חודש הקריאה 2019

06/06/2019 ג' סיון תשע"ט

אירועי חודש הקריאה 2019 התחילו עם שעות סיפור וממשיכים ביום שני 10.6.19 בהפנינג משחקי סיפור מרהיבים, ברחבת הספרייה הציבורית ע"ש שכטר (עמק דותן 49). ההפנינג יכלול משחקים שונים גדולי ממדים, בהשראת ספרי ילדים אהובים בתחנות הפעלה שונות.

כך למשל, פאזלים מהספרים – ארבעה פאזלים צבעוניים על פי ספרים רבי מכר, דומינו רצפה ענק על פי דמויות מוכרות מספרי ילדים, בריכת אותיות שבה יוכלו הילדים לדוג אותיות ולהרכיב מהן שמות של ספרים, משחק זיכרון, פעילות יצירה ולוחות גיר לציור חופשי. הכניסה חופשית.

ואיך אפשר לציין את חודש הקריאה בלי יריד ספרים? בואו להכיר את היוצרים המקומיים שיציגו בדוכני חודש הקריאה ביום שלישי 11.6.19, בקניון עזריאלי, בין השעות 20:00-17:00. הכניסה חופשית.
אירוע מחווה נוסף לאמנים ויוצרים יערך ביום ראשון 16.6.19 בספרייה הציבורית ע"ש שכטר. באירוע הנקרא "ערב שבילים - ציוני דרך" תהיה השקה של כתב העת "שבילים", וישתתפו המשוררת פרופ' אביבה דורון, אומנים סופרים ומשוררים ד"ר רחלי אברהם איתן, מקהלת רוני מודיעין בניצוחו של אבי ברק, הזמרת המוזיקאית, נוי דקל והזמרת המוסיקאית, לילך רפאלוביץ. הכניסה חופשית.

חודש הקריאה ייחתם ביום ראשון 18.6.19 בטקס "שירת האביב" בשיתוף מועדון רוטרי, שמהווה סיום לתחרות כתיבת השירים בה השתתפו משוררים מקומיים. האירוע יערך בספריית הכרמים ובו יוענקו תעודות הוקרה על יצירותיהם, הקראה של השירים והענקת פרסים.

הפנינג משחקי סיפור מרהיביםהפנינג משחקי סיפור מרהיבים

וזה הזמן לחשוף נתונים מעניינים המעידים יותר מכל, שתושבי העיר אוהבים לקרוא והרבה.

כ- 16,000 בתי אב מנויים בספרייה, ונתון לא פחות מעניין הוא שרק השנה, התווספו כ-2,000 בתי אב לרשת הספריות. זהו בחלט סימן מעודד לכך שעולם הספרים עודנו חי ובועט, גם בעידן המחשבים והטאבלטים.

בנוסף, בשנה החולפת, בוצעו לא פחות מ-200,000 השאלות ספרים מכל הסוגים ולכל הגילאים.

ומה הם הספרים האהובים במצעד ההשאלות? בתחום המבוגרים, עומדים בראש הטבלה "אלינור אוליפנט ממש בסדר" של גיל הנימן, "ממשיכה בדרכי" של ג'וג'ו מויס ו"הנערה שהשארת מאחור" גם כן, של ג'וג'ו מויס.

בנוער, באופן לא מפתיע, אוהבים עדיין את "הארי פוטר" של ג'יי קיי רולינג, סדרת "האחת" של קיארה קס ו"המועמדת" גם כן של אותה סופרת. הילדים ממשיכים להשאיל את "קפטן תחתונים" של דב פילקי, "בון" של ג'ף סמית והספר הקלאסי "לקוף יש בעיה" של ג'וליה דונלדסון.

רוצים להתעדכן? לחצו כאן לדף הבית של רשת הספריות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד