מעודדים עלייה

14/02/2019 ט' אדר תשע"ט

עיריית מודיעין מכבים רעות תקבל בחודש מרץ, את אות ההצטיינות ל"רשות מעודדת עליה". האות ניתן על ידי ההסתדרות הציונית העולמית ומרכז השלטון המקומי, זו השנה הראשונה ומטרתו לשים דגש על פעילויות לעידוד עלייה שמתבטאות ביוזמות, חינוך לעלייה, פרסומים ופעילות שוטפת למען העלייה והקליטה.

במכתב המבשר על קבלת האות נכתב כי "בקטגוריית ערים בינוניות, נמצאה מודיעין מכבים רעות ראויה לאות הצטיינות, לאחר שחשפה עולם מלא של עשייה ציונית לעידוד עלייה בקרב יהדות התפוצות".

במודיעין מכבים רעות חיים, על פי נתוני משרד הקליטה, כ-10,000 עולים. מרבית העולים, הגיעו לישראל מצפון אמריקה. בנוסף, מתגוררים בעיר עולים חדשים מדרום אמריקה דוברי ספרדית ופורטוגזית, מצרפת, מבריטניה, הולנד, ברה"מ לשעבר ואף מיפן.

עולים לארץ ולמודיעין מכבים רעותעולים לארץ ולמודיעין מכבים רעות

חיים ביבס, ראש העיר: "מרגע הקמתה של העיר ועד היום, אנחנו משקיעים רבות בעידוד עלייה וקליטה מתוך השקפה ערכית שבבסיסה ציונות, אהבת הארץ ובניית קהילה חזקה ומגוונת ועל כן, אני גאה בכך שעירנו מקבלת הכרה והערכה לפעילות הרבה בנושא הזה. אני מודה למחלקת הקליטה על עבודתה המסורה למען העולים. יישר כוח."

נגה כץ רפפורט, מחזיקת תיק הקליטה: "זו גאווה עצומה שהעיר היא בין זוכי אות רשות מעודדת עלייה. אני רואה את התפקיד שלנו לא רק בלעודד את העלייה אלא בלהקל על הקליטה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה חברתית ומחלקת הקליטה מצטיינת גם בזה ומסייעת רבות לעולים ולבני משפחותיהם. חשוב לזכור שהצלחת שילובם של העולים החדשים בחברה הישראלית, היא הצלחת החברה הישראלית כולה."

מחלקת הקליטה באגף לשירותים חברתיים בעירייה עוסקת בליווי אישי של העולים החדשים, סיוע בחיפוש עבודה, הקמת ירידים שונים למען העולים, הפעלת חוגים והעצמה אישית, סיוע ברישום למוסדות חינוך, סיוע בתרגום וגישור מול משרדים שונים, פעילויות למבוגרים, הפעלת מערך מתנדבים שמסייע לעולים ועוד. כמו כן, מעודדת מחלקת הקליטה חיבור לקהילה ולארץ ישראל על ידי טיולים בנופיה של הארץ, הקמת מועדונים חברתיים, חגיגת חגי ישראל ביחד ועוד. בנוסף, פועלים כיום בעיר חמישה אולפנים ללימוד עברית.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד