נשק וסע

22/08/2019 כ"א אב תשע"ט

בימים אלו מגיעות לסיומן העבודות לחידוש וצביעת נקודות "נשק וסע", המשמשות להורדת תלמידי בתי הספר היסודיים בעיר באופן בטוח וזהיר.

בעירייה ציינו כי נקודות "נשק וסע סומנו ב- 25 נקודות בסמוך לבתי ספר בעיר, במסגרת פרויקט "עיניים בדרכים" הפועל בעיר יותר מ-10 שנים, ולמעשה מאפשר להורים לילדים בבתי הספר להוריד את ילדיהם בבטחה על ידי הורים מתנדבים.

תוכנית "עיניים בדרכים" היא תוכנית שנעשית בשיתוף עם הורי בית הספר. לפי תוכנית זו ההורים עוצרים את מכוניתם במקום המסומן עבורם, לצד המדרכה, כאשר הורה מתנדב מוריד את הילד בבטחה ומלווה אותו לבית הספר. כך, הילד מגיעה במהירות ובבטחה לכיתה וההורים חוסכים זמן יקר ועומס בשעות הבוקר.

במסגרת הפעילות מתנדבים כל ההורים בית הספר לשמש יום או יומיים בשנה לסייע בהורדת הילדים מהמכוניות למדרכה ומשם לבית הספר בצורה בטוחה ונעימה.

נקודת נשק וסע בבית ספר אופקנקודת נשק וסע בבית ספר אופק

את הפעילות מרכז מנהל אגף השרות בעירייה, יעקב כהן, אשר מכין תוכנית עבודה מסודרת לכל בית ספר בהתאם לנתונים בשטח בית הספר.

בנוסף ההורים מקבלים הדרכה מקצועית ומתבצעות ביקורות ותצפיות מסודרת במהלך השנה המוודאות כי המיזם פועל בצורה הנכונה והבטוחה ביותר.

מבדיקה שנערכה מול בתי הספר בהם התקיים המיזם עולה כי בבתי הספר המיזמים סווגו כמוצלחים, רמת בטיחות התלמידים שודרגה ועומסי התנועה בסביבות בית הספר ירדו.

נדגיש כי בתי הספר בהם לא מתקיימת התוכנית, הם בתי ספר להם יש מגרש חנייה רחב סמוך לבית הספר שמאפשר חנייה עצירה נוחה ובטוחה.

בנוסף למיזם זה של "נשק וסע" בכל בית ספר פועל פרויקט שהעירייה משקיעה בו במסגרת "סבא זה"ב" ובו מסייעים למשמרות הזה"ב בשעות הבוקר והצהריים בצורה משמעותית, לחצות את הכבישים באופן בטוח.

עבודות צביעת חניית "נשק וסע" מבוצעות על ידי עובדי מחלקת תשתיות תחבורה וריהוט רחוב שבאגף תשתיות בעירייה, והן מצטרפות לעבודות חידוש וצביעת סימוני הדרך שבכבישי העיר. בין היתר, מעברי חצייה, חניות נכים בסמוך למבני ציבור ומוסדות חינוך, פסי האטה, קווי עצירה ועוד. העבודות בוצעו בשעות הלילה, במטרה לצמצם את ההפרעה לתנועה בעיר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד