התחדשו החפירות בתיתורה

11/04/2019 ו' ניסן תשע"ט

עם בוא האביב, מתחדשות החפירות הארכיאולוגיות בגבעת התיתורה על ידי רשות העתיקות בשיתוף עם העירייה והן מתקיימות עד 30.5.19. כמו תמיד, החפירות פתוחות לקהל הרחב ולתלמידי בתי הספר בעיר, כאשר קטינים מתחת לגיל 18 מחויבים בליווי מבוגר.

החפירות מלוות על ידי צוות מקצועי של מדריכים וארכיאולוגיים מרשות העתיקות ומדובר בהתנסות חווייתית בעבודתו המרתקת של הארכיאולוג ובסיוע התנדבותי בחיפוש אחר שרידים היסטוריים עתיקים חשובים, כפי שנמצאו עד כה, על הגבעה.

ברשות העתיקות מדגישים, כי יש להגיע בנעליים סגורות ומכנס ארוך, אין צורך בניסיון קודם, אך יש למלא פרטים להרשמה כאן בקישור

חפירות בתיתורהחפירות בתיתורה

החפירות יתקיימו בין השעות 8 בבוקר עד 13:00 בצהריים, למעט ערבי חג, חול המועד פסח, ימי זיכרון, חגים וחופשות בתי ספר.
מטרת הפרויקט היא לשמר את נכסי העבר, בין אם אלה שרידים רוחניים ובין אם חומריים. בחפירות הקודמות, נחשפו אוצרות חדשים מרתקים כשגולת הכותרת היא חשיפת יסודות של מצודה מהתקופה הרומית הבנויה מבניית גזית מונומנטלית, מצפון וממערב למצודת התיתורה.

השתייכותה של המצודה לתקופה הרומית מעידה על יישוב חשוב מאוד, שהתקיים על הגבעה לפני כ-2,000 שנה. זוהי תרומה משמעותית למדע המחפש אחר שרידים קדומים המשתייכים לתקופה כה חשובה בתולדות הארץ. עוד נמצאו בצד זה של המצודה, כלי חרס, מטבעות וכלי זכוכית.

שמעון גואטה, מחזיק תיק מורשת העיר: "גבעת התיתורה מהווה אתר מורשת חשוב ומרתק עבור תושבים ומבקרים בעיר. אני מקווה כי גם השנה, נוכל יחדיו להתפעל מגילויים ארכיאולוגיים מרהיבים חדשים שיחשפו עוד על ההיסטוריה המרתקת של עירנו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד