הכבשים חוזרות לעיר

13/06/2019 י' סיון תשע"ט

עדר של כ-500 כבשים, חזר לעיר והחל מהשבוע ניתן יהיה לראות אותו בשטחים הפתוחים באזורנו. מסלולו של העדר יתבצע בשלבים במשך החודשים הקרובים והוא יתחיל באזור עוטף מכבים, משם לגבעת הברושים, עוטף מכבים עד לאזור מחסני העירייה, מכבים צפון וגבעת התיתורה תהווה הסיום של הרעייה.

זו השנה העשירית בה עדר הכבשים יסייע בעיר, למניעת התפשטות אש, ופעולת הרעייה מהווה נדבך חשוב ביותר במניעת שרפות. ניסיון העבר מלמד כי שריפות יער מתחילות מהצמחייה הנמוכה (עלים, ענפים ועשבייה), ובעלי החיים שמלחכים את העשב והקוצים היבשים, כמו הכבשים, יוצרים חייץ טבעי ומורידים את גובה וצפיפות העשבייה, דבר שמקטין את סכנת התפשטות האש ומקל משמעותית על כוחות הכיבוי וההצלה.

עדר כבשים הגיע לעירעדר כבשים הגיע לעיר

העדר פועל בפיקוח קרן קיימת לישראל והוא מלווה בכל עת בכלבים וברועה צמוד המפקח עליו. הרעייה תתבצע במהלך היום, כאשר לקראת ערב יחזור העדר לנקודת האיסוף שלו למשך הלילה. העדר מחוסן ומטופל על ידי הלשכה הווטרינרית של משרד החקלאות ובעליו מצויים בקשר יומי עם השרות הווטרינרי העירוני ועם נציג קרן קיימת לישראל.

הנכם, מתבקשים לגלות סבלנות והבנה בנושא המרעה. בשאלות ופניות ניתן לפנות לקק"ל, לשרות הווטרינרי העירוני 08-9726179 או למוקד העירוני בטלפון 106 / 08-9726020.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד