עצרת למניעת אלימות כלפי נשים

05/12/2018 כ"ז כסלו תשע"ט

עיריית מודיעין מכבים רעות הצטרפה ביום שלישי בבוקר למאבק הארצי למניעת אלימות כלפי נשים.

עצרת הזדהות ותמיכה מלאה במאבק באלימות נגד נשים החלה בשעה 08:30 בהשתתפות עובדי העירייה, החברות העירוניות ותושבים.

באירוע, שנערך בבניין העירייה, סיפר ראש העיר, חיים ביבס, על פעילות העירייה בנושא מניעת אלימות במשפחה אולם הדגיש את חובת הדיווח שמוטלת על מי שרואה מקרי אלימות: "הנתון של 200 אלף נשים שסובלות מאלימות הוא נתון שאינו מתקבל על הדעת, עבורי תקיפת אישה או דיכוייה זו עבירה חמורה שכן היא גורמת נזק פיזי ורגשי בלתי הפיך. חובה עלינו לדווח בכל פעם שאנחנו רואים עבירות מסוג זה במטרה שהן לא יחזרו עוד – ראיתם דווחו!

יועצת ראש העיר למעמד האישה, ד"ר אורנה מגר, הוסיפה כי "אלימות כנגד נשים היא פיגוע חברתי. המחאה היום היא לא מחאה של הקורבנות כי אם מפגן כוח שמטרתו להעביר מסר ברור שרק יחד נצליח למגר את התופעה הרעילה הזו."

עצרת הזדהות עצרת למניעת אלימות כלפי נשיםעצרת הזדהות עצרת למניעת אלימות כלפי נשים

בתום הדברים חתם ראש העיר ולאחריו יתר המשתתפים על אמנה עירונית שנכתבה במטרה למגר את האלימות כלפי נשים בישראל בכלל ובמודיעין מכבים רעות בפרט.

בתום טקס החתימה האזינו הנוכחים להרצאה של אורית עירון, שהציגה מקרים בהם טיפלה בעבר בנשים שסבלו מאלימות כנגדן ונתנה למאזינים מספר דוגמאות כיצד לזהות מקרים של נשים החוות אלימות במטרה שיוכלו לדווח ולסייע להן בהתמודדות למניעת האלימות.

כידוע, במודיעין מכבים רעות פועל "המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות" במסגרת האגף לשירותים חברתיים. המרכז, בהובלת עו"ס טלי גולדברג, מספק תמיכה ועזרה להתמודדות עם תופעת האלימות במשפחה. על פי נתוני האגף לשירותים חברתיים, בשנת 2018 מטופלים במרכז כ-70 מקרים שונים של נשים וגברים, בשל של גילויי אלימות בתוך המשפחה. אלימות שיכולה להיות פיזית, נפשית או כלכלית. המטופלים זוכים לטיפולים מקצועיים הניתנים ע"י אנשי מקצוע, עובדים סוציאליים ומומחים בתחום.

במרכז מתקיימות קבוצות טיפול לנשים ולגברים וכן טיפול פרטני, בהתאם לצורך. כמו כן, ילדים המצויים בסיכון במשפחות אלו, מטופלים בדרכים מקצועיות מגוונות החל מרכיבה טיפולית, טיפול בבע"ח, מועדוניות וטיפול פסיכולוגי. תושבים המעוניינים בסיוע מוזמנים לפנות למרכז לשלום המשפחה בטלפון 08-6992654.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד