חשד להתפרצות מחלת החזרת

28/05/2019 כ"ג אייר תשע"ט

משרד הבריאות עדכן הערב את הורי תיכון מכבים רעות על כך שהתגלה מקרה אחד לפחות בו תלמיד אובחן כחולה במחלת החזרת. במקביל, ישנם עוד תלמידים חולים וגם להם תסמינים המתאימים למחלה זו. נציגי משרד הבריאות יגיעו מחר, יום רביעי, 29.5 לבית הספר על מנת לחסן את תלמידי השכבות בהן יש תלמידים להם תסמיני המחלה.

על פי אתר משרד הבריאות "מחלת החזרת מתבטאת בנפיחות בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לתנוך האוזן, בכאבי גרון, חום גבוה, כאבי ראש וחולשה. סימני הנפיחות הראשונים מופיעים לרוב כמה ימים לאחר הופעת החום. הנפיחות יכולה להופיע בצד אחד בלבד או לעבור כעבור כמה ימים גם לצד השני.

על פי אתר משרד הבריאות "המחלה נגרמת על ידי נגיף, הפוגע בעיקר בבלוטות הרוק ובבלוטות מתחת לאוזניים." כמו כן "דרכי ההעברה או ההדבקה הן על-ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה."

לפרטים נוספים ניתן לקרוא באתר משרד הבריאות

ממשרד הבריאות נמסר כי בעקבות התחלואה בחזרת בקרב תלמידי תיכון מכבים רעות משרד הבריאות ממליץ לקבל מנת חיסון נגד חזרת בתרכיב משולב נגד חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח )MMRV, מחר, יום רביעי 29.05.19 לתלמידי כיתות י"א' וי"ב בתיכון מכבים רעות.

ממשרד הבריאות נמסר כי שכבות אלה יחוסנו מאחר ובהן נמצאה המחלה. עוד נמסר כי ההדבקה נעשית דרך רוק/הפרשות מהפה ועל כן ההנחייה של משרד הבריאות היא לשמור על שגרת הלימודים הרגילה תוך הקפדה על כללי הגיינה בסיסיים: לא לשתף כוסות/בקבוקים ולשטוף ידיים עם סבון.

במידה יש ספקות או חשש להידבקות מומלץ לפנות לרופא המשפחה ולהנחיות משותפות.

העירייה והנהלת בית הספר נמצאות בקשר רציף עם משרד הבריאות, מקיימים איתם הערכות מצב ובהתאם לכך מתקבלות החלטות.

ראש העיר, חיים ביבס: "אנחנו נמצאים בקשר רציף עם משרד הבריאות ורופאת המחוז ופועלים על פי הנחיותיהם. בנוסף, צוותי החינוך בבית הספר בקשר עם המשפחות. כרגע ישנם ילדים שמקבלים טיפול רפואי וחלק מהילדים שנדבקו כבר החלימו לחלוטין. כולנו מצפים להחלמת כל הילדים ובמהרה."

מידע נוסף ניתן לקבל באתר משרד הבריאות או בטלפון 5400* וגם 08-9181212



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד