ברכת ראש העיר לפסח

28/04/2019 כ"ג ניסן תשע"ט

חג הפסח, מלבד היותו חג החירות המציין את יציאת עם ישראל ממצרים, מסמל גם תקופה חדשה של עונת האביב, פריחה והתחדשות

בימים אלה העיר שלנו מודיעין מכבים רעות ממשיכה את תנופת הפיתוח חסרת התקדים. אי אפשר שלא להבחין כיצד שינתה העיר את פניה בשנים האחרונות. מעיר מנומנמת הפכנו לעיר גדולה עם כמעט 100 אלף תושבים, שחיה, נושמת ומגיעה להישגים מרשימים בכל התחומים.

כידוע, החינוך נמצא בראש סדר היום העירוני, כאשר יותר מ-50% מתקציב העירייה מושקע בחינוך הילדים שלנו והתוצאות בהתאם: אנו נוסיף לפעול ולשמר את מגמת העלייה באחוזי הזכאות לבגרות העומדים היום על 91.5%.
כאשר לצד הקמת בתי ספר חדשים בשכונות החדשות, אנו מוסיפים לשדרג באופן מתמיד את בתי הספר הוותיקים והמצוינים שיש לנו בעיר.

בתפיסתי, בניית בית ספר זה לא רק קירות וכיתות, אלה יצירת סגל הוראה איכותי ומקצועי, כי לילדים שלנו מגיע את צוותי ההוראה הטובים ביותר. אנו נוסיף לפעול לתת טיפול ייעודי לאוכלוסיות הקצה: נמשיך לפעול לצמצום נשירת תלמידים למינימום ובמקביל ניישם תכניות מיוחדות לתלמידים מחוננים. ונוסיף לתמוך ולעודד מגמות מובילות כמו מגמת הרובוטיקה - ממנה אנו רווים נחת וגאווה. ועם מערכת חינוך שכזו - אין זה פלא שאנחנו ממשיכים להוביל, זו השנה התשיעית, בנתוני הגיוס לצה"ל ובשירות איכותי ומשמעותי.

מהפכת הבנייה ופיתוח העיר גם היא נמשכת. העבודות להקמת מרכז העיר החדש נמצאות בישורת האחרונה ואני סמוך ובטוח שפתיחתו תשנה את פני העיר.

השדרה מרכזית אוטוטו מוכנה ולצידה כבר אפשר לראות את בתי המגורים, בתי המסחר והמשרדים, בתי הקפה והמסעדות, שבנייתן גם היא הולכת ונשלמת בימים אלה.

בקצה הרחוב נשלמות העבודות להקמת מרכז התרבות והמוזיקה, ממנו נוכל ליהנות ממופעי מוזיקה של האומנים הכי מוכרים במדינה.

בקרוב נתחיל בעבודות ההקמה של מוזיאון מורשת החשמונאים מאז ועד היום. המוזיאון יספר את סיפורה של העיר ממנה יצא נס המרד והיום יוצא ממנה קול העתיד של ישראל.

במרכז התחבורה העירוני שלנו, אנחנו פועלים להשלמת הבנייה ופתיחת מועדון הצעירים והנוער שיהיה עבורם בית לבילוי ולפנאי בכל ימות השבוע.

בד בבד אנו ממשיכים עם אכלוס ובנייה מואצת של שכונות העיר החדשות:
העבודות בשכונת הציפורים הולכות ונשלמות, הבניינים לאורך שדרות החשמונאים גם הם נמצאים בתהליכי בנייה מתקדמים כאשר חלקם כבר הושלמו ודיירים חדשים נכנסו אליהם.

תנופת הבנייה בשכונת נופים במלוא העוצמה. הדיירים הראשונים יכנסו לביתם בחודשי הקיץ ואולי אף לפני.

העבודות לשכונת מורשת כבר בעיצומן והחלה בניית יחידות הדיור למשתכן, שעל פי נתוני משרד הבינוי והשיכון 647 יחידות דיור מיועדות לזוגות צעירים בני העיר.

למרגלות שכונת מורשת אנו נקים אמפיתיאטרון ענק ונבנה מרחב ארכיאולוגי עירוני שיכלול מיצגים עתיקים שהתגלו כאן באזור.

יחד עם זאת, אנו לא שוכחים את הקיים וממשיכים לחיזוקן ושדרוגן של השכונות הוותיקות ולהגדיל את ההשקעה בשכונות הוותיקות. בימים אלה אנחנו נמצאים לקראת יציאה ליישום תכנית לטיפול בתשתיות, שדרוג השטחים הציבוריים בעיר והשקעה מחודשת בגינון הפארקים והשטחים הציבוריים.

צילום ליאל קילימניק צילום ליאל קילימניק

לצד הבניה המואצת בעיר ובשכונות החדשות אנחנו ממשיכים לפתח את הפארק הטכנולוגי ואת מרכז עינב.

העיר מחוזרת על ידי חברות ומשרדים רבים המעוניינים להתמקם בעיר. ובהן חברת פלקס, שצפויה להתחיל עבודתה כאן עם יותר מ-1,000 העובדים שלה. וחברת תנובה שלאחרונה הודיעה על מעבר לכאן.

הפארק הטכנולוגי ממשיך להתפתח ולהתאכלס: כ-4,700 דונם שמחציתם שטחים ירוקים, בהם פועלים כ- 150 עסקים שונים בתחומי הייטק, סייבר, טכנולוגיה, ביו-טכנולוגיה, מרכזים לוגיסטיים ומשרדים.

העבודות להקמת מרכז תשתיות ושפ"ע כבר נמצאות בעיצומן במרכז עינב, המשתרע על פני שטח של כ-1,000 דונם עם שטחים המיועדים למסחר, למשרדים, לתעשייה קלה, למוסכים ולשימוש רב תכליתי.

פארק המים והספורט נמצא אף הוא בתהליך בניה מואץ - בסיומו נוכל לנצל את הקרבה למקום כדי לבלות עם הילדים במקום מהנה וקריר.

פארק ענבה, הוא האטרקציה מספר 1 בעיר. המזרקה ומתקני המשחק הם חגיגה לכל המשפחה. הפארק ממשיך להתפתח ובהמשך נהפוך את כל ואדי ענבה לאתר טבע מרהיב שיהיה מוקד משיכה מרכזי לבילוי ולפנאי עבור תושבים ומבקרים.

אני מקווה שאתם מטיילים בעיר כמוני ולא מפספסים את גבעת התיתורה. בקיץ שחלף השלמנו את העבודות להנגשת הגבעה והיום אפשר ליהנות מהפירות ולא בכדי מידי יום וסופי שבוע מגיעים לגבעה מבקרים רבים.

בנוסף לכל אלו - אנו נמצאים בהכנת תכניות להקמת מוסד אקדמי ולהקמת מרכז לרפואה דחופה, שיהווה את הבסיס להקמת מרכז רפואי בעתיד, שייתן מענה לצרכים הרפואיים של תושבי העיר.

גם בנושא התחבורה הבאנו שינוי משמעותי: מרכז התחבורה העירוני יצר מציאות תחבורתית חדשה ששיפרה את התחבורה בעיר. אבל אנחנו לא נחים על זרי הדפנה וממשיכים לפעול כל יום כל היום כדי לשפר אותה עוד ותר כדי שהיא תהיה ראויה לכם, תושבי העיר. במסגרת המאמצים שלנו לשיפור השירות בתחום התחבורה בעיר, הקמתי את הפורום לשיפור התחבורה הציבורית, בו עולים רעיונות ומיושמים תכניות לייעול.

אנו עומדים להשיק בקרוב אפליקציה נגישה לכלל הציבור, אשר תעדכן בזמן אמת את המידע אודות התחבורה הציבורית. המערכת תעדכן על מיקום האוטובוסים ביחס למיקום התושב והתחנה. ובנוסף ניתן יהיה להעביר פניות בזמן אמת למוקד התחבורה הציבורית העירוני.

לצד זאת אנחנו ממשיכים עם התכנית לשיפור התשתיות התחבורתיות בעיר ויישום תכנית למיתון התנועה, הוספת כיכרות חדשות, הצרת כבישים רחבים והגדלת שדה הראייה - מדובר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים - והתוצאות בהתאם: מודיעין מכבים רעות נחשבת לאחת הערים הבטוחות ביותר בתחום תאונות הדרכים.

גם פרויקט קשת מודיעין בשלבי התקדמות משמעותיים – פרויקט הקמת מסילת הרכבת לירושלים יצא לדרך ובהמשך גם תהיה רכבת ישירה לראשון לציון.

לצד החידושים הטכנולוגיים בתחום התחבורה אנו ממשיכים לפעול לקידום העיר כעיר חכמה באמצעות ניהול חכם וחסכוני. חסכנו מיליוני שקלים בשנתיים האחרונות, כסף שהלך לחינוך ילידנו ולטובת פעילויות לצעירים ולגמלאים.

בתחום הביטחון אנחנו נוסיף לשפר את תחושת הביטחון בעיר וניישם תכנית להתקנת מצלמות אבטחה בכל הכניסות והיציאות של העיר ובאתרים נוספים. בשנה שחלפה הותקנו מצלמות בשכונת הכרמים, בשיתוף פעולה עם משטרת מודיעין. אין לי ספק, כי הדבר הביא להגברת תחושת המוגנות והביטחון בקרב התושבים. אתם, כמוני וכמו תושבי העיר מרגישים את נוכחות השיטור העירוני ויש לכך תוצאות בשטח.

ולצד כל זאת – לרגע אנחנו לא שוכחים את דור המייסדים - הגמלאים: הלב הפועם של העיר הוא ללא ספק המבנה המרכזי לפעילות הגמלאים בעמק האלה, המשלב פעילויות של בית יד לבנים ועם המרכז לצעירים ולחיילים משוחררים. נמשיך להגדיל ולקדם פעילויות בילוי ופנאי לגמלאים במועדונים שונים ברחבי העיר.

בני הנוער וצעירי העיר שלנו הם מהטובים בארץ ולכן בנינו מבנים חדשים עבור תנועות הנוער והגדלנו את תקציב התמיכות ונמשיך להקים עבורם עוד מקומות לבילוי ופנאי. דוגמת ה"יודה" מרכז הצעירים המקיים פעילות לצעירים לחיילים ולסטודנטים בעמק האלה.

העובדה שהאביב הגיע אומרת שהקיץ כבר אוטוטו כן וגם בקיץ הקרוב צפויים לנו אירועים רבים לנוער, לילדים ולכל המשפחה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד