שומרים על המסדרון האקולוגי

12/03/2019 ה' אדר ב תשע"ט

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז שבמינהל התכנון, אישרה למתן תוקף תוכנית שמטרתה שמירת השטחים הפתוחים בתוכם 'המסדרון האקולוגי' שממערב למודיעין מכבים רעות. מדובר בשטחים המתפרשים על כ-3,880 דונם הממשיכים את פארק 'ענבה' הקיים. שטחים אלו הינם בעלי ערכיים ייחודיים ברמה המקומית וברמה הארצית.

ע"פ התוכנית, שיזמה עיריית מודיעין מכבים רעות, מרבית שטחי הפארק מיועדים להישאר טבעיים לטובת שימור המערכות האקולוגיות והטבעיות המתקיימות בו. לצד זה, הוגדרו מוקדי פעילות פתוחים לקהל שם יתאפשרו פעילויות פנאי שונות. התוכנית רואה חשיבות בקיומו של הפארק כמסדרון אקולוגי שיאפשר תנועה חופשית של בעלי חיים, הפצת זרעים ומקום מפלט לבע"ח וצמחים.

התוכנית קובעת את שמירתו של נחל ענבה, שבתחומי התוכנית, הנגשתו לציבור ושמירת ערכי הטבע המתקיימים בו. נחל ענבה הינו הנחל המרכזי העובר בתחומה של העיר ממזרח למערב. הנחל, מהווה פרוזדור אקולוגי בעל חשיבות ארצית ונדבך מרכזי במערך נרחב יותר של שטחים פתוחים סביב העיר, הנחל מתחבר לרצף של שטחים פתוחים מדרומה וממערבה של העיר.

נחל ענבהנחל ענבה

כמו כן, התוכנית מציעה שימור על שרידי מורשת החקלאות המסורתית המצויים בתחומי התוכנית, כגון מדרגות חקלאות, ערמות סיקול וקירות גובלים, גתות, בתי בד, בורות מים ובוסתנים. כמו כן, בתחום הפארק ניתן למצוא גם שרידי מורשת תעשייתית- כבשנים, מחצבות ומכלולים נופיים הנקשרים לתעשיית הסיד.

התוכנית ממליצה על הקמת מנהלת פארק בהשתתפות גופים ציבורים רלוונטיים שתעסוק בניהולו השוטף של הפארק בדגש על פיתוחו ושימורו.

ראש העיר, חיים ביבס: "פארק ענבה מהווה הריאה הירוקה הגדולה והחשובה בעיר, שיוצרת איכות חיים גבוהה עבור התושבים. אני מברך על אישורה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, שמאפשרת לנו שמירה על השטחים הפתוחים הנרחבים הממשיכים את פארק ענבה. אלו, ייצרו ללא ספק, מוקד משיכה מרכזי לבילוי ופנאי עבור תושבים ומבקרים וכמובן, שמירה על הסביבה הירוקה והיפה, שייחודית כל כך לעירנו."

התוכנית נערכה ע"י חברת ברוידא מעוז אדריכלות נוף בע"מ.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד