רצים באהבה בענבה

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

ביום חמישי, 19.9.19, יתקיים בפארק ענבה מרוץ "רצים באהבה בענבה" הראשון, בסימן "רצים בשביל האהבה ותורמים בשביל הקהילה", וכל הכנסותיו קודש לעמותות בעיר מודיעין.

מאמני ריצה רבים בעיר כבר הצטרפו ליוזמה של עמותת "רצים ותורמים לקהילה", במטרה להביא את קבוצות הריצה הרבות הפועלות במודיעין, כמו גם את בתי הספר ואת פרנסי העיר אל לב העיר – לפארק ענבה – ולהגשים שם את החזון של "להוציא אנרגיה כדי לייצר אנרגיות טובות במודיעין" במועד סמלי של ערב תחילת השנה החדשה.

יוזמת המרוץ, עמותת "רצים ותורמים לקהילה" הוקמה בשנת 2017 על ידי יובל כהן וגילה בר לב, ומנוהלת בידי יובל כהן (יו"ר) ועו"ד עמי נבון (מנכ"ל), במטרה לחבר אנשים בקהילה ולאפשר להם לתת בחזרה לקהילה בעיר. המאמנים המקצועיים של העמותה מעבירים את אימוני הריצה בהתנדבות מלאה, והתשלום שנגבה מעשרות הרצים מועבר במלואו כתרומה לגופים בקהילה במודיעין.

מאז הקמתה, תרמה העמותה מעל 100,000 ₪ לפרויקטים קהילתיים במודיעין: אקדם - בית לילדים על הרצף האוטיסטי, אקי"ם מודיעין - לקידום ילדים עם מוגבלות שכלית, בית אלמוג שילוני - בית לחיילים בודדים במודיעין,Makers for Heroes - שיקום פצועי צה"ל בתחום הספורט, מרחב נשימה - בית חם לקהילת המבריאים מסרטן והמעגל התומך שלהם, בשביל המחר - שיקום מנטלי של חיילים, איחוד הצלה מודיעין, ותושבי מושב מבוא מודיעים שבתיהם עלו באש.

העמותה הגתה את הרעיון לערוך אירוע ספורט עממי, שיתקיים בעיר מדי שנה, במטרה ליצור היכרות בין תושבי העיר לקהילות השונות, לטפח ערכים של עזרה לזולת והתנדבות באמצעות הספורט והריצה, לתרום לטיפוח הספורט בעיר ולשיפור אורח-החיים של תושבי מודיעין מכבים רעות. בעיריית מודיעין מכבים רעות ואגף הספורט בעמותת סחלבים התגייסו לאירוע ומעמידות את פארק ענבה ומסייעות רבות בתפעול המרוץ והוצאתו לפעול.

האירוע, שצופים כי יגיעו אליו אלפים מתושבי העיר, יכלול פעילויות ספורט, ריצה במסלולי הפארק, הופעות והפעלות לילדים ומבוגרים. מגוון אירועי ספורט לכל הגילאים יתקיימו במתחם הדשא והבמה המרכזית, בעוד שני מקצי ריצה – מסלול מונגש בן 2 ק"מ למשפחות ומסלול בן 6 ק"מ – יתקיימו לאורך מסלולי הפארק.

באירוע יוצעו פעילויות מונגשות, למתמודדים עם מגבלות גופניות או שכליות. שתי כרכרות עם סוסי פוני יאפשרו לילדים עם אתגרים פיזיים וקוגניטיביים להשתתף וליהנות, וקבוצת רצים פראלימפיים מקצועיים יתלוו אל ילדי אקי"ם במרוץ.

במקום יחולקו חטיפים בריאים, מתנת חברות מזון מהמובילות במשק, ומדליות יוענקו לכל המשתתפים.

פארק ענבהפארק ענבה

בתום המרוץ יתקיימו מופעים שונים על הבמה המרכזית של הפארק, עם הופעות בהתנדבות של להקות זמר וריקוד של תושבי העיר והמופע המרכזי להקת מג'יקל בנד עם להיטי שנות השישים האהובים.

במרוץ ישתתפו תלמידי בתי הספר, חניכי תנועות הנוער, קבוצות כושר וריצה והקהל הרחב מכל הגילאים. בתי הספר בעיר כבר נרתמו למרוץ מתוך הרצון שכל תלמיד/ה יוכלו לומר "הוצאתי אנרגיה בשביל לייצר אנרגיות טובות במודיעין".

הרישום למרוץ וכן הריצה עצמה יתבצעו באמצעות אפליקציית Play the City, שפותחה בסטארט-אפ מודיעיני. האפליקציה תשמש כפלטפורמה, באמצעותה יתבצע הרישום, התשלום, הזינוק, הניווט במהלך המירוץ וסיום הריצה. אורית שימה, מאמנת ריצה תושבת מודיעין, היא שהובילה את פיתוח האפליקציה והתאמתה למרוץ.

כל ההכנסות מהאירוע יועברו במלואן לטובת אקי"ם סניף מודיעין, בית אקדם ברעות ובית אלמוג שילוני במודיעין.

יוסי שילוני מעמותת בית אלמוג שילוני, אומר: "התרומות של העמותה הגיעו תמיד בעיתוי הנכון, ושמשו לצרכיהם של החיילים. זו תרומה שהגיעה מלב טהור, 'כמו מים צוננים לנפש עייפה'. כל הכבוד ליובל ולחברי העמותה על העשייה שלהם עד עכשיו, בענווה ובנתינה אינסופית, ועל שהצליחו לרתום את כל קבוצות הרצים ואת בתי הספר בעיר לטובת הקהילה בעיר. אנחנו אסירי תודה להם על שראו לנכון לבחור בבית לחיילים הבודדים בעיר כאחת העמותות שראויות לתמיכתם."

יובל כהן, יו"ר עמותת "רצים ותורמים לקהילה": "בחרנו לרוץ ובכל צעד לתרום לקהילה. מרגע שעלתה היוזמה, הצטרפו ראש העיר ובכירי העירייה ועמותת סחלבים, כמו גם תושבים רבים ממודיעין ויישובי הסביבה, שבקשו לתרום מזמנם להצלחת האירוע. גם גופים מסחריים כבר העניקו חסות לאירוע, בזכות הערך המוסף שהוא מציע, ואנחנו מזמינים חברות וגופים נוספים להצטרף אל נותני החסות, ואת כל רצי העיר להצטרף אלינו לתת באהבה לקהילה במודיעין."

להרשמה למרוץ - הקליקו על הקישור



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד