מלגות סטודנטים בעיר

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

בימים אלה מפרסמת העירייה את "הקול קורא" עבור הסטודנטים תושבי העיר, להגיש בקשה לקבלת מלגת לימודים לשנת תש"ף. השנה, בוצעו לראשונה מספר חידושים משמעותיים, כאשר הדגש לקבלת המלגות הוא תרומה חזרה לקהילה בעיר ועידוד רוח ההתנדבות בעיר בתחומים שונים כמו למשל, חינוך, רווחה, ילדים, נוער ועוד.

במלגת הפר"ח כמעט והוכפל הסכום הניתן למלגה, לאחר שניתנה תוספת כספית על ידי העירייה, בשיתוף עם מפעל הפיס ופר"ח, כך שסכום המלגה שיינתן יהיה 10,000 שקלים. כמו כן, הורחב מספר המלגות מ-40 ל-45 מלגות, תמורת 130 שעות התנדבות לקהילה. הקריטריונים מפורטים באתר פר"ח.

במלגות העירוניות "הרגילות", יחולקו כ-40 מלגות על בסיס סוציו-אקונומי ומבחן הכנסה, תמורת כ-30 שעות התנדבות. עדכון נוסף נעשה גם במלגות אלו, אשר השנה יינתנו מלגות עבור הכנסה משפחתית לנפש עד 5,000 שקלים נטו.

המטרה בשינוי קריטריון זה, שהיה עד כה, 3,700 שקלים לנפש בהכנסה המשפחתית הכוללת, היא שלא לפספס את הסטודנטים הצעירים, אשר עדיין חיים בבית הוריהם ולאפשר גם להם לקבל מלגה. תוספת משמעותית נוספת בקריטריונים לקבלת המלגה, קובעת כי גם עולים חדשים אשר להם פטור משירות צבאי או לאומי, יהיו זכאים להגיש בקשה למלגה.

מעבר לכך, הקריטריונים לקבלת המלגה נותרו כפי שהיו בשנים האחרונות, כמו למשל, שירות צבאי או שירות לאומי, סטודנטים במוסד אקדמי מוכר, השתתפות בפעילות למען הקהילה בהיקף של 40-25 שעות בהתאם לגובה המלגה ושאינם מקבלים מימון לימודים מטעם מקום העבודה או מקור אחר, העולה על שליש שכר הלימוד לאותה שנה.

הקריטריונים המפורטים וטופס בקשה מופיעים כאן באתר העירייה, כאשר המועד האחרון להגשתה הוא 17.11.19.

עוד חידוש השנה, הוא "מלגות הפרקטיקום", פיילוט עירוני אשר אם יצליח, יורחב בשנים הבאות. מדובר בחמש מלגות, בסך 10,000 שקלים כל אחת מטעם העירייה, הניתנות לסטודנטים בתחומים שונים, אשר בתמורה יבצעו "התמחות" מעשית בשטח של 130 שעות בקהילה, בהתאם לתחומם.

המטרה היא לאפשר לסטודנטים בשנה מתקדמת בלימודיהם, לקבל מלגה ולהתנסות בפרקטיקה של התואר על ידי תרומה לקהילה. גם פה, נדרש מהסטודנטים להציג כי שירתו בצבא או עשו שנת שירות לאומי, ושהכנסת התא המשפחתי בו חי הסטודנט לא תעלה על 5,000 שקלים נטו לנפש.

בניין עיריית מודיעין מכבים רעותבניין עיריית מודיעין מכבים רעות

נגה כץ רפפורט, חברת המועצה, יו"ר ועדת המלגות: " זוהי בשורה אדירה הן לסטודנטים עצמם והן לעיר מודיעין כולה. מלגת הפרקטיקום היא למעשה העתודה הניהולית של העיר ומטרתה לקדם צעירים מתוך העיר, שיתרמו ויוכשרו בתוך העיר כך שבעתיד תהיה להם סיבה טובה להקים את ביתם כאן איתנו. הכפלת מלגת פר"ח היא הלכה למעשה הכרה בעובדה שהתנדבות בקהילה היא רוח העיר ואנו שמחים על ההזדמנות להוקיר מתנדבים ראויים אלו. כל מי שהתנדב בחייו יכול להעיד שמי שנותן מעצמו לאחרים בסוף מקבל הרבה יותר."

לטם גל, מנהלת מחלקת הנוער והצעירים: "סטודנטים צעירים תושבי העיר הינם נדבך משמעותי בקהילה העירונית, ברצוננו לעודדם להשכלה גבוהה לצד חיבורם וחיזוק זהותם העירונית. זו הסיבה שבחרנו לבצע מספר מהלכים להתאמת המלגות העירוניות הן מבחינת סכומי המלגה והן מבחינת אפשרויות רחבות יותר של פעילות התנדבותית בעיר. אנו נמשיך, במסגרת מרכז הצעירים 'יודה', להעניק לסטודנטים את המענים הנדרשים להם לאורך כל השנה."

לקריטריונים המפורטים וטופס בקשה – לחצו כאן לעמוד המלגות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד