מסע סוף המסלול של צוות יהונתן

03/07/2019 ל' סיון תשע"ט

ביום חמישי, 27.6.19, יצאו 34 חניכי וחניכות ״צוות יהונתן״, למסע סוף המסלול המסורתי של קורס הכושר הקרבי וההכנה לצה״ל העירוני. הם יצאו מפארק ענבה למסע לילי בן 38 ק״מ וכשהגיעו לאנדרטת פורצי הדרך בשואבה, קיבלו את סיכת הצוות.

ערב חמישי, התרכזו מתחת לגשר בפארק ענבה עשרות בוגרות ובוגרי כיתות י"ב, שעתידים להתגייס בקרוב לצה"ל. ממש כמו לפני יציאה לפעילות מבצעים הכינו מפקד הצוות, יהונתן רבר יחד עם צוות המדריכים את הציוד לקראת היציאה לדרך וצבעו את פני החניכים בצבעי הסוואה. רגע לפני שיצאו הגיעו ראש העיר, חיים ביבס וחבר מועצת העיר ויו"ר עמותת סחלבים, אלעד שמעונוביץ לברך אותם לקראת המסע המסכם.

צוות יהונתן. צילום: חורחה נובומינסקיצוות יהונתן. צילום: חורחה נובומינסקי

לאחר אימון כושר גופני לחימום, יצאו בני ובנות הנוער לכיוון ירושלים למסע בן 38 ק"מ, דרך וואדי ענבה לכיוון לטרון. שם, קיימו שיעורי מורשת קרב אודות הקרבות שהתרחשו באזור והמשיכו על המסלול של פורצי הדרך עד לאנדרטה בשואבה. לאורך המסלול ההררי, התמודדו החניכים עם עליות רבות, סחיבת אלונקות, משימות ניווט ותרגולים צבאיים שונים. כאשר לכל אורך הדרך הם קיבלו תמיכה מצוות המדריכים, המורכב כולו מבוגרי הקורס שליוו אותם במסע. עם זריחת השמש, בתום מסלול מפרח שארך כשבע שעות, הגיעו החניכים לנקודת הסיום, לאנדרטת פורצי הדרך הממוקמת על גבעת משב. מפקד הצוות יהונתן רבר, שעושה את המסע זו השנה ה-18 זכה השנה לסגור מעגל קטן כאשר בנו הצעיר שעתיד להתגייס בקרוב, סיים גם הוא את המסע המסכם, שהחל למעשה כמסורת בשנה שבה נולד.

בנקודה הסיום חיכו לבני הנוער ההורים הנרגשים. החניכים הגיעו בריצה עם האלונקות וההורים קיבלו אותם בקריאות עידוד בהתרגשות רבה. לאחר התארגנות קצרה ומתיחות לאחר המסע הארוך, התקיים באנדרטה טקס סיום חגיגי בהשתתפות מ"מ ראש העיר, שלמה פסי, במהלכו קיבלו החניכים את כנפי הצוות ותעודות הוקרה. הטקס סיכם לא רק את המסע סוף המסלול אלא את כל התקופה בצוות - את האימונים, את המסעות ואת הכלים שקיבלו החניכים שיעזרו להתמודד עם האתגרים השונים שיציב להם השירות הצבאי.

ראש העיר, חיים ביבס: "השבוע הסתיים קורס טיס נוסף ובו ארבעה בני נוער מהעיר, שניים מהם הם בוגרי "צוות יהונתן" אשר עברו את קורס ההכנה לצה"ל של עמותת סחלבים, בהובלתו של יהונתן רבר. מזה 18 שנים שיהונתן מכין לצבא ולסיירות המובחרות מאות מבנות ובני הנוער מהעיר. שמחתי לפגוש את בוגרי הקורס, לאחל להם גיוס קל ונעים ולבקש, כמו תמיד, שילכו לשלום ויחזרו לשלום."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד