרוכב הסבר על מהות העבירה, והנחיה כיצד עליו לנהוג על פי חוקי התעבורה. החל מחודש נובמבר כל רוכב אופניים חשמליים שיימצא עובר על אחד מהחוקים שהוצגו, ייקנס על פי חומרת מעשיו.

נדגיש כי ישנם מספר כללים מרכזיים שעל כלל רוכבי האופניים להקפיד על מנת שישמרו על בטיחותם: יש לרכוב על שביל האופניים. במידה ואין שביל אופניים רוכבים תמיד רק בנתיב הימני של הכביש. בעת רכיבה על אופניים יש לחבוש קסדה. בעת הרכיבה לא משתמשים בטלפון הנייד - כך למשל לא מדברים, לא שולחים הודעות טקסט ולא שומעים מוזיקה.

במקביל לפיקוח בעירייה יוסיפו לקיים שיעורים ומערכי שיעור בבתי הספר בשיתוף עם עמותת "אור ירוק" מערכי השיעור הללו מיועדים לתלמידים בגילאי 16 ומעלה, הרשאים לרכוב על פי חוק, באופניים חשמליים. בשיעורים אלה יש הדרכות בנושא רכיבה נכונה על אופניים חשמליים כולל סרטונים ומצגות לתלמידים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד