מחיר למשתכן בשכונת מורשת

03/07/2019 ל' סיון תשע"ט

כ-1,500 איש הגיעו ביום ראשון בערב לכנס ההסברה לזוכי פרויקט "מחיר למשתכן" בשכונת מורשת שארגנה עיריית מודיעין מכבים רעות בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון ומרכז הצעירים – "יודה" בעמותת סחלבים. הכנס, שנערך באמפי של עירוני ב' בעיר, שפך אור על שכונת מורשת ועל התהליך שיעברו הזוכים עד לאכלוס השכונה.

בכנס לקחו חלק מהנדס העיר, צחי כץ, מנהלת מחלקת הנוער והצעירים, לטם גל, ומנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון, אריאל רוזנברג, שהסבירו לזוכים, כל אחד בתורו ובהתאם לתחום אחריותו על העיר, על פיתוח השכונה, תהליך העבודה אל מול הקבלנים, סטטוס היתרי הבנייה, נראות השכונה העתידית והתהליכים הצפויים עד לקבלת הדירה בפועל.

כזכור, תכנית הקמת שכונת מורשת היא חלק מהסכם הגג שנחתם בחודש ינואר 2014 בין רשות מקרקעי ישראל, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון עם עיריית מודיעין מכבים רעות. שכונת מורשת עתידה להיות אחת השכונות הגדולות בעיר כאשר העבודות על תשתיות השכונה בעיצומן ומרבית המגרשים נמסרו ליזמים. כעת ישנם בשכונה כבר קבלנים שהחלו בעבודות העפר להכנת היסודות לקראת הבנייה.

שכונת מורשת ממוקמת ממערב לשכונת אבני חן מעבר לכביש 3 העירוני ומצפון לשכונת נופים שגם היא בשלבי בנייה מתקדמים בשכונה ייבנו כ-4,200 יחידות דיור, כאשר 3,614 יחידות מהן יהיו יחידות דיור בבנייה רוויה. 70% ממספר זה, 2,529, מיועד לדיור בר השגה במנעד של שלושה, ארבעה וחמישה חדרים, כאשר לפחות 20% מהן, כ-505 יחידות דיור, מיועדות לתושבי העיר.

צחי כץ, מהנדס העיר. צילום: חורחה נובימינסקיצחי כץ, מהנדס העיר. צילום: חורחה נובימינסקי

את החלק המרכזי של הכנס הוביל מהנדס העיר, צחי כץ, אשר הציג לנוכחים את תהליך שעוברת השכונה העתידית, מגבעת טרשים לשכונה ובה אלפי יחידות דיור. כץ הסביר את תהליך כתיבת תכנית התב"ע (תכנון בניין עיר) לשכונה לצד עבודה משותפת מול היזמים כאשר הדבר כולל ביצוע כל הליכי הרישוי והתכנון של השכונה והענקת היתרים ליזמים שכבר השיגו את האישורים הנדרשים, זאת במקביל לעבודות בשטח בהובלת החברה הכלכלית של העיר הכוללות פריצת דרכים והנחת תשתיות של חשמל, ביוב ומים לקראת הקמת הבניינים.

עוד ציין כץ כי מתוך 34 מתחמי דיור למשתכן שבשכונה 29 מתחמים אושרו בוועדה המקומית לתכנון ובניה, עשרה מהם גם סיימו את הליך אישור תכנית הבינוי.

כמו כן עד כה הונפקו 61 היתרי חפירה ל-20 מתחמים והוגשו 103 בקשות להיתר בניה ל-30 מתחמים. כאשר לדבריו תחילת העבודות להקמת הבניין הראשון צפויות להתחיל כבר בשבועות הקרובים. כץ הוסיף כי דיירים לעתיד המעוניינים לעקוב אחרי התקדמות היזמים מבחינת קבלת ההיתרים יכולים לעשות זאת באמצעות אתר העירייה שם מוצגת מפת השכונה ועליה עדכון פרטני לכל יזם על סטטוס ההתקדמות.

באשר לעבודות שבהובלת החברה הכלכלית, עדכן כץ כי הכשרת הכבישים המרכזיים של השכונה כבר הושלמו והחלו עבודות לביצוע השטחים הציבוריים והמבנים הציבוריים דוגמת בתי ספר ומעונות יום, זאת לצד המשך התקנת תשתיות החשמל המים והביוב של השכונה.

תושבים שלא הגיעו לכנס יוכלו לקבל מידע ולעקוב אחר סטטוס ההתקדמות באתר העירייה או במוקד הפניות של משרד השיכון והבינוי בטלפון 5349*

ראש העיר, חיים ביבס: "שכונת מורשת מהווה בשורה של ממש עבור תושבי העיר הצעירים בזכות מחירי דירות הזולים שהיא מאפשרת. בהליכי התכנון והאישור של שכונת מורשת דאגנו לתמהיל נכון שיאפשר דירות זולות יותר כאשר הקמת יחידות הדיור יבוצע במקביל להקמת מבני הציבור כדי שהתושבים החדשים יוכלו להיכנס לבית החדש שלהם כאשר כל תשתיות השכונה כבר הוקמו. בכנס השתדלנו לתת לתושבים העתידיים שלנו מענה לכל השאלות שלהם וניכר כי המטרת הכנס הושגה. אנחנו נוסיף לפעול כדי לסייע לתושבים עד לכניסתם לשכונה החדשה."

חבר המועצה ומחזיק תיק הצעירים, אלעד שמעונוביץ: "זוגות צעירים רבים זכו בדירות בשכונת מורשת לפני כשנתיים, ומאז כמעט לא קיבלו מידע ועדכונים על התהליך והדירות בהן זכו. העובדה כי ההגרלה הוקדמה ע״י הממשלה לא אומרת כי גם הליכי התכנון והבנייה עצמה הוקדמו, ולכן היה חשוב לנו לקיים את הכנס ולעדכן את הזוכים בלוחות הזמנים והפרטים החשובים להם בשכונה העתידית. הכנס היה מקצועי ומוצלח ושפך הרבה אור על התכנון העתידי והשכונה בה הם הולכים לגור בעוד מספר שנים."

מנהלת מחלקת הנוער והצעירים, לטם גל: "מרכז הצעירים 'יודה' מרכז בשנים האחרונות את כל הקשור בדיור בר השגה בעיר במטרה להנגיש את המידע והפרויקטים השונים לצעירים שלנו. כחלק מזה היה לנו חשוב להוביל גם את הכנס הזה ולספק להם מידע על השכונה החדשה, השירותים שהיו בה והתהליכים שצפויים להם עד לכניסתם לדירה."

לחצו כאן על מידע על שיווק שכונת מורשת



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד