פורום התחבורה הציבורית

06/01/2019 כ"ט טבת תשע"ט

ראש העיר, חיים ביבס, כינס ביום ראשון השבוע את הפורום לשיפור התחבורה הציבורית שהוא יעמוד בראשותו. בפורום לוקחים חלק סגן ראש העיר אילן בן סעדון, סגן ראש העיר מויש לוי, חבר המועצה ברוך בוחניק, מנכ"ל העירייה יורם כרמון ומנהל אגף השירות יעקב כהן. בפורום ייקחו חלק גם נציגי חברת "קווים" והתושבים אור גרינפלד ויוסי אביבי.

הפורום נפתח בדברי ראש העיר, חיים ביבס, אשר הזכיר כי הודיע ערב הבחירות שיעביר לטיפולו את נושא השיפור בתחבורה הציבורית בעיר. ראש העיר הוסיף, כי בתקציב העירייה לשנת 2019 הושם דגש על נושא השירות לתושב בכלל ונושא התחבורה הציבורית בפרט.

בהתאם לכך החל מחודש ינואר הקרוב תפתח העירייה מוקד עירוני ייעודי לציבור הנוסעים. מוקד זה ישמש לפניות בנושא התחבורה הציבורית ותעסיק עובד נוסף, אשר ירכז את פניות התושבים בתחום ויעבוד בשיתוף פעולה עם מוקד פניות הציבור של חברת קווים.

בעירייה ציינו, כי עובד זה אינו תחליף למוקד השירות והמידע של חברת קווים, כי אם תוסף מטעם העירייה שיהווה מקור נוסף לפניות תושבים ותפקידו לקבל ולרכז את פניות הציבור ולפעול לפתרונות לייעול השירות ולשיפור מערך התחבורה בעיר.

מרכז התחבורהמרכז התחבורה

כמו כן העירייה תוביל מהלך להפעלת יישומון (אפליקציה) ייעודי שתפקידו יהיה להעביר למשתמשי התחבורה הציבורית, בזמן אמת, מידע על מיקום האוטובוסים (זאת בניגוד לאפליקציה כיום אשר מעריכה מתי האוטובוס צפוי להגיע לתחנה).

באמצעות יישומון זה יוכלו התושבים להתאים את עצמם להגעתם האוטובוסים וכן העירייה תוכל לפקח בזמן אמת על התנהלות האוטובוסים, עמידתם בלוחות הזמנים ואיכות השירות שלהם.

ראש העיר חיים ביבס: "בתקופת הבחירות הבטחתי לקחת את נושא התחבורה הציבורית תחת אחריותי, ובהתאם לכך אני אוביל את הפורום. מערך התחבורה הציבורית בעיר עובד בצורה טובה אך אנו שואפים כל הזמן לייעל ולשפר אותו ולהביא לכך שציבור הנוסעים ייהנה מהתחבורה הציבורית בעיר וישתמש בה בנוחות. במסגרת הפורום אנו נפעל מול כל הגורמים הרלוונטיים עד להסדרת תחבורה ציבורית טובה, לה ראויים תושבי העיר".

עוד נמסר בישיבה, כי מחלקת הפיקוח העירוני של העירייה תחל בהגברת האכיפה כנגד בעלי רכבים החונים באופן לא חוקי באזור המרכז התחבורה העירוני. בין השאר הדברים אמורים על כיכר התחבורה, המיועדת רק לעצירת תחבורה ציבורית, להורדה ולהעלאת נוסעים. הרכב שיימצא חונה במקום זה יהיה צפוי לקנס הקבוע בחוק.

כידוע, באזור מרכז התחבורה העירוני יש ארבעה חניונים העומדים לרשות הציבור ללא תשלום: חניון הרכבת הנמצא מול קניון מודיעין המונה כ-400 מקומות חנייה, חניון הכניסה הצפונית לפארק ענבה המונה כ-100 מקומות חנייה, חניון עמק זבולון (מול החניון של ענבה) המונה כ-120 מקומות חנייה וחניון מרכז הספורט והבריכה העירונית המונה 350 מקומות חנייה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד