עדכון הקמת מעלית בפארק ענבה

13/06/2019 י' סיון תשע"ט

התקדמות בעבודות להקמת המעלית בפארק ענבה. השבוע החלו העבודות להתקנת הפיר המהווה המבנה שבתוכו נעה המעלית מטה ומעלה. משקלו של הפיר כשלושה טון והוא מצריך מנוף מיוחד אשר מוביל אותו.

באגף תשתיות מבני ציבור בעירייה, ציינו כי העבודות יתמקדו כעת על הפיר עצמו, התקנת המעלית שתוכל לשאת עד 14 נוסעים, עבודות חשמל ותאורה ויצירת שביל מקשר בין המעלית לפארק.
העבודות להקמת המעלית בפארק מהוות בשורה של ממש, להפיכתו של הפארק לפארק נגיש יותר.

הקמת מעלית בפארק ענבההקמת מעלית בפארק ענבה

הצורך להקמתה של המעלית בפארק, עלה לאור השיפועים הטופוגרפיים המאפיינים את הכניסות לפארק, אשר מקשים על אנשים עם מוגבלויות פיזיות וכן, על משפחות עם עגלות.

לצורך תכנון המעלית וקביעת מיקומה, נעשה שיתוף פעולה מלא עם פורום הנגישות העירוני בו חברים נציגי קהילה נגישה בעיר. לאחר סיור מקצועי בפארק יחד עם חברי הפורום ונציגי העירייה, הוחלט שמיקומה של המעלית יהיה באזור הכניסה הצפון-מערבית לפארק דרך הגשר הנופי בכיכר התחבורה, מול חניון הרכבת ברחוב עמק זבולון.

המעלית תוריד את באי הפארק הישר לשביל המרכזי ממנו ניתן להתנייד בקלות והיא תספק חווית הנאה מהנוף של הפארק, בהיותה שקופה בחזית.

היקף ההשקעה בעבודות מוערך בכמיליון שקלים, והפרויקט מבוצע על ידי חברת "נעמן מעליות". על פי הערכות, העבודות צפויות להסתיים בעוד כשלושה חודשים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד