מתכוננים לחורף

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

בסוף השבוע האחרון נראה כי אחרי הקיץ הארוך והחם הגיע, החורף. בשבועות האחרונים, החלה העירייה בהיערכות מקיפה של אגפי העירייה – שפ"ע, שירותי ביטחון וחירום, תשתיות ומבני ציבור, להכנת העיר לקראת החורף הקרב ובא, כפי שנעשה מדי שנה לקראת העונה הקרה והגשומה.

הטיפול המרכזי מתמקד בניקוי יסודי של מאות הקולטנים הפרושים ברחבי העיר, שתפקידם לקלוט את מי הגשמים. פעילות זו מבוצעת בעיקרה על ידי רכבי הטיאוט והשאיבה, על מנת למנוע סתימתם של הקולטנים מהצטברות של עלים ופסולת שעלולים לגרום להצפות.

כמו כן, מנוקים מקומות המועדים לסחף בכבישים ובשולי המדרכות. בנוסף לכל אלו, נבדקה תקינותן של המשאבות הנחוצות לניקוי בזמן החורף והציוד הנדרש עבור צוותי העירייה להיערכות במקרי חירום, כדוגמת חליפות חורף, פנסים, גנראטורים ועוד. ציוד זה משמש את הצוות כונן החירום שמוקם על ידי האגף לשירותי ביטחון וחירום, אשר תפקידו יהיה לתת מענה במקרה של מפגעים בטיחותיים חמורים במקרה כאשר יש מזג אוויר קשה.

זאת לצד, המוקד העירוני הפועל 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע וזמין עבור התושבים לדיווחים על מפגעים במהלך החורף.

מתכוננים לחורף. פארק הדגיםמתכוננים לחורף. פארק הדגים

אגף תשתיות בעירייה מבצע גם הוא שורת משימות על מנת להיערך בהתאם, בעיקר במקומות שהיוו סחף והצפות ולטיפול במקרי חירום של סופה. בין היתר מדובר בגיזום ענפים של עצים וותיקים במכבים ובמוסדות חינוך העלולים להוות מפגע בטיחותי, בחינת קולטנים ומערכות ניקוז בכבישים ורחובות ברחבי העיר, הכנת ציוד חירום של חשמל ועוד.

גם במוסדות החינוך, הונחו בתי הספר לנקות את כלל הגגות והמרזבים, עובדי מחלקת אחזקת מבנים יבצעו בקרוב ניקוי של כלל הגגות והמרזבים בגני הילדים ונערך מעקב לקולטנים בגני ילדים ובתי ספר.

באתרי הבנייה ברחבי העיר הונחו הקבלנים לחזק את הגדרות באתרים. בנוסף, צוותי הפיקוח העירוני עורכים סיורים באתרי בנייה על מנת לאתר ולמנוע מפגעים שונים שעלולים להתרחש כתוצאה מרוחות חזקות במהלך החורף. פיקוח זה ימשיך על ידי המפקחים של מחלקת הפיקוח על הבנייה והפיקוח העירוני, במהלך כל החורף. כמו כן, הונחו הקבלנים בשכונות החדשות ובאתרי הבניה לבדוק את תקינות מערכות הניקוז.

במקרים של מפגעים בטיחותיים במהלך החורף, יש לדווח באופן מידי למוקד העירוני 106 או 08-9726020



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד