העיר הידידותית ביותר לעסקים

07/08/2019 ו' אב תשע"ט

מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה דירג וקבע: מודיעין מכבים רעות היא העירייה הידידותית ביותר לעסקים קטנים ובינוניים לרשויות של 150-50 אלף תושבים. עלייה של מקום אחד מהשנה שעברה, בה הייתה מדורגת שנייה.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמה ביום שני השבוע 5.8.19, את מדד doing business במסגרתו דורגו 60 רשויות מקומיות בישראל.

הסוכנות עורכת את מדד הרשויות המקומיות זו השנה הרביעית ומטרתו לשמש כלי עבודה עבור הרשות המקומית, שכן הוא מאפשר לכל רשות להשוות את ביצועיה לרשויות אחרות במגוון פרמטרים אחידים הנמדדים באופן אובייקטיבי, וכן לנתח את ביצועיה ביחס לעצמה ואת הביצועים של המחלקות והאגפים השונים תחת סמכותה.

השנה חלו שלושה שינויים מהותיים במדד: נוספו 10 רשויות מקומיות למדד; נוספה קטגוריה חדשה של נגישות מכרזים לעסקים קטנים ובינוניים; ירד מדד סבסוד ארנונה (היחס בין ארנונה עסקית לארנונה למגורים) וניתן דירוג רק על גובה הארנונה העסקית ביחס לממוצע הארצי.

שינויים אלו השפיעו גם על מיקומן של כמה רשויות, שירדו מאוד במדד בשל מידת נגישות נמוכה למכרזים, או לחילופין שינו מיקום בשל משקל נמוך יותר שקיבלה הקטגוריה של ארנונה. המדד מתעדכן אחת לשנה ומשקלל שלושה דירוגים שונים בכל רשות. הדירוגים המרכיבים את המדד הם:

מרכז עינבמרכז עינב

נגישות המידע - דירוג של איכות, היקף המידע לעסקים וקלות השימוש באתר האינטרנט של הרשות.

ארנונה - המדד נבנה באמצעות השוואה של ממוצע הארנונה העסקית ביחס ל-60 הרשויות המשתתפות במדד.

שביעות רצון של העסקים - שביעות הרצון מהרשות נבדקה באמצעות סקר בקרב עסקים מקומיים שבחן היבטים שונים של התנהלות הרשות המקומית.

נגישות למכרזים - המדד נבדק באמצעות סקירת מכרזים שפרסמה הרשות ובחן את ההיבטים הבאים: עצם פרסום מסמכי המכרז ותנאי המכרז, דמי השתתפות, המחזור הכספי הנדרש וגובה הערבויות המבוקשות, כאחוז מהיקף ההתקשרות במכרז.

כל אחד מהפרמטרים שהוצגו לעיל דורגו בנפרד, כך שלכל רשות יש ארבעה דירוגים נפרדים עבור שביעות הרצון, נגישות המידע, נגישות למכרזים וסבסוד הארנונה.

על סמך ארבעת הדירוגים נבנה דירוג סופי אשר בו כל אחד מארבעת הדירוגים קיבל משקל לפי חשיבותו ואיכות הנתונים שנאספו בגינו, באופן הבא: דירוג סקר שביעות רצון - 55%, דירוג מדד הארנונה - 15%, דירוג תוצאות בדיקת נגישות המידע של אתרי האינטרנט 10%, ודירוג מכרזים 20%.

המדד מחולק לשלוש קבוצות על פי גודל הרשות (מספר התושבים) וזאת על מנת לשמור על השוואה מדויקת והוגנת, שכן רשות מקומית של עד 50 אלף תושבים, אינה דומה לרשות מקומית של למעלה מ-150 תושבים. הדירוג המלא לרשויות מקומיות של 150-50 אלף תושבים: 1. מודיעין מכבים רעות, 2. מטה יהודה. 3. עפולה. 4. גבעתיים. 5. נצרת עילית . 6. הוד השרון. 7. ראש העין. 8. הרצליה. 9. עכו. 10. אילת.

שר הכלכלה, אלי כהן: "מדד הרשויות המקומיות של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה נועד לעודד רשויות מקומיות להקל על עסקים קטנים ובינוניים במועד פתיחת העסק וכנ"ל בהתנהלות השוטפת מול הרשויות. העסקים הקטנים והבינוניים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. הם אחראים לכ-50% מהתוצר העסקי ולכ-60% מהמועסקים במשק, ולכן השקעה בהם היא אינטרס ציבורי של כולנו"

חיים ביבס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות: "העסקים הקטנים והבינוניים הם חלק חשוב במנוע הצמיחה של העיר ואנו גאים על דירוגנו במקום הראשון, ולהוות בכך מודל ארצי. הישג זה הוא תוצר של עבודה קשה שאנחנו מבצעים לעידוד צמיחתם של העסקים ואנחנו נמשיך בכך, על מנת לספק עוד מקומות תעסוקה, כלכלה ענפה ושירותים ומקומות מגוונים עבור התושבים קרוב לבית."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד